X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר נשיא ביה"ד הארצי לעבודה בדימוס, בכנס בנושא יחסי שכר ועבודה; סמנכ"ל קרן הפנסיה "עתודות": "על-פי המדרג החדש שפרסם משרד האוצר, יעלה גיל הפרישה של נשים מגיל 60 ל-67 תוך 13 שנה ו-8 חודשים ולא תוך 21 שנים, כפי שטוען האוצר"
▪  ▪  ▪

"על-פי חוק העסקת עובדים על-ידי קבלני כוח אדם, צריך הוותק של העובד להחשב, אצל מעסיקו, מיום עבודתו הראשון במפעל", כך אמר נשיא בית הדין הארצי לעבודה לשעבר, השופט (בדימ.) מנחם גולדברג.
המשמעות: כל זכויותיו של העובד התלויות בוותק במקום העבודה, נצברות מיום תחילת עבודתו בפועל, ולא מהיום בו הוא נחשב כעובד המפעל.
גולדברג הוא המרכז המקצועי והאקדמי של 'דטהפקס', מרכז המידע הישראלי ליחסי עבודה, שכר וחישובים. הוא אמר את הדברים בכנס בנושא יחסי עבודה ושכר שנערך ביום ה' האחרון (20.11.03).
גולדברג הרצה בכנס גם על זכויות העובדים בעת חילופי מעבידים, הפרטה והליכי פירוק ופשיטת רגל, ואמר כי יש זיקה משולשת בין העובד, המעביד ומקום העבודה, ולכן יש בעת חילופי מעבידים רציפות של זכויות מכוח הסכם קיבוצי.
קובי יתח, סמנכ"ל קרן הפנסיה "עתודות" ולשעבר מנהל תחום קופות גמל בנציבות מס הכנסה, אמר בכנס כי גיל הפרישה של נשים יעלה מ-60 ל-67 תוך 13 שנים ו-8 חודשים, ולא תוך 21 שנים כפי שטוען האוצר. "אם עובדת תחליט לפרוש 7 שנים מוקדם יותר", אמר יתח, "ינוכה סכום של כ-50% מהפנסיה שלה. הסכום יכול להגיע לכ-7% לכל שנת הקדמה".
יתח, שהירצה בנושא תכנון מס יעיל לקראת סוף שנת המס והערכות לקראת השנה החדשה, לאור תיקוני החקיקה בתחום מיסוי קופות הגמל, אמר כי "לקראת שנת 2004, צפויה חקיקה חדשה שתכלול הקטנת הפטור לפיצויי פרישה. על-פי החוק המוצע, מי שיפרוש לאחר ה-1 בינואר 2004, ייהנה מפטור ממס על פיצויי פרישה עד לתקרה של 6,964 ש"ח לחודש בלבד, לעומת מי שיפרוש עד ה-31 בדצמבר, שייהנה מפטור עד לתקרה הנוכחית - 10,090 ש"ח".
לדברי יתח, "האוצר לא חשב לרגע על ההשלכות של החקיקה, משום שמפעלים רבים מפטרים עובדים, לבקשתם, לפני שהמחוקק יגזול מהם את הפטור לפיצויי הפרישה".
בעניין הצעת חוק פנסיה תעסוקתית, המיועדת להבטיח זכות לפנסיה לכל העובדים בישראל, טען יתח כי זו הזדמנות פז למשרד האוצר: "במקום פנסיה ממלכתית, תהיה פנסיית חובה ללא סבסוד ממשלתי. כל מעביד יחוייב לשלם לקופת גמל ספציפית באפיק פנסיה, אם ירצה הטבות מס".
ביום העיון השתתפו כ-150 רואי חשבון, עורכי דין, מנהלי כספים מגופים פרטיים וציבוריים מהמובילים במשק, ובהם ארגון מ.מ.מ בטכניון, אלביט מערכות ראיה בע"מ, בנק טפחות, בנק לאומי למשכנתאות, סודה קלאב בע"מ, סטימצקי גרופ בע"מ, קופת חולים לאומית, קליל תעשיות בע"מ, הסוכנות היהודית ועוד.

תאריך:  23/11/2003   |   עודכן:  23/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
בשנת 89' ידעה רבת עמון מהומות והפרות סדר בעקבות המצב הכלכלי הרעוע; החשש הוא מפני הידרדרות כלכלית, המאיימת על יציבות המשטר ההאשמי
גלית יצחק
במסגרת התוכנית ישתתפו כ-200 קבוצות של בני נוער; בקבוצות ישנם בני נוער מכל רחבי הארץ מהמגזר היהודי כולל עיירות הפיתוח והמגזר הערבי
הדר פרבר
נרשמו 112,600 כניסות מבקרים לישראל בחודש אוקטובר 2003; שר התיירות: "עד סוף השנה יגיעו לישראל יותר ממיליון תיירים"
נועם שרביט
הנרצחים בפיגוע: איליה ריגר (58) מירושלים וסמי עפאן (25) מחיפה; המשטרה: התרענו בעבר על כשלים וליקויים בתפקוד החברה; שני מאבטחים חשודים בשיבוש החקירה
הדר פרבר
תפוקת הנפט הסורית עלולה לרדת מ-550 אלף חביות ליום עד ל-300 אלף חביות ב-2020, אם לא יתגלו עתודות חדשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il