X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המועצה הארצית של הלשכה צפויה לאמץ הצעה זו של ועדת הכספים; זעם בקרב עורכי הדין, בעיקר הצעירים שבהם; בג"צ דחה עתירה הדורשת לבטל חובת החברות בלשכה; כמה מתמחים זכו בנקודה נוספת ועברו את הבחינה האחרונה
▪  ▪  ▪

ועדת הכספים של לשכת עורכי הדין ממליצה להעלות את דמי החבר בלשכה לשבת 2004, בכ-35%, לראשונה זה ארבע שנים. המועצה הארצית של הלשכה, שתתכנס ביום א' הקרוב כדי לאשר את תקציב הלשכה, צפויה לקבל את ההמלצה, בשל הרוב לו זוכה הקואליציה, בראשות יו"ר הלשכה, ד"ר שלמה כהן, במוסדות הלשכה.
בקרב ציבור עורכי הדין - בעיקר הצעירים שבהם - נרשם זעם בעת ששמעו על ההמלצה להעלות את דמי החבר, מאחר ואין לעורכי הדין ברירה, אלא לשלם את דמי החבר, אחרת לא יוכלו להמשיך ולעסוק בפעולות הייחודיות למקצוע, כפי שקובע חוק לשכת עורכי הדין.
על-פי המלצת הוועדה, צפויים עורכי הדין הצעירים, בעלי ותק של עד 5 שנים, לשלם בין 700 ל-930 ש"ח, לפי מספר שנות הוותק - במקום כ-600 ש"ח ששילמו עד היום. עורכי הדין בעלי ותק של חמש שנים ויותר, ישלמו מהיום 1,280 ש"ח בשנה, במקום כ-950 ש"ח, אותם שילמו עד היום.
ברור שעיקר הזעם בא מקרב עורכי הדין הצעירים, המשתכרים שכר זעום, כאשר לא בכל משרדכי עורכי הדין, משתתף המשרד בתשלום דמי החבר של עורכי הדין הצעירים.
בג"צ דחה עתירה נגד חובת החברות בלשכה
גם מבית המשפט לא תבוא, ככל הנראה, ישועתם של עורכי הדין: לפני יותר משנה, הגיש עורך הדין הוותיק חיים שטנגר עתירה לבג"צ, בה נטען כי חיובם של עורכי הדין להיות חברים בלשכה ולשלם לה דמי חבר היא אינה חוקתית, בהיותה פוגעת בחופש העיסוק במידה העולה על הנדרש, ולכן היא בטלה.
העתירה (בג"צ 2334/02) נדחתה לפני כארבעה חודשים, אך רק אתמול (26.11.03) ניתנו נימוקיה, לפיהם פגיעת חוק לשכת עורכי הדין בחופש העיסוק עומדת בתנאי "פסקת ההגבלה" שבחוק יסוד" חופש העיסוק, כלומר היא נעשתה בחוק, ההולם את ערכי מדינת ישראל, היא נועדה לתכלית ראויה ופוגעת בזכות החוקתית במידה שאינה עולה על הנדרש.
ביחס לסוגיית דמי החבר, מציין נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, כי "מקובל עליי, כי דרישה זו (תשלום דמי החבר; נ.ש.) פוגעת בחופש העיסוק. פגיעה זו מקיימת את דרישותיה של פסקת ההגבלה. דמי החבר הם מקור למימון פעולות הפיקוח וההסדר הנעשות על-ידי הלשכה. לא נטען בפנינו כי שיעורם של דמי החבר והמצבים בהם אי תשלומם מביא לפקיעת החברות בלשכה יוצרים חסם ממשי בפני המבקשים לעסוק בעריכת דין. מעבר לנדרש – ולאור ההוראה על שמירת הדינים בחוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו – אציין כי אילו היה עלי לבחון את חוקתיותם של דמי החבר מזווית הראייה של דיני הקניין, הייתי בוודאי סבור כי מתקיימים בפגיעה זו תנאים של פסקת ההגבלה שבחוק יסוד זה" [לידיעה בנושא, ראו קישור].
