X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר (יום ב') ח"כ איתן ל-Nfc זמן קצר לאחר נעילת הישיבה הסגורה שהתקיימה בוועדת חוקה, חוק ומשפט; עניינה של הישיבה: הגנה על סמכויות הוועדה בעקבות אי שיתוף הפעולה של הממשלה עם הכנסת
▪  ▪  ▪

ח"כ מיכאל איתן, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, אמר (יום ב', 17.11.03) ל-Nfc, כי בכוונתו לפנות עוד היום לשר המשפטים יוסף (טומי) לפיד, כדי לשכנעו לכפות על פרקליטת המדינה להגיע לוועדה ביום רביעי.
כשנשאל האם ינקוט צעדים משמעתיים בוועדת האתיקה של הכנסת נגד השר לפיד על שנכח בוועדה (בשבוע שעבר) ולא דיווח בנושא פרשת מזרחי 'האזנות הסתר', השיב איתן: "לרשותי עומדים אמצעים שונים שאוכל לנקוט בהם כדי להכריח עובד ציבור להגיע לוועדה".
בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת התקיימה היום ישיבה סגורה לתקשורת, זאת כדי לגבש עמדות יחד עם חברי הוועדה כיצד לכפות על עובדי מדינה להגיע לוועדות הכנסת. מדובר בצעד תקדימי אותו מקדם ח"כ איתן, בעקבות אי שיתוף הפעולה שנוצר בין הכנסת לעובדי משרות ציבוריות והממשלה.
ההחלטה לקיים את הישיבה התקבלה בשבוע שעבר (יום ד') כאשר שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד שהגיע לישיבה - שנקבעה כדי לדון בפרשת ניצב משה מזרחי, הודיע כי אין בכוונתו למסור שום מסמך לוועדה, וכי הוא מגבה את החלטת פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, שלא להגיע [ראו קישור]. מטרתו של איתן היא לכפות על ארבל להופיע בפני הוועדה.
ועדת חוקה, חוק ומשפט הפיצה מכתב לחברי הוועדה, בו נכתב בהקשר זה, כי יש להגן על ועדות הכנסת ולשמור על ייעודן כגוף ביקורת לממשלה וגופים ציבוריים: "בעת האחרונה מתגלע פער גדול בין תפיסתי את סמכויותיה של הוועדה בכל הקשור לקבלת מידע מהרשות המבצעת, לבין עמדתם של שרים בעניין זה".
"ברצוני לברר את עמדתם של חברי הוועדה ביחס לסמכויותיה ואת האמצעים העומדים לרשותה של הוועדה. בימים אלה אני מנסה בכל מאודי להימנע מעימות חרף חילוקי הדעות העקרוניים והחריפים. עם זאת, אין בדעתי לוותר על סמכויות הוועדה ולפגוע בכך בריבונות הכנסת וביכולת הבקרה והפיקוח על הרשות המבצעת".

תאריך:  16/11/2003   |   עודכן:  17/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
מטרת הכנס, שייערך ב-24-25 לנובמבר בשדרות: "להציג סדר יום נדרש באשר למדיניות החברתית-כלכלית במדינה"; מארגני הכנס, המכללה האקדמית ספיר ו"המועצה לביטחון חברתי", מבטיחים כי הוא יהיה הראשון במסורת של כנסים שייערכו מידי שנה
יפעת גדות
"הכניסיני תחת כנפך" הוא מסע ביוגרפי שערכה הסופרת רות בקי בעקבות אירה יאן, מסע המתאר את אהבתם האסורה של המשורר הלאומי ביאליק, והציירת העברייה הראשונה
אלונה קורן
זאת על רקע השביתות והעיצומים במשק בתקופה האחרונה, ורמת אי הוודאות הגבוהה בתחום הכלכלי ובתחום יחסי העבודה
נועם שרביט
בין החידושים שקובעות התקנות: תקופת האחריות החלה על סוגי המוצרים השונים, מתי התיקון ייעשה בתשלום, היכן יתבצע התיקון, כמה זמן חייב היצרן להחזיק חלקי חילוף, זמן המתנת הלקוח לקבלת שירות ועוד; סגן שר התמ"ת, מיכאל רצון: זהו "צעד חשוב לשיפור השרות ללקוח"
נועם שרביט
במהלך יום העיון, ייערכו הרצאות שונות בנושא יחסי עבודה ושכר, ביניהן: השינויים בקרנות הפנסיה בעקבות התוכנית להבראת כלכלת ישראל, תכנון מס יעיל לקראת סוף שנת המס וזכויות עובדים בעת חילופי מעבידים, בהליכי פירוק ופשיטת רגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il