X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה ממחקר שנערך בטכניון על הרגלי השינה של תלמידים בכיתות ד'-י"ב; יו"ר ועדת החינוך של הכנסת קרא למשרד החינוך לאכוף את החלטתו ולבטל את שעת האפס
▪  ▪  ▪

50% מהתלמידים הלומדים בשעת אפס, טענו כי זה השיעור בו הם "הכי עייפים". לעומתם, טענו 24% כי הם הכי עייפים בשיעור האחרון. 21% דיווחו על עייפות יומית, לעומת 13.8% מהמשכימים הרגילים.
נתונים אלה עולים ממחקר נרחב שנערך בטכניון, על הרגלי השינה של תלמידים בכיתות ד'-י"ב. במסגרת המחקר, נבחנה השפעת שעת האפס על שעות השינה, רמת העייפות, יכולת הריכוז והאיחורים לבתי הספר.
מהנתונים עולה עוד, כי 19.2% מהתלמידים הקמים לשעת אפס דיווחו על איחורים תקופתיים לבית הספר, לעומת 7.5% מהרגילים. 19.9% דיווחו על ישנוניות ונטייה להירדם בבית הספר.
14.3% דיווחו על מתחים תכופים עם ההורים בשל קשיי יקיצה בבוקר; 12% דיווחו על קשיי ריגוז בבית הספר; 32% דיווחו כי הם ישנים 8 שעות בלילה או פחות.
החוקרים הסיקו בעקבות כך, כי לשעת האפס בכיתות ה' יש השפעה שלילית על רמת העירנות ועל יכולת הריכוז בכיתה, כי היא מגבירה את המתחים עם ההורים, גורמת לאיחורים תכופים לבתי הספר ופוגעת בשעות השינה.
חוקרים בארץ ובעולם מצביעים באופן חד-משמעי, כי משך השינה ואיכותה, הם פרמטרים קריטיים להתרעננות ולתפקוד קוגניטיבי בבית הספר, וכי עייפות וחוסר עירנות עלולים לסכן את התלמידים במעורבות בתאונות דרכים.
נתונים אלה הביאו להחלטת משרד החינוך מחודש אוקטובר האחרון, לבטל את שעת האפס. משמעותה של ההחלטה: אין הלימודים מתחילים לפני השעה 08:00. עם זאת, במשרד החינוך מאשרים כי ידוע להם, שההחלטה על ביטול שעת האפס אינה מיושמת בכל בתי הספר.
מהמשרד נמסר עוד, כי ישנה בעיה בכמה בתי ספר, אשר הכינו את מערכת השעות קודם לפרסום ההחלטה, ולכן הם מתקשים עתה לשנותה. כן צויין, כי ישנם כמה בתי ספר שאושר להם השנה להשאיר את מערכת הלימודים כפי שהיא.
יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ אילן שלגי, אמר על-כך: "שנת הלימודים מתחילה בחודש ספטמבר, אך משרד החינוך הוציא הוראות בדבר ביטול שעת האפס רק בחודש אוקטובר. לפיכך, איני מתפלא שהדבר אינו מיושם. עם זאת, אני מצפה שמשרד החינוך יאכוף את החלטתו".
חיוב לימודי אומנות
ועדת החינוך והתרבות של הכנסת אישרה (יום ד') לקריאה שניה ושלישית, הצעת חוק עוד מתקופתה של הכנסת הקודמת, שתחייב לימודי אומנות בבית הספר. הצעת החוק הוגשה, כאמור, עוד בכנסת ה-15, על-ידי ח"כ דאז תמר גוז'נסקי, ועברה קריאה ראשונה.
באשר להצעת החוק, אמר ח"כ שלגי: "חשוב ביותר שהתלמיד הישראלי יחשף גם לתרבות ואומנות. מקצועות האומנות כגון: המוסיקה, התיאטרון, האומנות והמחול, הם נדבך חשוב בעיצוב דמותו של האזרח במדינה יהודית ודמוקרטית".

תאריך:  26/11/2003   |   עודכן:  26/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
נקודת האור המרכזית בפעילות החברה הוא השיפור בפעילות חברת משאב המחזיקה במונופול המלט נשר
עמוס באר
חיפה - לימסול - פיראוס באוניית RO- RO מהירה
רנית נחום-הלוי
כך אמר שר הבריאות, דני נוה, בוועדת הכספים של הכנסת; האוצר מבקש עוד לסגור את בתי החולים "פלימן" ו"בני ציון" בחיפה ו"אברבנאל" בבת ים
גלית יצחק
את הכנס תערוך לשכת המדען הראשי במשרד התעשיה, המסחר והתעסוקה; בין הנושאים בכנס: הקיצוץ בתקציבים המיועדים לעידוד המחקר והפיתוח בתעשיה, הפגיעה בפעילות לשכת המדען הראשי לעידוד שיתופי פעולה בינ"ל ועוד
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שערכה פרופ' מרים רוזנטל, לקראת כנס שנתי שייערך מחר; ערכים קולקטיביסטיים של תלות הדדית, ערכי קהילה ורווחתה, הרמוניה קבוצתית וצמידות לנורמות של הקהילה, מקבלים גיבוי רב יותר בקרב ההורים הדתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il