X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התוכנית תשלב את כלל מערכות התפעול ותביא לשיפור וייעול של פעילויות משרדי הממשלה
▪  ▪  ▪
 קישורים
  פרויקט מרכבה

משרד האוצר השיק היום (ג', 18.11.03) את פרויקט המחשוב הממשלתי "מרכבה" במשרד האוצר ויחידותיו. התוכנית תשלב את כלל מערכות התפעול ותביא לשיפור וייעול של פעילויות משרדי הממשלה.
פרויקט "מרכבה" הנו תוכנית מחשוב אסטרטגית שתכליתה להביא שיפור משמעותי וייעול בפעילות ממשלת ישראל. ההובלה האסטרטגית של התוכנית בממשלה והרפורמות השונות הקשורות עימה, מבוצעת על-ידי משרד האוצר.
משרד האוצר הוא המשרד הממשלתי הראשון בו תיושם התוכנית בהיקף מלא, כולל נכסי הדיור הממשלתי, מינהל הרכב ושירות עיבודים ממוכנים.
"מרכבה" תעמיד לרשות המשרד פתרונות ניהול ומידע המבוססים על חבילת התוכנה SAP, שמביאה לידי ביטוי את מיטב הידע והניסיון שהצטבר בארגונים ציבוריים ועסקיים בעולם ובארץ. התוכנית נותנת מענה לדרישות הרוחביות של ההנהלה והעובדים מחד, כגון, טיפול בנושאים הכספיים, הלוגיסטיים, המשאב האנושי ונכסי המדינה ועל הצורך באינטגרציה תוך - משרדית ועבודה עם מערכות ייעודיות אחרות, מאידך. התוכנית תביא לשיפור ברמת השרות, תסייע להשגת ייעודו המרכזי של המשרד ותבטיח את המשך מיקומה ומיצובה של ישראל בחזית הידע והטכנולוגיה.
מערכת "מרכבה" מאפשרת ביצוע אינטגרציה של כל משאבי הניהול הפנימיים: משאבי אנוש, כספים וחומר. המערכת תחליף שבע מערכות שונות שקיימות במשרד, תקל בכך על העובדים, תקצר את זמני הביצוע של התהליכים ותיצור מידע אמין, אחיד ואיכותי תוך הקטנת עלויות התפעול של המשרד.
בתחום מערכת הכספים תטפל התוכנית בניהול הספרים, ניהול תקציב ומידע ניהולי, מה שיאפשר מעבר ממערכת המונחית תקציבית, למערכת שהיא מונחית חשבונאית; בתחום משאבי האנוש תטפל המערכת בניהול תיק העובד, המבנה הארגוני ותהליכי הגיוס; ובתחום ניהול המשאבים החומריים, יבואו לידי ביטוי תהליכים מתקדמים לניהול המלאי והרכש ובהתבסס על קטלוג פריטים אחיד ומרכזי.
במשרד האוצר מדגישים, כי אחד השינויים המשמעותיים הנה הפעלתם של מגוון הנושאים באופן אינטגרטיבי, כאשר נושאי הכספים והלוגיסטיקה, ניהול נכסי המדינה וגם ניהול המשאב האנושי קשורים אחד לשני, באופן המבטא את הקשר ההגיוני הקיים בין התהליכים הללו.
זוהי הפעם ראשונה שבממשלה יופעל קטלוג אחיד שיאפשר החדה ברכישת החומרים והשירותים למיניהם עבור המשרד. בעתיד, עם כניסת משרדים אחרים, יוכל הקטלוג לסייע בהשגת יתרון לגודל וחסכון משמעותי במשאבי הרכש של המשרד. נכסי המדינה יהיו קיימים מעתה במערכת אחת ואחידה, עם מידע מפורט לגביהם, החוזים השונים בהם הם כרוכים וכו'.
המערכת תביא לשינוי טכנולוגי ושינוי תרבותי-ארגוני שיאפשר למשרד להתנתק מראייה מחלקתית צרה של הנושאים המטופלים ולתת ביטוי לעבודת צוות משולבת של כל העובדים. המידע המסופק להנהלה, יבוסס בחלקו על טכנולוגיה חדשה של מחסן נתונים שתפותח בהדרגה ותיתן תמונת מצב כוללת של הנעשה במשרד בפרט ובממשלה בכלל.
יש לציין, כי השינוי הטכנולוגי המתבטא במערכת זו מלווה גם בשינוי בשיטות העבודה של עובדי המשרדים, וכי בנוסף לתהליכי העבודה הטכנולוגיים הושם דגש רב על שינוי בנהלי העבודה, בחינתם המחודשת והתאמתם לצרכי השעה. אימוץ מערכת ה"מרכבה" על-ידי משרד האוצר הינו סנונית המבשרת את ההתמקדות באזרח, השמתו במרכז ומעידה על מגמה לשיפור ברמת השרות.

תאריך:  18/11/2003   |   עודכן:  18/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
ב-3 החודשים האחרונים הוגשו בבתי המשפט השלום ברחבי הארץ בממוצע 27 בקשות לעיקולים מדי חודש
הדר פרבר
אולמרט יבחן את החלופות לעניין האגרות ודרכי גבייתן
גלית יצחק
זאת על-מנת שהנוסעים יוכלו לזהות בקלות את מספר הזכות של המונית במקרה של תלונה
מירב לוי
כשלושה ימים לפני הפיגוע האחרון בריאד, התראיינו שלושת השיח'ים לערוץ הטלוויזיה הקטרי "אל-ג'זירה" והציגו את הצעתם; טוענים: מצוות הג'יהאד לא השתנתה והכופרים לא השתנו ולכן הרדיפה הזו בלתי מוצדקת
רועי כוכבי
כך עולה מתוצאות סקירה בנושא, שנערכה על-ידי שלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il