X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שגריר ישראל באו"ם, דני גילרמן, הבהיר כי ההחלטה למשוך את הצעת-ההחלטה נבעה מהתיקונים הרבים שביקשו מדינות ערב בראשות מצרים להכניס בה, תיקונים שעיקרו אותה מתוכן
▪  ▪  ▪

זו הייתה אמורה להיות הצעת-ההחלטה הראשונה שישראל מעלה באו"ם מאז שנת 1976. אולם, שוב הוכח, כי זירה זו של מאבק דיפלומטי היא זירה אבודה מראש.
שגריר ישראל בארה"ב, דני גילרמן, הודיע אמש (ד', 26.11.03) כי ישראל החליטה למשוך את הצעת-ההחלטה שהגישה לאו"ם, שקראה בפעם הראשונה במפורש לגינוי הרג של ילדים ישראלים ולהגנה עליהם מפני הטרור. ההצעה כללה גם גינוי כללי לטרור ודרישה מהרשות הפלשתינית להצטרף למאבק בו.
ההצעה באה, לדברי גילרמן, כתגובה להחלטה שאושרה באו"ם בראשית חודש נובמבר, הקוראת לישראל להבטיח את ביטחונם של הילדים הפלשתינים. החלטה זו עברה ברוב של 88 מדינות תומכות, מול 4 מדינות מתנגדות. 58 מדינות לא נכחו בהצבעה ההיא.
לאחר שמדינת ישראל הגישה את הצעתה, החלו מדינות ערב - בהנהגת מצרים ובגיבוי של מדינות כגון מלזיה, סנגל, דרום אפריקה ואחרות - לנסות ולשנות את תוכנה, עוד בטרם עלתה להצבעה. כך למשל, מדינות אלה ביקשו להחליף את הביטוי "ילדי ישראל" בביטוי "ילדים באזור המזרח התיכון" וכן ביקשו להוסיף קטעים בהצעה המדברים על "כיבוש זר", "הפרות של משפט בינלאומי", "התקפות צבאיות", "שימוש מופרז בכוח" ועוד כהנה וכהנה מהרטוריקה הכל כך נפוצה באו"ם, נגד מדינת ישראל.
מבול התיקונים וההצעות שלא היה כל סיכוי לישראל לעמוד בו, הביא אמש את דני גילרמן להכריז, כי "זה הוא יום מביש לאו"ם ויום עצוב לאנושות".
בתגובה למהלך הגיב נאסר אל-קידה, המשקיף הפלשתיני באו"ם, כי זו היתה טעות מצידה של ישראל להציע מלכתחילה הצעת-החלטה שכזו, המנצלת את המונח "ילדים" לקידום צרכיה הפוליטיים.
ישראל, מצידה, תצטרך לחפש לעצמה זירות מאבק אחרות בטרור הפלשתיני. באו"ם, כך עושה הרושם פעם אחר פעם, הקרב הזה הוא פשוט אבוד מראש.

תאריך:  27/11/2003   |   עודכן:  27/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
משלחת ישראלית תיפגש עם בכירים ברשות הפלשתינית; המפגש יימשך יומיים ויתמקד בתהליך השלום ובדרכים ליישום מפת הדרכים
מחלקה ראשונה
מטיל ספק בהודעות התימניות בנוגע למעצר פעילי אל-קאעידה; ארה"ב מעוניינת לדעת כיצד התגלגל הנשק לידי הטרוריסטים; מקורות בתימן: מעצרו של בכיר אל-קאעידה יוביל לתפיסת ראשי הארגון באיזור כולו
רנית נחום-הלוי
כך עולה ממחקר שנעשה מטעם משרד הבריאות אשר בדק משך 3 שנים את הקשר בין המצב הכלכלי-חברתי לתמותת תינוקות באוכלוסייה היהודית;
מחלקה ראשונה
מועד הפגישה - לפני 10 ימים; השליח: "הוצאת העסקה אל הפועל חשובה מאוד לארה"ב"; מובארק דחה את ההצעה ואמר: "אני לא מתערב בהחלטות בתי המשפט... שחרור עזאם יעורר זעם כלפיי ברחוב"; המתווך הגרמני: "אפנה למובארק בבקשה שישקול ההצעה שנית"
עמוס באר
18% הנחה במס בבריטניה תודות לחיסכון באנרגיה ושמירה על איכות הסביבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il