X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עו"ד פנחס רובין - הידוע כידידה האישי והטוב של פרקליטת עדנה ארבל, פנה אל ארבל ואל היועץ המשפטי לממשלה, בבקשה למחוק מכתב האישום של נמרודי מילים החושפות מעשים של בכירי ידיעות אחרונות
▪  ▪  ▪

יום לאחר שהוגשה בשם ידיעות אחרונות בקשה לבית המשפט, בבקשה למחוק שלוש מילים מכתב האישום כנגד עופר נמרודי - מילים הקובעות למעשה את אחריותם של ידיעות אחרונות ואנשיו לפרשת האזנות הסתר, ואת העובדה כי הם אלה שהתחילו בפרשה, לפני נמרודי, מתברר באילו שיטות פעלו ידיעות אחרונות וכתביו כדי להביא, ברגע האחרון, להשפעה, שלא כדין, על מהלכי בית המשפט.
עונשו של נמרודי בגין עבירות שביצע ובהן הודה, ייגזר היום ב-11:30 על-ידי השופטת ברכה אופיר-תום.
נציג כאן כמה מהעובדות, מהימים האחרונים:
- עו"ד פנחס רובין, הידוע כידידה האישי והוותיק של פרקליטת המדינה עדנה ארבל, הוא שגוייס על-ידי ידיעות אחרונות כדי לעשות את המלאכה, וכדי לפנות לעדנה ארבל עצמה ואל היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובנשטיין, בבקשה שיפעלו למחיקת אותן מילים, המפלילות לכאורה את ידיעות אחרונות ומי מאנשיו.
ואכן, ארבל ורובינשטיין נעתרו לבקשה, ובצעד חסר תקדים (ככל שמדובר בעיסקת טיעון) פנתה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בתל אביב - יום לפני מתן גזר הדין במשפטו של עופר נמרודי - בבקשה למחוק את המילים: "לפי הזמנת מתחריו", המייחסות למעשה לידיעות אחרונות הזמנת האזנות סתר מפרידן ומצור;
- עו"ד פנחס רובין מייצג את ידיעות אחרונות בע"מ. ואולם, בפרשת האזנות הסתר הועלו חשדות כבדים (שגם הוכחו ברובם, אך למרות זאת נמנעה הפרקליטות מלהעמידם לדין), כנגד המו"ל והעורך האחראי ארנון מוזס, וכנגד מי שממונה על האבטחה בעיתון, חיים רוזנברג.
מוזס ורוזנברג יוצגו בזמנו על-ידי עורכי דין אחרים: מוזס, על-ידי עו"ד דן שיינמן; רוזנברג, על-ידי עו"ד דב ויסגלס. עתה גוייס החבר היקר והוותיק של עדנה ארבל, כדי לפנות אליה ולייצג למעשה גם את האינטרס האישי שלהם;
- העיתונאי מרדכי גילת הוא שפעל בזמן האחרון, מאחורי הקלעים, אצל עיתונאים ופרשנים, והאיץ בהם להחזיק קו מליטנטי כנגד עופר נמרודי וכנגד כמה גורמים נוספים ערב הכרעת הדין ומתן גזר הדין.
גילת פרסם בשבוע שעבר מאמר (17.10.01), ובו הצביע על חומרת העבירות שביצע עופר נמרודי. גילת, וידיעות אחרונות, לא פרסמו את העניין האישי שלהם בנושא: העובדה שבכתב האישום (שהתקבל כנכון בהכרעת דין) מופנית למעשה אצבע מאשימה כנגד ידיעות אחרונות, ארנון מוזס וחיים רוזנברג, כמי שהתחילו ראשונים בהאזנות סתר; וכי יש להם השגות ו/או טענות כנגד חלק מאוד מסויים בכתב האישום המתוקן שהתקבל בבית המשפט.
בפרשת האזנות הסתר היה גילת פעיל מאוד - כאיש אמונם של מוזס ורוזנברג;
- ידיעות אחרונות ושלושה מכתבי החצר, המזוהים כחלק מהצוות הפועל לעיתים קרובות עם מרדכי גילת, פרסמו ביום א' כתבה ובה תמלילי האזנות הסתר ממשפטו של יעקב נמרודי, המואשם בשיבוש משפטו של בנו [הפרסום עוסק גם בי - כותב שורות אלה, ובזאת אני מטפל בנפרד, י.י.].
הפרסום נעשה שעה שעופר נמרודי עומד לפני מתן גזר הדין. גם בפרסום זה - שנעשה בחוסר תום לב ותוך עבירה על החוק חוק האזנת סתר, התשל"ט-1979 [האוסר פרסום התמלילים, כפי שפורסמו) - לא ניתן גילוי לעובדה שלעיתון ואנשיו יש טענות ודרישות לגבי אותו כתב אישום נגד עופר נמרודי, וכי יומיים לאחר מכן מוגשת בקשה לבית המשפט כדי להביא למחיקת כמה מילים בכתה האישום, המייחסות להם למעשה אחריות פלילית בפרשת האזנות הסתר.
ממשרד המשפטים נמסר בתגובה:
עו"ד פנחס רובין פנה בשם ידיעות אחרונות אל היועץ המשפטי לממשלה, שהעביר העניין לבדיקת הפרקליטות. ההחלטה התקבלה על-דעת עו"ד נאוה בן-אור, המשנה לפרקליטת המדינה, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטת המדינה.
פרקליטת המדינה לא סברה שאופי ההכרות עם עו"ד רובין מצדיק "פסילה עצמית" בעניין לקוחו, בנושא שבסופו של דבר הובא להחלטת בית המשפט.

תאריך:  24/10/2001   |   עודכן:  04/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
יואב יצחק
שתי מעטפות ובהן אנטרקס התגלו בבית המיון של חלוקת דואר לבית הלבן; העובדים פונו ונשלחו לבדיקות; בבדיקות נמצא כי עוד שני עובדי דואר מתו מהחיידק
יואב יצחק
יואב יצחק
התביעות - אחד מספיחי פרשת לה-נסיונל; התביעות הוגשו בבית המשפט המחוזי בת"א על-ידי עורכי הדין בועז בן-צור ישראל וולנרמן
יואב יצחק
משרד המשפטים: על הפינוי הוחלט בעקבות קבלת חוות דעת באשר לבטיחותו של הבניין; ייתכנו שיבושים בימים הקרובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il