X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר שר הבריאות, דני נוה, בוועדת הכספים של הכנסת; האוצר מבקש עוד לסגור את בתי החולים "פלימן" ו"בני ציון" בחיפה ו"אברבנאל" בבת ים
▪  ▪  ▪

ועדת הכספים של הכנסת, בראשות ח"כ אברהם הירשזון, התאחדה (יום ד', 26.11.03) סביב דרישות שר הבריאות, דני נוה, ומנעה קיצוץ בסך של 250 מיליון ש"ח בסל הבריאות, 30 מיליון ש"ח לקשישים. הוועדה אף דחתה את בקשת האוצר לסגירת בתי החולים "פלימן" ו"בני ציון" בחיפה ו"אברבנאל" בבת ים.
השר דני נוה הופיע בוועדה, כדי להעביר לחבריה סקירה כללית על מצוקות משרדו, במסגרת הדיונים על תקציבי משרדי הממשלה. במרכז דבריו, ביקש השר את תמיכת חברי הוועדה להתנגד לקיצוצים שמבקש האוצר. "נגיע להתאכזרות בלתי נסבלת בקיצוץ לגבי אוכלוסיית הקשישים, כיוון ש-2,700 מהם ממתינים לאשפוז בשנת 2004", התריע השר.
השר המשיך והסביר, כי הסוגיה הקשה ביותר המונחת בפתחו של משרד הבריאות, היא הטיפול באוכלוסיית הקשישים בארץ. לדבריו, כרגע מצויים באשפוז 11,000 קשישים. מידי שנה, מתאשפזים עוד 600-700 קשישים, אולם השנה החליט האוצר שמספר האישפוזים יעמוד על מחצית בלבד, כ-300 במספר. מחיר שהות קשיש סיעודי במוסד מגיע לסך של 10,000-16,000 ש"ח לחודש, "ורק עשירים מסוגלים להוצאה כזו", אמר השר.
בהמשך, ביקש השר מחברי הוועדה למנוע את סגירתם של בית החולים השיקומי היחיד באזור הצפון "פלימן", או את בית החולים "בני ציון" בחיפה או בית החולים לחולי נפש "אברבנאל" בבת ים. השר הדגיש, כי מצוקתם של בתי החולים גוברת משנה לשנה וחלקם עדיין קיימים בזכות נדיבות הלב של תורמים מחו"ל.
השר נוה הזכיר, כי הצביע בממשלה נגד התקציב, וביקש מחברי הוועדה סיוע במניעת הקיצוצים שיפגעו בחולים ובמערכת הבריאות.
בדיון נשמעה אחדות דעים באשר לבקשת השר. ח"כ ניסן סלומינסקי (מפד"ל) הודיע, כי יתנגד לשלוש ההצעות של הממשלה. עם זאת, הוא התרעם על-כך שכל שר בממשלה מציג לוועדת הכספים את הנתונים החריפים ביותר של מצוקות משרדו. "שמים את ועדת הכספים במצב בלתי אפשרי. מצד אחד, קיימת החלטה לקצץ בתקציב. מצד שני, כל שר שמגיע, מציג נתונים שמהם לא ניתן לקצץ. [אמרנו לנוה,] אם אתה בעל הבית, הגד לנו היכן יש שומנים שמהן ניתן כן לקצץ, או שמשרד האוצר יכתיב ויעשה את העבודה", אמר ח"כ סלומיאנסקי ל-Nfc.
ח"כ חיים אורון (מרצ) הציע למנות ועדה ציבורית בלתי תלויה, שתבחן את מכלול סוגיית המצוקה במשרד הבריאות. ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) ביקר בחריפות את החלטת האוצר לקצץ במשאבים לגריאטריה, וקבע כי בהצעה זו "ירדה הממשלה מהפסים". ח"כ אלי אפללו (ליכוד) התריע בפני כוונת האוצר לחסל שירותי בריאות ורווחה בפריפריות. "לא יעלה על הדעת שנסגור את בתי החולים [שהוזכרו לעיל]. אינני מבין מה האוצר רוצה, שנעביר את התושבים למרכז הארץ?", אמר.
נציג ארגון צרכני הבריאות, מידד גיסין, טען כי אם בשנת 2003 מתו קשישים עקב חוסר אפשרות להיקלט במוסדות ובבתי חולים וזאת היתה לדבריו הריגה, הרי בשנת 2004 יהיה מצב של וידוא הריגה. נציג הסתדרות הגימלאים התריע במיוחד מפני סגירת בית החולים אברבנאל, בו מצויים ניצולי שואה, שייזרקו לרחוב עקב סגירת בית החולים.

תאריך:  26/11/2003   |   עודכן:  26/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
את הכנס תערוך לשכת המדען הראשי במשרד התעשיה, המסחר והתעסוקה; בין הנושאים בכנס: הקיצוץ בתקציבים המיועדים לעידוד המחקר והפיתוח בתעשיה, הפגיעה בפעילות לשכת המדען הראשי לעידוד שיתופי פעולה בינ"ל ועוד
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שערכה פרופ' מרים רוזנטל, לקראת כנס שנתי שייערך מחר; ערכים קולקטיביסטיים של תלות הדדית, ערכי קהילה ורווחתה, הרמוניה קבוצתית וצמידות לנורמות של הקהילה, מקבלים גיבוי רב יותר בקרב ההורים הדתיים
עמוס באר
שגרירי האיחוד האירופי והמדינות החדשות ב-EU, לפגישה עם שר התמ"ת והתקשורת
אלונה קורן
אגסי, בן 34, משמש סמנכ"ל בענקית התוכנה הגרמנית SAP
אלונה קורן
הלמ"ס: ההתפתחויות האחרונות במשק עדיין אינן מבשרות על יציאה מהמיתון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il