X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש מועצת שער-הנגב: להסכם ז'נבה משמעות פוליטית צינית של קיפוח יישובי ישראל הריבונית בגין ההתנחלויות; ראש מועצה אזורית מגילות-ים המלח קורא להתפטרותו של מזכיר התנועה הקיבוצית
▪  ▪  ▪

מזכירות התנועה הקיבוצית החליטה בראשית השבוע לתמוך בהבנות ז'נבה. ראש מועצת שער-הנגב, אלון שוסטר, הביע (יום ג', 18.11.03) את כעסו ואכזבתו על ההחלטה, ואמר, כי לא ברור לו כיצד לא התמקחו על הסעיפים הבעייתיים.
המשמעות של ההסכם, לדבריו, היא כי קיבוץ נחל עוז יהיה מוקף בשלושה כיוונים בגדר החדשה ובבניינים פלשתיניים רבי קומות, אשר ישקיפו על בתי הקיבוץ במרחק חצי קילומטר בלבד.
על-פי ההסכם, תמסור ישראל כ-90 אלף דונמים משטחי הנגב ב"סובב עזה". הקיבוצים יוותרו על שטחים תמורת השארת התנחלויות. הגבול החדש, לדבריו, יתקרב לקיבוצים נוספים שלאורך קו התפר (כפר עזה, מפלסים, ניר-עם, ארז ונחל עוז), שממילא נמצאים באיום מתמיד וסופגים באופן קבוע מטחי קסאמים.
שוסטר ביחד עם תושבי המעוצה שתומכים בהסכם השלום החליטו לפעול נגד החלטת התנועה הקיבוצית. בכוונתם למחות על ההצעה ש"תפקיר אותם ותסכן ביטחונם", כהגדרתם. בשלב הראשון יחתמו התושבים על עצומה נגד ההסכם במתכונתו הנוכחית.
יש לציין, כי לא מדובר בעצומה המתנגדת להסכם שלום, אלא לסעיפים המתייחסים למסירת 90 אלף דונמים מקיבוצי הנגב, בתמורה להשארת ההתנחלויות.
"העקרונות המוצעים עתה, יקשו באופן ברור על השגת שלום יציב, במקום זאת יווצר איום מוחשי על תושבי הנגב. חייבים להיות יצירתיים", אומר שוסטר ומציע למשל עסקה סיבובית מצרים-ישראל-פלשתין. "כוונת הנושאים והנותנים טובה ורצויה, ויחד עם זאת, מופרכת ובלתי ניתנת לביצוע. להצעה זו משמעות פוליטית צינית של קיפוח יישובי ישראל הריבונית בגין ההתנחלויות", סיכם.
ראש מ.א. מגילות-ים המלח קורא
להתפטרותו של מזכיר התנועה הקיבוצית
ראש מועצה אזורית מגילות-ים המלח, מרדכי (מוצי) דהמן, קרא (יום ג', 18.11.03) להתפטרותו של נתן טל, מזכיר התנועה הקיבוצית. דהמן מסביר, כי על טל להתפטר לאלתר, שכן הוא חוטא לתפקידו בהצהרתו הפומבית על תמיכתו ביזמת ז'נבה, המתחייבת - בין היתר - להחזרת השטחים שמעבר לגבולות 67', הכוללים גם את שטחי המועצה האזורית מגילות-ים המלח.
טל הצהיר על תמיכתו ביזמת ז'נבה במהלך ישיבת מזכירות התק"ם, ובמהלך ראיון עיתונאי שנערך עימו. להתנגדותו של דהמן להתבטאויותיו אלה של טל הצטרפו גם ח"כ אורית נוקד ("עבודה") ושיבולת, מזכירת התק"ם.
דהמן מנמק את קריאתו בכך שטל מאפשר לנטיותיו הפוליטיות האישיות לפגוע ביכולתו למלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר: "במסגרת תפקידך כמזכיר התנועה הקיבוצית, אתה נושא באחריות ובמחויבות לקיבוצי ישראל, ובכללם לקיבוצים שבתחומי המועצה האזורית מגילות-ים המלח. אקווה שתמיכתך בחזרה לגבולות 67' אינה מסמלת מדיניות של איפה ואיפה בקרב התנועה הקיבוצית, המביעה נכונות להפקיר קיבוצים.
לשיטתי, צריכה התנועה הקיבוצית (ואתה בראשה) לתמוך ולסייע לקיבוצים בישראל, לעודד ולפתח אותם, מתוך אמונה בתפיסה השיתופית שהם מייצגים, ולא לחרוץ את גורלם כלאחר יד, מתוך נטייה פוליטית, אחרת היא חוטאת לאידיאולוגיה שחרטה על דגלה", דברי דהמן.
דהמן מוסיף, כי אין זו הפעם הראשונה בה טל נותן פומבי לדעותיו הפוליטיות על חשבון מחויבותו המקצועית, וכי הדבר מעיד על נטייה מגמתית, שיש בה טעם לפגם מבחינה מקצועית, אתית ומוסרית.

תאריך:  18/11/2003   |   עודכן:  19/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אברהם בורג
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
בעלת "מכון שחר" לשעבר חשודה, כי גנבה את הכספים מהורים שילדיהם רשומים לרשת הגנים שבבעלותה
יפעת גדות
מיקי מאוס, הדמות המוכרת והאהובה בכל המדינות בעולם חוגגת היום את יום הולדתה ה-75
נועם שרביט
בשלב הטיעונים לעונש שנפתח היום, ביקשה הפרקליטות עונשי מאסר ליעקב כץ, יואל צור, שולמית מלמד ויאיר מאיר; על המורשעים האחרים מבקשת הפרקליטות עונשי מאסר על-תנאי וקנסות כבדים; בחודש שעבר, הורשעו 10 ממנהלי התחנה ועובדיה בניהול שידורים שלא כדין
נועם שרביט
טוען: היועץ טעה בעובדות ובדין, החלטתו פוגעת באמון הציבור במשטרה, בשוויון בפני החוק ותעודד שוטרים לבצע עבירות; תזכורת מדוח היועץ: מזרחי פעל 'ליד החוק', הורה לתמלל שיחות עם עיתונאים ופוליטיקאים, 70% מהחומר שתומלל לא היה רלוונטי
גלית יצחק
לוח הצעות העבודה ישלח לסלולרי של המנויים ברגע שיתקבל במערכת המידע לגבי דירה למכירה או הצעת עבודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il