X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אולמרט: "הדיונים הכלכליים עם אוקראינה הם ביטוי לתשומת הלב שמעניק המשרד לשיפור תנאי הסחר בין ישראל לבין מדינות מזרח-אירופה"
▪  ▪  ▪

שר הכלכלה של אוקראינה, ואלרי חורושקובסקי, מגיע השבוע לביקור בארץ כאורחו של מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט.
חורושקובסקי עומד בראש משלחת רמת דרג אשר כוללת את סגני שרי החוץ, התחבורה, הבריאות, החקלאות, התקשורת וכן סגן נגיד הבנק המרכזי.
ביום ד' (26.11.03) יתקיימו בירושלים דיונים כלכליים בין ישראל לאוקראינה. הנושאים המרכזיים שיועלו בדיונים בין הצדדים:
- הצטרפות אוקראינה לארגון הסחר העולמי, ובקשות ישראל להקלה בשיעורי מכס של מוצרים נבחרים.
- הרחבת שיתופי פעולה בתחומי התקשורת, התחבורה, החקלאות והבריאות.
- מציאת דרכים להקלה על פעילותן של חברות ישראליות באוקראינה, במיוחד בכל הנוגע להקטנת הסיכונים הכרוכים במימון פרויקטים ועסקאות באשראי מול אוקראינה.
בנוסף, צפויים להחתם במהלך הביקור מספר הסכמים כלכליים ובהם: אמנה למניעת כפל מס, הסכם שת"פ בתחום התקשורת והסכם שיתוף פעולה בין מכוני התקנים משתי המדינות.
השר אולמרט אמר, כי הדיונים הכלכליים עם אוקראינה הם ביטוי לתשומת הלב שמעניק המשרד לשיפור תנאי הסחר בין ישראל לבין מדינות מזרח-אירופה. מזרח אירופה הוכרזה כאיזור יעד לפעילות בשנת 2003, בשל ההזדמנויות הרבות הניצבות בפני חברות ישראליות בתחומי הפרויקטים, התשתיות, התקשורת והחקלאות, לצד הצפי להמשך צמיחה מהירה בכלכלותיהן של מדינות איזור זה בשנים הקרובות.
רונית קן, מנהלת מינהל סחר-חוץ בתמ"ת מציינת כי יש עניין גובר מצד התעשיה בישראל בדבר הזדמנויות עסקיות באוקראינה. חברות רבות וביניהן נטפים, פלסטרו, אי.סי.איי, ראד וסופרקום ביקשו להשתלב בדיונים הכלכליים הצפויים.
ממינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי אוקראינה הינה אחת מהמדינות הגדולות והחשובות שבמדינות מזרח אירופה עם אוכלוסייה המונה כ-50 מיליון איש.
עוד מציינים במינהל סחר חוץ, כי הכלכלה האוקראינית צומחת בקצב של למעלה מ-5% בשנה, אך על הצמיחה המהירה ויישום הרפורמות המבניות מעיב חוב חיצוני גבוה מאוד ותלות במקורות אנרגיה (בעיקר גז ונפט) המיובאים מרוסיה.
לצד העליה בצריכה הפרטית, ענפים רבים במשק האוקראיני זקוקים לשדרוג טכנולוגי ולשיפור התשתיות. אנליסטים רבים מעריכים את הפוטנציאל הכלכלי הגלום באוקראינה כגבוה ביותר מכל המדינות שהיוו בעבר את ברית-המועצות.
השר האוקראיני ייפגש במהלך ביקורו בישראל גם עם: שר החוץ, סילבן שלום, השר לענייני ירושלים והתפוצות, נתן שרנסקי, וסגן יו"ר הכנסת ח"כ מיכאל נודלמן.
נתוני סחר ישראל-אוקראינה
הסחר בין ישראל ואוקראינה גדל בהתמדה בשנים האחרונות והגיע בשנת 2002 לכ-210 מיליון דולר, מתוכם כ-70 מיליון דולר יצוא. המוצרים העיקריים שישראל מייצאת לאוקראינה: יהלומים, כימיקלים, ציוד היי-טק, מוצרי פלסטיק, מוצרי מזון וקוסמטיקה. המוצרים העיקריים שישראל מייבאת מאוקראינה: ברזל ופלדה, יהלומים, דגנים (בעיקר חיטה), דשנים, עץ ומוצריו.
בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2003 חלה עליה של כ-18% בייצוא הישראלי לאוקראינה (ללא יהלומים) לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כאשר סך הייצוא הסתכם ב-38.5 מיליון דולר. עיקר העלייה היתה במוצרי היי-טק (15%), במוצרי פלסטיק (9%) ובמתכות פשוטות (80%). הייבוא מאוקראינה , לעומת זאת, רשם ירידה של 19%, וזאת בעיקר בשל מוצרי צמחים אשר ירדו ב-60%.

תאריך:  25/11/2003   |   עודכן:  25/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
נשיא המועצה היהודית, דיוויד שוורץ, צוטט באחד העיתונים בניו-זילנד כשאמר כי הקהילות היהודיות במדינה מודעות לסיכון ומאבטחות את בתי הכנסת ואת המוסדות הקהילתיים מזה זמן מה
עמוס באר
חברי הפורום דורשים לדחות את הדיון על תקציב משרד התחבורה; טוענים: "ההתחייבות שכביש חוצה ישראל לא "יעלה לנו אגורה" כבר עלתה למשלמי המיסים למעלה ממיליארד שקל ישירות", אולם נפחי התנועה בכביש זניחים; להפנות תקציב הכביש ליעדים אחרים
הדר פרבר
רד תספק לפרויקט את פתרון ה-Multiservice Access Platform פרי פיתוחה
הדר פרבר
רשת "אספרסו בר" ממצבת את עצמה מחדש
יפעת גדות
בעקבות הפיגוע הקטלני ב-15 בנובמבר בבתי הכנסת באיסטנבול, מראה שיראק כי הוא רואה בבעייה נושא בהול לטיפול, דבר שעבור רבים מיהודי צרפת כבר היה ידוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il