X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברת הדירוג אישררה את דירוג האשראי של ישראל; עם זאת, תחזית הדירוג של ישראל נותרה שלילית
▪  ▪  ▪

חברת דירוג האשראי Standard and poor's הותירה את דירוג האשראי של ישראל ללא שינוי. דירוג האשראי של ישראל במט"ח לטווח ארוך וקצר הוא (-A) ו- A-1 בהתאמה, ובמטבע מקומי לטווח ארוך וקצר: (+A) ו- A-1 בהתאמה. תחזית הדירוג של ישראל נותרה שלילית.
שר האוצר בנימין נתניהו, שנפגש עם חברות דירוג האשראי לפני כשבועיים בניו-יורק, אמר כי החלטת S&P היא הבעת אמון במדיניותה הכלכלית של הממשלה.
ב-S&P מציינים כי אישרור הדירוג משקף את התקדמות הממשלה ביישום התוכנית הכלכלית ואיתור סימנים ראשונים של התאוששות המשק, חרף המצב הביטחוני.
"אישור הדירוג נובע מהמשך התמיכה הפוליטית והכלכלית של ארה"ב בישראל. בנוסף על כך, הממשלה הנתמכת ע"י רוב גדול בכנסת, ממשיכה לקדם את תיקון נקודות החולשה בתקציב המדינה, ולקדם בהתמדה את הרפורמות הכלכליות השאפתניות עליהן הכריזה", אומרים האנליסטים.
"על אף האמור לעיל, האמינות הפיסקאלית של הממשלה נותרה בסימן שאלה", אומר האנליסט מר דיויד קולינג מחברת S&P: "הממשלה לא הצליחה לעמוד ביעדים הפיסקאליים ולייצב את רמת החוב הציבורי, שנותר ברמה גבוהה ביותר".
האומדנים האחרונים במשרד האוצר מעריכים שהגירעון בשנת 2003 יהיה שקול ל-5.5% תוצר, זאת לעומת יעד מקורי של 3.0%. כמו כן, רמת החוב הממשלתי צפויה להגיע ל-105% מהתוצר, זאת לאחר שעלתה ביותר מ-10% מאז שנת 2001.
יעד הגירעון לשנת 2004 אשר נקבע להיות 4% תוצר, נתמך ע"י הפחתות שכר במגזר הציבורי, קיצוץ בתשלומי העברה, קיצוץ בסובסידיות הממשלתיות וצפי להתאוששות בצד ההכנסות.
ריסון זה של הגירעון מאפשר לנייד משאבים בסך של כ-2.9% תוצר בכדי לייצב את החוב הציבורי. סך נוסף של עוד כ-3% תוצר יידרשו על מנת לשמור על התוואי היורד של החוב הציבורי החל משנת 2005 ואילך.
סטייה קלה מהמדיניות הפיסקאלית הנוכחית עשויה להביא לאיבוד שליטה בגירעון הממשלה ולעליה נוספת בחוב הציבורי. מצד שני המשך ההליכה במסלול הנוכחי והשגת היעדים הפיסקאליים עשויים להביא לשיפור בתחזית הדירוג.
החשב הכללי באוצר, ד"ר ירון זליכה, הבהיר כי היקף החוב הממשלתי הינו הבעיה העיקרית של המשק הישראלי והדרך לטיפול בו היא בהקטנת משקל ההוצאה הציבורית בתוצר ובעמידה על תוואי גירעון הולך ויורד. "פעולות אלו יתרמו למשיכת השקעות זרות למשק ובכך יסיעו לצמיחת המשק בטווח הארוך", אמר.

תאריך:  24/11/2003   |   עודכן:  24/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
ההסכמים כוללים שיתוף פעולה בתחום דייג בלתי חוקי ובתחום התיירות
גלית יצחק
מוצאם ביערות הגשם בדרום אמריקה; התאומים החדשים אינם זהים והצטרפו למשפחתם בפארק המונה 4 קופים ממין זה; ניתן לבקרם בפארק הקופים ביער בן שמן; ההנלה מחפשת שמות לקופים
הדר פרבר
לא יעשה שימוש בחומר אשר טרם פורסם; המירור יפצה את המלכה ב-25,000 ליש"ט
הדר פרבר
באתר הודעות רשמיות של הזמר בנוגע להאשמות שהוטחו נגדו בדבר הטרדה מינית של קטין
רועי כוכבי
בית משפט השלום באשקלון הרשיע את החברה שמונתה לפקח על הבנייה, מהנדס הבנייה והמהנדס המפקח על הבנייה; תשעת הנאשמים האחרים, בהם ראש העירייה ומהנדס העירייה - זוכו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il