X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ג'יי ג'יי גארנר, קצין בכיר בצבא לשעבר, טוען כי צבא ארצות הברית לא פעל מהר מספיק כדי להשיב את החוק והסדר והשירותים החיוניים והבסיסיים בבגדד; בוזזים השתלטו במשך ימים על בתי עסק ובניני ממשלה והפשע נשאר הבעיה העיקרית בבירה
▪  ▪  ▪

מפקד אמריקני, שפרש משירות והוביל את תחילת "הכיבוש" האמריקני בעירק, אמר (יום ד', 26.11.03), כי ההחלטה לפרק את הצבא העירקי היתה אחת ממספר שגיאות שעשתה וושינגטון בעירק.
על ארצות הברית היה להכניס כוחות נוספים לבגדד, לאחר נפילתו של סדאם חוסיין, וכן לעשות מאמצים רבים יותר בכדי לזכות בתמיכתם של העירקים, כך לדברי ג'יי גארנר בראיון ששודר ברדיו ביום רביעי.
גארנר אמר כי הוא חושב שהוקדשו הרבה מחשבות לדרך בה יש להתמודד עם הבעיות שלאחר המלחמה, אך אינו חושב כי הדברים נעשו בדרך בה כולם ציפו שהם ייעשו.
גארנר הגיע לבגדד ב-21 באפריל בתפקיד ראש האדמיניסטרציה בצבא, זמן קצר לאחר נפילתו של סדאם חוסיין. לאחר פחות מחודש, הוחלף על-ידי פול ברמר, בטענה שלא עשה די לביעור פורעי החוק בבגדד.
גארנר, קצין לשעבר שנשא בדרגה בכירה, ועמד בראש המשימה לטיפול בפליטים הכורדים לאחר מלחמת המפרץ ב-1991, טוען כי מתחריו בצמרת הצבא הם שערערו על הדרך בה מילא את תפקידו, ואמר כי הצבא לא פעל מהר מספיק, כדי להשיב את החוק והסדר והשירותים החיוניים והבסיסיים בעיר.
לאחר התמוטטות שלטון הבעת', בוזזים התשתוללו במשך ימים בעיר, כשהם בוזזים בתי עסק ובניני ממשלה. הכאוס זעזע תושבים רבים בבגדד והפשע נשאר הבעיה העיקרית בבירה.
"אם ארצות הברית היתה נאלצת לעשות זאת שוב, סביר להניח שהיתה מגיעה למסקנה כי היה עליה להביא אל בגדד יותר כוחות רגליים", אמר גארנר בראיון שהעניק ל-BBC, מביתו שבפלורידה.
כמו כן, העביר גארנר ביקורת על מפקד הכוחות האמריקנים בעירק, פול ברמר, ואמר כי פירק את הצבא העירקי דווקא בזמן שהיה נחוץ כוח אדם בכדי לשקם את עירק וכי התוכנית המקורית היתה לתת לצבא לעסוק בפעולות השיקום.
לטענתו, היתה זו שגיאה לא להשתמש בצבא העירקי לצורך עבודות השיקום. החלטתו של ברמר גרמה לאלפי אזרחים מפרנסים להיזרק לרחובות, וסיפקה כוח מגוייסים למורדים.
עוד אמר, כי לארצות הברית היה תקציב עבור הצבא העירקי, אך היא בחרה שלא להשתמש בו וציפתה כי הצבא ייכנע, כפי שאירע במלחמת המפרץ ובמידה ולא ייעשה, כן ציפתה "שיתנדף", כדבריו.
כשהגן על עמדתו, אמר ברמר, כי הצבא כבר התפזר במהלך הימים הראשונים של המלחמה וכי מתקנים צבאיים נהרסו כמעט לחלוטין ונבזזו על-ידי בוזזים. עוד טען, כי היה זה הכרחי להוציא מן הצבא את תומכיו של סדאם.
גארנר הודה גם בטעויות שלו עצמו, ואמר כי במבט לאחור היה עושה עבודה טובה יותר, הן ביצירת קשר טוב יותר עם האנשים העירקים והן בחידוש אספקת החשמל לעיר. היום, לדבריו, מתחזק האמון בעירקים - דבר שאולי היה צריך להיעשות עוד בתחילת המלחמה.

תאריך:  27/11/2003   |   עודכן:  27/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ראש ממשלת בריטניה ביקר אמש אצל רופאו בעקבות כאבים שחש בבטנו והעלה שוב את החשש לבריאותו
מחלקה ראשונה
תטמיע נתבי קצה מהדור החדש ממשפחת ה-10000, שתפקידם יהיה לפתוח שווקים חדשים ולהגדיל נתח שוק על חשבון המתחרות הקטנות
יפעת גדות
כוחות ארצות הברית, הנמצאים בחיפושים מתמידים אחר סדאם חוסיין, מאמינים כי הוא נמצא במנוסה ולא מסתתר במקום אחד מהפחד להיתפס
הדר פרבר
סולנים אורחים : יאיר דלאל, מייק קרוצ'י ממרוקו, ר' חיים לוק
הדר פרבר
יערכו מיצג בדיזינגוף סנטר בו יפעלו 50 פעילים; יום מחאה בינ"ל כנגד תרבות הצריכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il