X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשלב הטיעונים לעונש שנפתח היום, ביקשה הפרקליטות עונשי מאסר ליעקב כץ, יואל צור, שולמית מלמד ויאיר מאיר; על המורשעים האחרים מבקשת הפרקליטות עונשי מאסר על-תנאי וקנסות כבדים; בחודש שעבר, הורשעו 10 ממנהלי התחנה ועובדיה בניהול שידורים שלא כדין
▪  ▪  ▪

הבוקר (ג') נפתח בבית משפט השלום בירושלים שלב הטיעונים לעונש במשפט ערוץ 7. בדיון, ביקשה פרקליטות המדינה לגזור עונשי מאסר בפועל על 4 ממנהלי ערוץ 7: יעקב כץ (כצל'ה), יואל צור, שולמית מלמד ויאיר מאיר.
על 6 המורשעים האחרים - שדרנים ורב החובל של האונייה - שהורשעו גם הם בעבירות דומות, מבקשת הפרקליטות להטיל רק עונשי מאסר על-תנאי וקנסות כבדים. כזכור, העשרה הורשעו בחודש שעבר בעבירות על חוקים שונים, חלקם מנדטוריים, הנוגעים כולם לקיום שידורים לא-חוקיים, לאחר משפט שנמשך כ-5 שנים [ראו קישור]. העונש המירבי בגין העבירות בהן הורשעו ראשי ערוץ 7: 3 שנות מאסר בפועל ו-4.27 מיליון ש"ח קנס.
הפרקליטות הסכימה להמיר את הדרישה למאסרו של צור בעבודות שירות ובקנס של מאות אלפי שקלים, עקב טרגדיה משפחתית שעבר, המצריכה את נוכחותו בבית מידי יום. לעומתו, ביקשה המדינה להטיל עונש מאסר כבד במיוחד על מנכ"ל הערוץ, יעקב כץ, שהורשע גם בהגשת שני תצהירים כוזבים לבג"צ.
על מנהלת תוכניות הרדיו, הרבנית שולמית מלמד, ביקשה המדינה להטיל מאסר בפועל, וקנס כספי של מאות אלפי שקלים. על חגי סגל, העורך הראשי של מערכת החדשות, ביקשה להטיל עונש מאסר, שניתן להמירו בעבודות שירות, וכן קנס כספי גבוה של מאות אלפי שקלים.
על הרב זלמן מלמד, נשיא מוסדות ערוץ 7, ביקשה המדינה לגזור מאסר על-תנאי וקנס כספי. על רב החובל של האוניה, שאול אבני, ועל השדרנים גידי שרון ודוד שפירא, מתבקש בית המשפט להטיל קנס כספי גבוה.
על השדר הוותיק, אדיר זיק, לא ביקשה הפרקליטות להשית כל עונש, בשל מצבו הבריאותי הקשה (זיק חולה בסרטן; נ.ש.). בתגובה, אמר זיק: "אני מצטער שלא אכנס לכלא יחד עם חבריי".
אתר האינטרנט של ערוץ 7 דיווח, כי בעת ההפסקה בדיון, שררה אווירה נינוחה ואופטימית בין מנהלי ערוץ 7 ובכיריו, למרות העונשים הכבדים שדרשה הפרקליטות.
הרב אליעזר מלמד, ראש ישיבת ההסדר ורב היישוב הר ברכה שבשומרון, אמר היום בערוץ 7, הממשיך לשדר דרך האינטרנט, כי "בפרקליטות ובבית המשפט, מעדיפים את 'חופש העיסוק' של התחנות האזוריות, על-פני 'חופש הביטוי'. יש צורך בחקיקה שתאפשר מערכת שידורי רדיו, המקבילה לחופש עיתונות, כיוון שבפועל, אנשי מקצוע שמאלניים שולטים בתכני מערכות התקשרת בישראל".
