X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התסמונת מאופיינית בתנועות בלתי רצוניות ותקיפה פיזית אלימה; ביה"ס ידע על התסמונת אך לא פעל כפי שהיה צריך לפעול; בעקבות האירוע החלו הלימודים ב-9:00
▪  ▪  ▪

ביום חמישי האחרון הואשם תלמיד כיתה ה', בן 10, בבית הספר היסודי על-שם 'יצחק רבין' באשדוד כי הוא היכה, בעט ונשך שתי מורות ומנהלת בית ספרו. בית הספר החליט להשעות את התלמיד לפרק זמן לא ידוע.
אביו של התלמיד הסביר, כי בנו גיא סובל מתסמונת טורט ומהפרעות בכושר הריכוז. תסמונת טורט הינה הפרעה בהתפתחות מערכת העצבים המרכזית שמשפיעה על התנהגות הילד המאופיינת בתנועות בלתי רצוניות ותקיפה פיזית אלימה. הילדים סובלים בדרך כלל מטיקים מוטוריים וקוליים.
אביו טען, כי אלה הסיבות שגרמו לו לנהוג באלימות נגד המורות והמנהלת.
לדבריו, הוא הביא בפני בית הספר את כל המידע הנחוץ, וכן קלטת וידאו אשר מסבירה כיצד להתנהג עם הילד. אך בית הספר לא קרא את החומר ולא צפה בקלטת.
לדברי אביו, בנו יצא מהכיתה להירגע משום שהרגיש כי הוא צריך להתפרץ לאחר שהיתה לו בכיתה תקרית עם אחד התלמידים. לדבריו, הנהלת בית הספר מאשרת לגיא, בשל התסמונת לצאת מהכיתה מתי שהוא מרגיש לחוץ וצריך להירגע.
לדברי גיא: "היתה לי תקרית עם אחד התלמידים בכיתה. יצאתי מהכיתה והייתי בדרכי לשתות מים. אני טורק את הדלת של הכיתה ופתאום המנהלת התקרבה אלי ואמרה לי בו תרד למטה להירגע. אני אמרתי לה, יש לי שיעור, אני הולך לשתות ולהירגע, אבל היא חזרה על זה שוב אבל אני אמרתי לה שלא צריך שאני כבר נכנס לכיתה.
היא שאלה אם אני רוצה שהיא תזמין את ההורים שלי, ואמרתי לה שלא צריך. המנהלת התקרבה אלי ומשכה אותי ביד ואני משכתי לכיוון השני כי פחדתי שהיא רוצה לעשות לי משהו. אני התנגדתי ואז עברה עוד מורה והמנהלת ביקשה ממנה עזרה. הם הצליחו לגרור אותי למטה, תוך כדי שאני מנסה להשתחרר מידיהם. התפרעתי ובטעות פגעתי בלסת של המורה.
פגעתי בשתי המורות, והן הצליחו לגרור אותי עד לחדר של המנהלת. המנהלת ניסתה לכופף אותי ואני התנגדתי. היא השכיבה אותי על הגב ולחצה לי על החזה והמורה עמדה בצד והסתכלה. שתי המורות תפסו אותי בשתי הידיים וחשבתי רק איך לברוח כי פחדתי.
אב הבית הגיע גם הוא לחדר המנהלת, ובעזרתו הם הצליחו לתפוס אותי ולהשכיב אותי על הגב. אב הבית אמר: סובבו אותו והמורה לחצה לי על הגב. מורה אחת תפסה לי את הרגליים והמורה השנייה תפסה לי את הידיים ופשוט נחנקתי. אב הבית הוריד לי את הראש למטה ופשוט נחנקתי. אני לא יודע מאיפה היה לי הכוח לצעוק. צעקתי, אני נחנק, אבל אף אחד לא התייחס. אב הבית אמר בו נעזוב אותו כי הוא יכול להתלונן עלינו במשטרה.
אני רוצה להדגיש, כי בזמן שאף אחד לא תפס אותי, לא נגעתי באף אחד. ניסיתי לברוח מחדר המנהלת, אבל כשבאתי לפתוח את הדלת, המורה טרקה את הדלת על היד שלי. אחת המורות ביקשה שאני אבוא לחדר מורים. שם נתנו לי לשתות והתייחסו אלי יפה".
האב ציין, כי בית הספר מודע לבעיות של בנו. "הסברנו את הבעיות של הילד, איך מטפלים במקרה הספציפי שהיה בתחילת השנה ואמרתי להם בפירוש שאסור לגעת בילד. לדבריו, ברגע שנוגעים בילד הוא חושב כאילו רוצים לפגוע בו, ולכן הוא מתנהג כך. אפילו אני, שאני אביו, לא יכול לחבק אותו, כי הוא יחשוב שאני רוצה לחנוק אותו.
