X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מתריע ארגון הגג של סוכני המכס בישראל; "ההסתדרות משתמשת בעובדי המדינה כשוט כדי לשרת את רצונותיהם של הוועדים החזקים"
▪  ▪  ▪

ארגון הגג של סוכני המכס מתריע על הנזק המצטבר, ישיר ועקיף, כתוצאה מהעיצומים המתמשכים של המכס. עיצומים אלה נמשכים כבר למעלה מ-7 שבועות, ופוגעים קשות בכל מערך הייצוא מישראל, ובייבוא ארצה.
אמיר שני, יו"ר האיגוד, אמר כי עמיר פרץ ונציגי האיגוד המקצועי בהסתדרות מנהלים משחקי השהייה. "במקום לדון ברצינות עם האוצר במטרה לסיים את הסכסוך, מנסה האיגוד המקצועי בהסתדרות להתיש את המשק ולגרום לנזקים כלכליים לכל מגזרי המשק", אמר.
לדבריו, הנזק הישיר והעקיף שנגרם עד כה רק מעיצומי המכס על הייבוא והייצוא - חצה כבר את ה-800 מיליון דולר, ותוך עשרה ימים יעבור את המיליארד דולרים".
הנזק למגזרי הייבוא והייצוא כולל נזק ישיר, עקב אי-העברת חלק מהסחורות כלל, ועיכוב סחורות אחרות לזמן ממושך. הנזק הישיר נאמד ב-3.4 מיליוני שקלים ליום, שהם יותר מ-170 מיליוני שקלים מתחילת העיצומים.
הנזק העקיף כולל פגיעה תדמיתית, איבוד קשרי סחר, פגיעה באמון של חברות בעולם הקונות מישראל ומוכרות לה, פגיעה בתעשיות בישראל הזקוקות לחומרי גלם ושמפסידות מיליונים בכל יום, ופגיעה בעובדים שעלולים לאבד את מקומות עבודתם, גם בייצוא, וגם במגזר היצרני, הבנוי על ייבוא. הנזק העקיף עד כה, נאמד ע"י כלכלני הארגון בכ-780 מיליוני דולרים.
שני: "ההסתדרות משתמשת בעובדי המדינה כשוט כדי לשרת את רצונותיהם של הוועדים החזקים. מה שקורה כבר 7 שבועות במכס זהו מאבק כנגד האוצר על גבם של אזרחי המדינה, שגורם נזק של מאות מיליוני דולרים למשק הישראלי.
"הגיע הזמן שגם בהסתדרות יתעוררו, ויבינו שהמאבק אינו קרב בהורדת ידיים, אלא מאבק משותף של הממשלה והעובדים על עתיד התעשייה והצרכנות שלנו", אמר.
שני מזהיר כי את הנזק ירגיש בסופו של דבר כל תושב ותושב בישראל. "מנהלי מפעלים שלא יקבלו חומרי גלם יאלצו להוציא עובדים לחופשות כפויות ואף לפטר, כבר מתחיל מחסור במוצרי צריכה מיובאים, הייצוא ייפגע קשות ויפגע בגורמים כלכליים חשובים במשק. זו תהיה בכייה לדורות, אם לא יסיימו מיד את העיצומים".
עובדי המכס מפעילים עיצומים כבר למעלה מ-7 שבועות ומעכבים, לדבריהם, כ-50% מהמשלוחים המיובאים לארץ וכ-20% מהמשלוחים המיועדים ליצוא. בפועל העיכובים, כפי שמרגישים סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים - גדולים אף יותר. העיכוב הוא עד 21 יום בממוצע, ובמגוון סחורות גדול ביותר.

תאריך:  23/11/2003   |   עודכן:  23/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מולה מוחמד עומר העביר מסר בו הוא קורא לאפגנים להתאחד נגד כוחות ארצות הברית ושואל מדוע הבטחות ארה"ב לדמוקרטיה וחופש לא קויימו עד היום
אלונה קורן
יו"ר הליכוד בהסתדרות: נתניהו מבטיח לנו אמריקה אבל הופך אותנו לרוסיה; יו"ר הסתדרות הפקידים: נתניהו מנסה להפוך את העובדים לעבדים; פרץ ממשיך להסית ולהשתלח בשר האוצר: נתניהו מוציא את תסכולו הפוליטי על העובדים
רנית נחום-הלוי
בתחקיר מומלץ עוד להדיח את מפקד המחלקה; התחקיר יוגש בקרוב לאלוף פיקוד דרום ובהמשך יוצג גם בפני הרמטכ"ל; בפיגוע נרצחו רס"ל שלומי בלסקי וסמ"ר שאול להב ז"ל
יפעת גדות
עירק עומדת לשלוח בפעם הראשונה אישה, שתשמש שגרירה בוושינגטון; זהו המינוי הדיפלומטי הראשון שנעשה על-ידי מועצת הממשלה הזמנית
יפעת גדות
השניים נורו על-ידי אדם חמוש בעיר מוסול, שירה לעבר רכבם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il