לדבריו, במציאות הנוכחית של התחנות הקיימות, הנקראות 'ממלכתיות', אי אפשר לדבר בצורה טבעית וישירה וללא התנצלות, על ענייני יהדות, או עניינים ציונייים על-פי רוחם של נאמני ארץ ישראל, ועם ישראל.
הרב מלמד הוסיף, כי התראיין מספר פעמים בערוצים ממלכתיים, אך דבריו נקטעו או שהוטחו בו האשמות ללא מתן פרק זמן סביר - להשיב כיאות. "ערוץ 7 היה הבמה היחידה שבה ניתן היה להביע עניינים תורניים, ולאומיים, ומעבר לכך, הערוץ יצר השפעה ציבורית במדינת ישראל".
הסניגור מבקש להקל בעונש
מנגד, ביקש פרקליטם של המורשעים, עו"ד גיורא אדרת, להקל בעונשם מאחר ומטרות הערוץ לא היו לגריפת ממון לכיסם ולביתם של הנאשמים, אלא לצורך הפצת מטרה ערכית-אידיאולוגית.
כן ציין, את פרק הזמן הארוך שחלף מאז נעברו העבירות ואת העובדה שהנאשמים קיבלו את הכרעת הדין וסגרו את הערוץ ואף מכרו את אוניית השידור. לדבריו, עובדה זו מורה על-כך שאין צורך בענישה בפועל כדי למנוע את המשך העבירה, שכן זו הופסקה מייד עם החלטת בית המשפט, שהגדירה את השידור כעבירה.
עוד טען עו"ד אדרת, כי אנשי ערוץ 7 הבחינו באי-האכיפה שהופעלה על אוניית 'קול השלום' של אייבי נתן, בעת ששידרה. אנשי הערוץ ראו בכך הסכמה שבשתיקה לקיום השידור, טען עו"ד אדרת. למרות שבשנת 99' החליט בית המשפט להחמיר בדין על עבירות מסוג זה, הרי שאין לבצע החמרה זו רטרואקטיבית, על עבירות שבוצעו זמן רב קודם לכן.
עוד הוזכר בטיעוני הסנגוריה כי לא הוכחה כל הפרעה למטוסים בעקבות שידורי הערוץ. אמנם, הזכיר עורך הדין, ניסתה הפרקליטות לשייך מקרה אחד של הפרעה למטוסים לערוץ 7, אולם בית המשפט דחה את הניסיון.

תאריך:  18/11/2003   |   עודכן:  29/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
טוען: היועץ טעה בעובדות ובדין, החלטתו פוגעת באמון הציבור במשטרה, בשוויון בפני החוק ותעודד שוטרים לבצע עבירות; תזכורת מדוח היועץ: מזרחי פעל 'ליד החוק', הורה לתמלל שיחות עם עיתונאים ופוליטיקאים, 70% מהחומר שתומלל לא היה רלוונטי
גלית יצחק
לוח הצעות העבודה ישלח לסלולרי של המנויים ברגע שיתקבל במערכת המידע לגבי דירה למכירה או הצעת עבודה
יפעת גדות
סוכנות האו"ם המטפלת בפליטים החלה להוציא את הצוותים הזרים מאיזורים נרחבים בדרום ומזרח אפגניסטן, כ-30 חברי צוות זרים הוצאו, ומרכזי הפליטים בננגרהר, פקטיה, קוסט וקנדהאר נסגרו
גלית יצחק
מטרת הפרויקט: לקדם את נושא בריאות הנשים בישראל וכן להדגיש את הצורך החיוני בפיתוח שירותי בריאות טובים יותר לאישה
רועי כוכבי
עו"ד שטרום: הצעתה של בז"ן להתקשרויות שנתיות עם חברות הדלק לרכישת דלקים, עלולה לגרום להתקשרויות בלעדיות עם בז"ן, דבר העלול להביא להקטנת היבוא המתחרה של תזקיקים לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il