עו"ד בומבך: אין הצדקה לייקור התעריפים
בקדנציה הראשונה של ד"ר שלמה כהן, כיו"ר הלשכה, הוא דווקא מצא לנכון להוזיל את דמי החבר בכ-50%. אולם כעת, טוען כהן, הגידול במספר עורכי הדין אינו מכסה את הגידול בהוצאות הלשכה ובשירותים שהיא מעניקה לחבריה, מה גם שהגידול חל בעורכי דין צעירים, המשלמים דמי חבר מוזלים, ביחס לוותיקים.
ד"ר כהן טוען, כי דמי החבר בישראל נמוכים משמעותית בהשוואה לארה"ב ואנגליה, ולעומת לשכת רואי החשבון, בה החברות היא וולונטרית.
יו"ר ועד מחוז תל אביב והמרכז, עו"ד אילן בומבך, יצא נגד הגדלת דמי החבר, בייחוד לאור המצב הכלכלי הקשה במדינה, גם בקרב עורכי דין, ובמיוחד כאשר ההעלאה נעשית בשיעורים כה גבוהים. "אין לכך כל הצדקה, כל שכן כשהמדד ל-2003 ייתכן שיהיה אף שלילי, ויש להניח שב-2004 לא יעלה במיוחד", אמר עו"ד בומבך.
נפסלו 3 שאלות בבחינת ההסמכה של אוקטובר 2003
ועדת הבחינות בכתב של לשכת עורכי הדין דנה, בישיבתה מיום 26.11.03, בכל ההשגות על תוצאות בחינות ההסמכה של מועד אוקטובר 2003, אשר הוגשו לה.
הוועדה החליטה לקבל השגות ביחס ל-3 שאלות, כמפורט להלן:
שאלה מס' 41 בגרסה 1, ושאלה מס' 60 בגרסה 2 - גם מסיח ב' יתקבל כתשובה נכונה.
שאלות מס' 63 ו–76 בגרסה 1, ושאלות 65 ו–78 בגרסה 2 – נפסלו לחלוטין.
משמעות הפסילה לעניין חישוב הציון היא, שכל נבחן מקבל נקודה אחת (בלבד) לכל שאלה שנפסלה. החלטות הוועדה חלות על כל הנבחנים בין אם השיגו על אותה שאלה ובין אם לאו.
בלשכה מדגישים, כי לא תישלח הודעה אישית לכל נבחן על תוצאות השגתו.
ציונים מעודכנים בעקבות החלטת ועדת הבחינות, מפורסמים באתר האינטרנט ובמענה הקולי של הלשכה, בטל' 02-5636383, החל מהיום (ה'), בשעה 18:00.
נבחן אשר יעבור את הבחינה בכתב כתוצאה מקבלת השגתו, יוזמן לבחינות ההתמחות בעל-פה אשר יתקיימו ביום רביעי, 3.12.03, החל מהשעה 16:00, בלשכה בירושלים.
החלטות ועדת הבחינות הינן סופיות והועדה לא תדון בהשגות חוזרות.

תאריך:  27/11/2003   |   עודכן:  27/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
בתוכנית יתארחו עולים חדשים ואומנים שעלו לארץ בשנתיים האחרונות על אף המצב
רועי כוכבי
הדיון, בהשתתפות ישראלים ופלשתינים מ"קבוצת הפעולה הפלשתינית-ישראלית לשלום", ייערך הערב בבית הסופר בתל אביב
גלית יצחק
תושב רמת גן חשוד באונס ידידתו; שני החשודים הובאו היום לבית המשפט להארכת מעצר
רועי כוכבי
הלורד וולף ישתתף ביום ג' הקרוב בכנס בנושא "הצורך בשינוי מערך הסיוע המשפטי בישראל", שיתקיים באוניברסיטה העברית בירושלים
ענבל אביב
התינוקת, באיאן יאסם מעירק, בת 8 ימים, עברה ניתוח לב מורכב, לתיקון מום חמור בליבה; מאושפזת בטיפול נמרץ ילדים בבית חולים וולפסון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il