X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מטרת הכנס, שייערך ב-24-25 לנובמבר בשדרות: "להציג סדר יום נדרש באשר למדיניות החברתית-כלכלית במדינה"; מארגני הכנס, המכללה האקדמית ספיר ו"המועצה לביטחון חברתי", מבטיחים כי הוא יהיה הראשון במסורת של כנסים שייערכו מידי שנה
▪  ▪  ▪

עמיר פרץ - מאחוריך!
ב- 24-25 לנובמבר ייערך, לראשונה, "כנס שדרות לחברה" - התשובה החברתית לכנס קיסריה המסורתי.
בעוד כנס קיסריה מתקיים בבתי מלון יוקרתיים ובטרקלינים מהודרים, "יסתפקו" משתתפי כנס שדרות בלוקיישן צנוע ועממי יותר: סינמטק שדרות וקמפוס המכללה האקדמית ספיר. יהיה מי שיאמר כי בחירת המיקום לכנס ה"חברתי" היא סטריאוטיפית ומנציחה דעות קדומות, לא פחות מבחירת המיקום לכנסים ה"כלכליים".
כך או כך, באי הכנס יאזינו לדבריהם של יו"ר הכנסת, רובי ריבלין; ראש עיריית שדרות, אלי מויאל; נשיא המכללה האקדמית ספיר, פרופ' זאב צחור; האלוף (במיל.) עוזי דיין; יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, אתי פרץ; יו"ר מרכז רבין לחקר ישראל, דליה רבין פילוסוף; איש תנועת מימ"ד, הרב יהודה גלעד; ד"ר מומי דהן מהאוניברסיטה העברית; יו"ר שדולת הנשים, רינה ברטל; הפירסומאי החרדי דודי זילברשלג; המפקח על הבנקים, יואב להמן; יו"ר נעמ"ת, טליה ליבני, ואחרים.
בין המרצים בכנס תהיה גם יו"ר שטראוס-עלית, עפרה שטראוס, שדווקא כנס קיסריה נראה כ"מגרש הביתי" שלה.
הכנס ילווה ב"פסטיבל סרטים חברתיים", שיכלול מפגשים עם יוצרים ומרצים, וצפייה מודרכת בסרטים, במתנ"ס ובסינמטק שדרות.
מארגני הכנס, המכללה האקדמית ספיר ו"המועצה לביטחון חברתי" אומרים, כי מטרת הכנס היא "להציג סדר יום נדרש באשר למדיניות החברתית-כלכלית במדינה", והוא יהיה הראשון במסורת של כנסים מסוגו, שייערכו מדי שנה.
המארגנים אומרים, כי דיוני הכנס צפויים להסתיים עם שורת מסקנות אופרטיביות והמלצות לשיפור המצב החברתי-כלכלי, שיוגשו לראש הממשלה, אריאל שרון.
לדבריהם, "לחוסן החברתי בישראל השפעה חשובה וארוכת טווח על הביטחון הלאומי. לכן, במטרה להגיע לחוסן החברתי יציע הכנס פרמטרים מדידים שיאפשרו הערכה כמותית ביחס לתוכן החברתי של ישראל".
התוכן החברתי, לפי המארגנים, יבוא לידי ביטוי בנושאים השונים שיועלו בכנס ובכללם עבודה ותעסוקה, חינוך ועבודה, חיזוק הפריפריה, קהילה עסקית וארגונים חברתיים, מעמד האישה, מדיניות רווחה נדרשת, מימוש העוצמה החברתית, יחסי יהודים-ערבים ועוד.
נשיא המכללה האקדמית ספיר, פרופ' זאב צחור, אומר כי "בשעה שהאקדמיה נוטה לעסוק בבעיות של כלכלה וביטחון, סבורה המכללה האקדמית ספיר כי יש לקדם את בעיות החברה לקדמת סדר היום החברתי בישראל. לא במקרה בחרנו לקיים את הכנס בשדרות, בשנה שבה מלאו חמישים שנה להקמת ערי הפיתוח בישראל".
יו"ר "המועצה לביטחון חברתי", אלוף (מיל.) עוזי דיין, אומר כי "העדר סדר יום חברתי כלכלי מהווה איום קיומי על החברה הישראלית. הביטחון הלאומי האמיתי הוא הביטחון החברתי. לא בונים 'כלכלה נכונה' על חורבותיה של החברה. כנס שדרות לחברה יציע סדר יום ומדיניות חברתית כלכלית, והמועצה לביטחון חברתי מתחייבת להיאבק למימושם".

תאריך:  16/11/2003   |   עודכן:  16/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
"הכניסיני תחת כנפך" הוא מסע ביוגרפי שערכה הסופרת רות בקי בעקבות אירה יאן, מסע המתאר את אהבתם האסורה של המשורר הלאומי ביאליק, והציירת העברייה הראשונה
אלונה קורן
זאת על רקע השביתות והעיצומים במשק בתקופה האחרונה, ורמת אי הוודאות הגבוהה בתחום הכלכלי ובתחום יחסי העבודה
נועם שרביט
בין החידושים שקובעות התקנות: תקופת האחריות החלה על סוגי המוצרים השונים, מתי התיקון ייעשה בתשלום, היכן יתבצע התיקון, כמה זמן חייב היצרן להחזיק חלקי חילוף, זמן המתנת הלקוח לקבלת שירות ועוד; סגן שר התמ"ת, מיכאל רצון: זהו "צעד חשוב לשיפור השרות ללקוח"
נועם שרביט
במהלך יום העיון, ייערכו הרצאות שונות בנושא יחסי עבודה ושכר, ביניהן: השינויים בקרנות הפנסיה בעקבות התוכנית להבראת כלכלת ישראל, תכנון מס יעיל לקראת סוף שנת המס וזכויות עובדים בעת חילופי מעבידים, בהליכי פירוק ופשיטת רגל
אלונה קורן
הכלכלן חזי גוטמן: השיפור בכלכלת ארה"ב יגביר הצמיחה של ההיי-טק הישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il