לדבריו, הם מוכנים ללכת עם הילד לכל מסגרת שתגדיר להם מערכת החינוך מה הכי טוב לילד. אך על-פי הבחנה של פסיכיאטרית, הוא צריך להיות במסגרת רגילה ללא טיפול תרופתי. האב ציין, כי אם יעבירו אותו לכיתה טיפולית זה יגרום לו לגירויי יתר.
תגובת משרד החינוך
המקרה חמור ביותר. התלמיד טופל במסגרת בית הספר וזה לא המקום. אנחנו לא מרחיקים אותו, כי אי אפשר לעבור לבית ספר אחר ולהגיד שהבעיה תיפטר לבד. יש מסגרות מיוחדות, אבל אנחנו לא ממהרים להעביר.
פרופ' מומחה
תסמונת טורט מאופיינת בחרדות, ליקויי למידה ובעיות התנהגות. לילדים אין שום בעיה שיגעו בהם. לדבריו, ילדים הסובלים מהתסמונת צריך להתייחס אליהם כאל ילדים רגילים. הוא ציין כי הם יכולים ללמוד במסגרת רגילה.
לדברי המומחה, אסור לעשות למחלה הזאת שם רע. אסור לתת לאנשים להאשים את המחלה ולצאת נקיים ממעשי האלימות.
בעקבות האירוע, וכמחאה בגין אותו אירוע, החלו הלימודים בבית הספר ב-9:00 בבוקר.
תסמונת טורט על-פי מרכז שניידר
תסמונת טורט הינה הפרעה בהתפתחות מערכת העצבים המרכזית שמשפיעה על התנהגות הילד. הילדים סובלים בדרך כלל מטיקים מוטוריים וקוליים. טיקים היא תופעה בה חלק מהגוף נע באופן שחוזר על עצמו, מהיר וללא שליטה. הם יכולים להופיע בכל חלק בגוף בעיקר בפנים.
מרבית הטיקים הם ברמה נמוכה ובקושי ניתנים להבחנה אולם ישנם מקרים בהם הטיקים חמורים ויכולים להשפיע על תחומים רבים בחיי הילד. לעיתים חלק מהטיקים נעלמים עם הבגרות המוקדמת וחלק ממשיכים.
לחלק מהילדים האלה יכולות להיות גם בעיות עם תשומת לב, ריכוז וגם בעיות למידה. הם יכולים להתנהג באופן אימפולסיבי או לפתח אובססיביות וכפייתיות. לסובלים מהתסמונת יכולות להיפלט מילים מעליבות מבלי להתכוון ולעיתים יכולים לבצע תנועות גסות או מעליבות מבלי להתכוון.
הם לא יכולים לשלוט על הקולות והתנועות ועל-כן, אין להאשים אותם על-כך. הענשה על-ידי ההורים, העברת ביקורת לא יעזרו לילד לשלוט בטיקים אבל יפגעו בביטחון העצמי של הילד.
טיפול בילד עם תסמונת טורט יכול לכלול תרופות שיעזרו לשלוט בסימפטומים. פסיכיאטר של הילד יכול גם לייעץ למשפחה כיצד לספק לילד את התמיכה הנפשית הנדרשת וכיצד לספק לו את סביבת הלימודים המתאימה לו.

תאריך:  23/11/2003   |   עודכן:  23/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
כך אמר נשיא ביה"ד הארצי לעבודה בדימוס, בכנס בנושא יחסי שכר ועבודה; סמנכ"ל קרן הפנסיה "עתודות": "על-פי המדרג החדש שפרסם משרד האוצר, יעלה גיל הפרישה של נשים מגיל 60 ל-67 תוך 13 שנה ו-8 חודשים ולא תוך 21 שנים, כפי שטוען האוצר"
מירב לוי
בשנת 89' ידעה רבת עמון מהומות והפרות סדר בעקבות המצב הכלכלי הרעוע; החשש הוא מפני הידרדרות כלכלית, המאיימת על יציבות המשטר ההאשמי
גלית יצחק
במסגרת התוכנית ישתתפו כ-200 קבוצות של בני נוער; בקבוצות ישנם בני נוער מכל רחבי הארץ מהמגזר היהודי כולל עיירות הפיתוח והמגזר הערבי
הדר פרבר
נרשמו 112,600 כניסות מבקרים לישראל בחודש אוקטובר 2003; שר התיירות: "עד סוף השנה יגיעו לישראל יותר ממיליון תיירים"
נועם שרביט
הנרצחים בפיגוע: איליה ריגר (58) מירושלים וסמי עפאן (25) מחיפה; המשטרה: התרענו בעבר על כשלים וליקויים בתפקוד החברה; שני מאבטחים חשודים בשיבוש החקירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il