X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר המכון הישראלי לנפט ולאנרגיה: על ממשלת ישראל לאמץ את הגישה האמריקנית ולהתחיל מיידית בתכנון מקורות אספקת אנרגיה חלופית; בקרוב תובא לדיון ותתפרסם תכנית האב למשק האנרגיה הישראלי שיזם משרד התשתיות שיש בה תשובות לפחות לחלק מאתגרים אלה
▪  ▪  ▪

משרד האנרגיה האמריקני (doe) עיצב תוכנית אסטרטגית חדשה המתמקדת ב"הבטחת האנרגיה והכלכלה של ארצות הברית" באמצעות טכנולוגיות מתקדמות ושמירת איכות הסביבה. תוכנית האנרגיה הראשונה שגובשה מאז אירועי ה-11 בספטמבר 2001 משקפת את החשש הגובר מפני פגיעה במתקנים גרעיניים והפצת נשק להשמדה המונית, מפני בעיות בהספקה הבינלאומית ומפני התלות הגוברת של ארצות הברית בייבוא נפט.
פרטים על כך מתפרסמים ב"דפי מידע" המוצא לאור על-ידי המכון הישראלי לנפט ולאנרגיה.
התוכנית מתייחסת להמלצות צוות המשימה המיוחד בראשות סגן הנשיא דיק צ'ייני, שפורסמו במאי 2001 תחת הכותרת "מדיניות האנרגיה הלאומית". הנשיא ג'ורג' בוש אימץ חלק מההמלצות להבטחת האנרגיה עוד בטרם אושרה התוכנית בקונגרס, כולל עצירת מכירת נפט מהמלאי האסטרטגי והגדלת המלאי ל-700 מיליון חביות עד 2005.
יו"ר המכון הישראלי לנפט ולאנרגיה, עמיר מקוב מסר כי על ממשלת ישראל לאמץ את הגישה האמריקנית ולהתחיל מיידית בתכנון מקורות אספקת אנרגיה בעתיד כולל שימור אנרגיה ותמיכה במחקר ופיתוח של אנרגיה מתחדשת. מקוב מסר, כי בקרוב תובא לדיון ותתפרסם תוכנית אב חדשה למשק האנרגיה שמכין המשרד לתשתיות לאומיות שיש בה תשובת לפחות לחלק מנושאים אלה. הוא קורא לממשלת ישראל לתת לנושא את העדיפות המתבקשת כולל הקדשת אמצעים לפיתוח השימוש באנרגיות חלופיות.
יבוא הנפט לארצות הברית תפס בשנת 2000 89% מסך יבוא האנרגיה והגיע לשיא של 55% מסך הצריכה האמריקנית, לעומת 42% ב-1990. הביקוש לנפט צפוי לגדול עד 2020 ב-32%, יותר מהגידול השנתי הצפוי בתוצר המקומי וכתוצאה מכך יגדל הפער בין הביקוש להספקה ב-50% בין השנים 2000-2020.
יש לציין, כי קיים חשש, אולי אף יותר מתמיד, מפני בעיות בהספקה, חרף התמוטטות הגוש הסובייטי וסיום המלחמה הקרה, כיבוש עירק ונוכחות צבאית במזרח התיכון ובמרכז אסיה. התלות בייבוא נפט מטרידה את וושינגטון עוד יותר בגלל המתיחות במזרח התיכון, ההתדרדרות ביחסי ארצות הרית - ערב הסעודית לאחר מתקפת ה-11 בספטמבר, כיבוש עירק והתגברות מעשי הטרור ברחבי העולם.
מקוב גורס, כי פגיעה במקורות אספקת אנרגיה תשפיע על ישראל ותחבל בכלכלתה, זמן רב לפני שהפגיעה תשפיע על ארצות הברית ולכן עלינו להיות מודעים לנושא ולפעול כדי להקטין נזקים אפשריים.
תלות ארצות הברית בנפט מיובא תגדל מ-55% ב-2001 ל-68.5% ב-2005, על-פי תחזית מנהל המידע של משרד האנרגיה (EIA). התגברות תלותן של מדינות נוספות בייבוא נפט מגבירה את התחרות בקרב יבואניות הנפט על הגישה לאזורי ההפקה העיקריים ומעניקה ממד חדש לבעיות ביטחוניות.

תאריך:  16/11/2003   |   עודכן:  16/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
עוד קובע רובינשטיין בהנחיותיו בעניין "שימוש בפוליגרף על-ידי רשויות המדינה": "ככלל, בדיקה של הדלפה מגוף ציבורי לאיתור המדליף אינה בגדר 'המקרים המיוחדים' בהם האינטרס הציבורי מצדיק שימוש בפוליגרף"
גלית יצחק
אמסלם רצח את אישתו כיוון שחשד בה כי היא יוצאת עם גבר אחר; אמסלם חנק אותה למוות ואח"כ דקר אותה בסכין 13 פעמים ודקר גם את עצמו
יפעת גדות
בתאריך 1.12.2003, יצאו טיולים לנגב, בעקבות המנהיגים והמתיישבים, ויסתיימו במופע מוסיקלי בפארק גולדה מאיר
הדר פרבר
לפי מחקר של מכון קינסי האמריקני, קיימת קבוצה של גברים אשר הסיכון שבקיום יחסי מין מגביר את התרגשותם
הדר פבר
דברי השר: הממשלה משקיעה מאות מיליוני שקלים ומגדירה את נושא ה-GIS שיתוף המידע הגאוגרפי כתשתית לאומית; נושא שיתוף והפצת מידע גיאוגרפי צובר תנופה ברחבי העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il