X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מתוצאות סקירה בנושא, שנערכה על-ידי שלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל
▪  ▪  ▪

סקירה שנערכה על-ידי ד"ר יעקב בן עמי, ראש תחום אסטרטגיה בשלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל, המשווה את כדאיות המשכנתאות בחברות הביטוח לעומת כדאיות המשכנתאות בבנקים למשכתנתאות, קובעת: "המשכנתאות בחברות הביטוח עדיפות לצרכנים על משכנתאות שנלקחות בבנקים למשכנתאות".
אנשי שלוחת דרבי הישוו את תנאיה של משכנתא על סך 150000 דולר לפרק זמן של 20 שנה בריבית קבועה. "כלל משכנתאות" שבבעלות כלל ביטוח מעניקה משכנתא כזו בריבית של 4.9% צמודה למדד לפרק זמן, ואילו "בנק לאומי למשכנתאות" מעניק משכנתא זהה בריבית של 5.2%. בדרבי טוענים כי הפרשי הריבית מהותיים מבחינת הלווה, בוודאי בחישוב של כל חיי המשכנתא - עד 20 שנה.
מהסקירה עולה עוד, כי קיימים הבדלים נוספים לטובת כלל משכנתאות בכל הקשור לעמלות שונות שהלקוח אמור לשלם עם פתיחת התיק. "בעוד שלאומי למשכנתאות יגבה כ - 550 דולר מהלקוח בסעיף זה הרי שבכלל משכנתאות יגבה סך של 360 דולר בלבד", קובעת הסקירה.
עלות הביול של המשכנתא זהה אצל שני הגורמים ועומדת על 0.4% מסכום ההלוואה. סכום זה, בסך 1580 דולר לכל חיי המשכנתא, מועבר לאוצר.
עלות שמאי להערכת הנכס הממושכן לטובת ההלוואה תנוע סביב 600שקלים אצל שני הגורמים. עלויות נוספות הזהות אצל שני הגופים הן 150 ש"ח עבור רישום הערת אזהרה אצל רשם המקרקעין, 150 ש"ח נוספים עבור רישום משכון אצל רשם המשכונות ו-250 ש"ח עבור ייפוי כח נוטריוני.
בסקירה נטען עוד, כי "הבדל של ממש קיים בביטוח הנכס לצורכי המשכנתא, כאשר כלל משכנתאות זולה, באופן יחסי, בכ-150 ש"ח מלאומי למשכנתאות בעלות ביטוח הנכס מדי חודש וסכום זה מצטבר בפריסה על שנים". בדרבי מציינים כי בנק לאומי למשכנתאות הודיע לעורכי הסקירה כי הוא מוכן לקבל פוליסת ביטוח מחברה אחרת שתשועבד לטובתו, ולכן אפשר להוזיל סעיף זה.
העלות הכוללת של פתיחת תיק וקבלת הלוואה, כולל ביול שמועבר לאוצר, עומדת על כ - 2,400 דולר, ועורכי הסקירה מציינים, כי ההפרשים בין כלל משכנתאות ללאומי למשכנתאות בסעיף זה אינם מהותיים. ההבדל המהותי הבסיסי קיים כאמור באחוז הריבית על המשכנתא.
שני הגורמים מאפשרים תחנות פירעון במהלך חיי המשכנתא ללא קנסות ובצורות נוחות יחסית. בדרבי מציינים כי מעת לעת מבצעים הבנקים וחברות הביטוח מבצעים מיוחדים במתן משכנתאות, דבר שמוזיל את עלויות המשכנתא. מבצעים כאלה לא נלקחו בחשבון בסקירה.

תאריך:  18/11/2003   |   עודכן:  18/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
חולי הסרטן יוכלו לקבל את החיסון רק לאחר קבלת אישור מהרופא המטפל; פרופ' רובינזון: מחלת הסרטן עלולה לגרום להיחלשות המערכת החיסונית של הגוף ולכן מומלץ לחולי הסרטן להימנע ככל האפשר מהשפעת ולקבל חיסון
מירב לוי
על-פי ההצעה, תחל ההודנא מחודש דצמבר; ישראל תתחייב להפסיק את החיסולים ולהסיר את הסגרים
הדר פרבר
המעברונים והאינטראקציות מלווים בסאונד אפקטס, בצחוקי תינוקות ובמוסיקה מקורית
מירב לוי
יחד עם קמפיין התדמית מעלה סלקום שלושה סרטונים המבוססים על סרט התדמית
גלית יצחק
הומאנה כתבה על-גבי האריזה כמות גדולה פי 10 של ויטמין B1 ממה שמכיל המוצר; המוצר מיועד לתינוקות בני שנה ומעלה; התינוקות לא נפגעו כיוון שמסופק להם הויטמין דרך מזונות אחרים; השר נווה יצא הבוקר לז'נבה לדיון עם ארגון הבריאות העולמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il