X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משגר בשבוע הבא שליחים לארה"ב ולאירופה: שמעון פרס, דן מרידור, נתן שרנסקי, עוזי לנדאו, דני נוה וח"כ, יובל שטייניץ ועוזי דיין; המטרה: להכין את הקרקע להכרזת הרשות הפלשתינית כ"רשות תומכת ומארחת טרור"
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה אריאל שרון, נערך בימים אלה למערכה ציבורית והסברתית בארה"ב ובאירופה. המטרה: להכין את הקרקע להכרזת הרשות הפלשתינית כ"רשות תומכת ומאחרת טרור". המשמעות: לאחר הכרזה כזו, "תנהג ישראל כלפיה על-פי הכללים הבינלאומיים הנהוגים כלפי רשויות תומכות טרור".
שרון כינס (יום ה', 18.10.01) בלשכתו דיון של משלחת הסברה של שרי הממשלה, וזאת בעקבות רצח השר רחבעם זאבי וההתפתחויות הצפויות. בדיון השתתפו השרים שמעון פרס, דן מרידור, דני נוה, עוזי לנדאו, ראובן ריבלין, מתן וילנאי, נתן שרנסקי, לימור לבנת, ציפי ליבני ושלמה בניזרי. מלבד השרים השתתפו גם ראש העיר ירושלים אהוד אולמרט, ונשיא אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' אבישי ברוורמן.
במהלך הדיון חזר שרון על עמדתו - שאושררה בקבינט המדיני-ביטחוני, כי ישראל תובעת עתה מהרשות הפלשתינית להסגיר את כל חברי ארגון החזית העממית ולפרק את כל ארגוני הטרור. "אם לא תעמוד הרשות בתנאים אלה, ישראל תראה ברשותה פלשתינית, רשות תומכת ומאחרחת טרור ותנהג כלפיה על-פי הכללים הבינלאומיים הנהוגים כלפי רשויות תומכות טרור".
שרון מאמץ בזאת את הגישה האמריקנית, לפיה הממשל האמריקני הכריז מלחמה על הנהגת הטליבן הנותנת חסות ומאחרת את הטרוריסט אוסאמה בן-לאדן. המשוואה ברורה. אלא ששרון נתקל עתה בכמה בעיות פנים, ובהן עמדתו של שמעון פרס, הטוען שוב ושוב כי הרשות הפלשתינית אינה הטליבן וערפאת אינו בן-לאדן.
כאמור, שרון החליט על משלחת הסברה לארה"ב ולאירופה. זו תצא כבר בתחילת השבוע, כדי לעשות נפשות לעמדות ישראל.
במהלך הדיון ביקש שרון לקבוע קו הסברה חדש ויעיל, שיתמקד במעמדה האמיתי של ישראל ותפקידה במזרח התיכון. שרון טען בדיון, וכך גם חלק מהדוברים, כי יש להסביר לציבור האמריקני כי הממשל האמריקני שוגה כאשר הוא תולה יהבו במדינות כמו מצרים, ירדן ובמיוחד סוריה. שכן בזמן משבר אמיתי - ממשלות מדינות אלו אינן עומדות לצידה של אמריקה, והן מעדיפות את האינטרס שלהן.
קו הסברה שמבקש עתה שרון להדגיש: "אנחנו ראש הגשר של ארצות הברית במזרח התיכון. אנחנו מייצגים את אותם ערכים, חופש, חירות, דמוקרטיה, ואת הערכים האלה הטרוריסטים רוצים להשמיד".
מסבירני הממשלה יצאו בראשית השבוע לאירופה ולארה"ב. השרים שנבחרו הם: שמעון פרס, דן מרידור, נתן שרנסקי, עוזי לנדאו ודני נוה. כמו כן יצאו ח"כ יובל שטייניץ ועוזי דיין.

תאריך:  19/10/2001   |   עודכן:  20/10/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
מאז רצח זאבי חדר צה"ל לבית לחם, רמאללה, שכם, בית לחם, בית ג'אלה, ג'נין ואזור קבר רחל; רג'וב מבקש הזדמנות נוספת; שלוש פצצות מרגמות לגילה; מאזן הדמים בסוף השבוע: 13 הרוגים לפלשתינים ועשרות פצועים; חייל נפצע קשה, אחד בינוני ושלושה קל
גיל איל
רצח את שרית עמרני ז"ל; הרשות סירבה להסגירו; פעיל נוסף, עיסא חטיב-עביאת; משרד ראש הממשלה: תמוה הדבר כיצד נהרג ב"תאונת עבודה" כיוון שהרשות טענה שעביאת נמצא במעצר
יואב יצחק
שלמה אטיאס דיווח כי השכלתו הינה כלכלה וראיית חשבון ומינהל עסקים; סירב למסור תגובה אישית; מבטחים: הנושא נמצא בבדיקה
גיל איל
איימו במקביל "לסגור את החשבון" עם שולחי מעטפות דמה
גיל איל
גזר הדין ניתן אמש; כולם נשלחו על-ידי אוסאמה בן-לאדן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il