X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קצב דיבר עם עיתונאים בכינוס מיוחד במשכנו; הביע תמיכה במדיניות הממשלה: "שרון יביא לפריצת דרך"; ביקר את יישום הפרדת הרשויות, את ביילין, הסכם ז'נבה והמצב הכלכלי: "איני זוכר תקופה קשה יותר בעשור האחרון"
▪  ▪  ▪

נשיא המדינה, משה קצב, אמר היום (ה', 27.11.03) כי הנווט הישראלי השבוי, רון ארד, הינו חי. "אני מאמין שרון ארד חי וזה לא מבוסס על משאלת לב. ישראל מוכנה לשלם כל מחיר בעבור רון ארד, אך מוכנה לשלם מחיר אפשרי לשחרורו של השבוי אלחנן טננבאום, ויש הבדל בין השניים" - אמר הנשיא בכינוס עיתונאים מיוחד שנערך בבית הנשיא בירושלים.
בכינוס, השיב נשיא המדינה על שאלות כתבים בעניינים מדיניים, כלליים וחברתיים, העומדים על סדר היום. לעניין שחרור השבויים, סוגיה בה הביע נשיא המדינה את תמיכתו הגלויה כבר בעבר, הוא העיר: "הגענו למצב חסר תקדים בתולדות המדינה, וידענו הרבה טרור בימינו, שערבי מוסלמי פולש לשטח ישראל חוטף שלושה מלוחמינו ואת אלחנן טננבאום, ואנחנו צריכים לנהל מו"מ עם רוצחים. כך ארגון החיזבאללה, אשר נחשב לארגון שאינו חוקי ובאופן רשמי אנחנו מנהלים עימו מו"מ".
לגבי שחרורו של המחבל סמיר קונטאר, רוצחם של בני משפחת הרן בנהריה, ציין הנשיא, כי כל אדם בעולם, בין שהוא יהודי או ערבי מוסלמי, צריך לתמוך בהמשך ישיבתו של קונטאר בכלא. "הממשלה הגיעה להחלטה נכונה. כל אדם שפוי, בין יהודי או מוסלמי, צריך לתמוך בהחלטה שאדם זה, אשר רוצץ גולגלתה של פעוטה, צריך לבלות את ימיו בכלא", אמר.
על הסכם ז'נבה: לממשלה יהיה
קשה אם יתקבל על דעת העולם
קצב הביע גם את תמיכתו הגלויה במדיניות הממשלה, בראש הממשלה, אריאל שרון ("אריק מתכונן להוביל מהלך מדיני שיוביל לפריצת דרך. הוא יודע למה הוא מתכוון כשהוא מדבר על פשרות כואבות") וברצון ליישם את מפת הדרכים, חזון הנשיא האמריקני. בהתייחסו להסכם ז'נבה, אשר ייחתם באופן סימלי בשבוע הבא בשוויץ, ביקר הנשיא את יוזמי ההסכם והביע דאגה על "שיווקו" לדעת הקהל בעולם.
"אסור שמדינאי זר יקדם יוזמה, כאשר הוא יודע שהממשלה בישראל תתנגד אליה. לעקוף את הממשלה והכנסת, עוד לפני שהנושא נידון בדעת הקהל הישראלית - זו טעות. מילא היו מגישים את ההסכם מוסד אקדמי שמגבש תוכנית מפורטת או סיעה בכנסת, אך זה לא נעשה. לממשלה יהיה קשה מאד, אם ההסכם יתקבל על דעת הקהל בעולם. אם [קולין] פאוול ייוועד עם [יוסי] ביילין, הדבר עשוי להתפרש כתמיכה", אמר.
כאשר נדרש לסוגיה הכלכלית, הביע הנשיא אכזבה וטען, כי אינו זוכר תקופה קשה יותר מזו ב-10 השנים האחרונות. "יש משהו מוטעה בתפיסה הכלכלית בישראל. אם הנושא לא ייבלם עלולה לבוא התפרצות חברתית. יש אי-שקט גדול בחברה הישראלית. אני פסימי... הממשלה עושה טעות שהיא נוגעת בקצבאות, יש לעשות הבחנה בין מעוטי יכולת לאלה שיש להם... יש חובות בסיסיות שהממשלה צריכה להגן על אזרחיה, אחת החובות זה לדאוג לכך שהזקנים יגיעו לשיבה טובה. אסור לגעת בקשישים סיעודיים. צריך להתבייש שקשיש סיעודי מתבייש שהוא נאלץ לרכוש תרופה ולחם", אמר.
תומך בביהמ"ש העליון אך "יש להתחשב במשפחות
הלוחמים בהקרנת הסרט 'ג'נין, ג'נין'"
בהתייחסו לבית המשפט העליון ובג"צ, הדגיש נשיא המדינה כי הוא תומך בהחלטות בית המשפט והשופטים כסמכות דמוקרטית במדינה. לדבריו, החלטות שלא לטעמו הוא נוהג "לתקן" באמצעות חנינות שהוא מעניק או ערעורים שמוגשים. עם זאת, בציינו את החלטת בג"צ שהתיר את הקרנת הסרט השיקרי "ג'נין, ג'נין", אמר הנשיא כי יש להתחשב ברגשות משפחות הלוחמים אשר נפלו בקרב בג'נין, "חופש הביטוי מקודש, אך לא מוחלט", אמר. הנשיא סירב להתייחס לשינוי מינוי נשיא בית המשפט העליון.
הכנסת מאבדת מכוחה ומעבירה
חלק מסמכותה לרשות השופטת
בהתייחסו לעניין המדיני, אמר הנשיא כי התפלגות הדעות בקרב הסיעות עוברות מהפך, כאשר "סיעת הליכוד לוקחת יותר שמאלה מאשר מפלגת העבודה בשנת 1992". המפה הפוליטית, סבור הנשיא, נוטה יותר לכיוון מרכז, כאשר גם בקרב מפלגות השמאל חלה "סטייה" והן נוטות למרכז "מחנה גדול שמשפיע".
הנשיא התייחס למעמדה של כנסת ישראל - אם בקרב הציבור ואם מול הרשות השופטת והמבצעת, ואמר כי יש לעשות שינוי כדי להגן על סמכות הרשות המחוקקת. "לממשלה יש עוצמה גדולה על המתחולל ולכנסת עוצמה פחותה, ולכן הדבר פוגם ביכולת לנהל את הממשלה. הכנסת הינה מוקד ריבון עליון, אשר עליו לפקח על הממשלה אם רוצים לשמור על תקינות דמוקרטית".
"היום אי אפשר להפריד באופן מוחלט בין הרשות המבצעת למחוקקת, משום שהרשות המבצעת מחוקקת יותר מאשר זו שאמורה לחוקק. לא יכול להיות שרשות מבצעת יותר יוזמת... הכנסת מפתחת תלות ברשות השופטת. הכנסת אינה אותה כנסת שצריכה להיות, היא חותכת סמכויות מעצמה ומעבירה לרשות השופטת", אמר.

תאריך:  27/11/2003   |   עודכן:  27/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
המועצה הארצית של הלשכה צפויה לאמץ הצעה זו של ועדת הכספים; זעם בקרב עורכי הדין, בעיקר הצעירים שבהם; בג"צ דחה עתירה הדורשת לבטל חובת החברות בלשכה; כמה מתמחים זכו בנקודה נוספת ועברו את הבחינה האחרונה
גלית יצחק
בתוכנית יתארחו עולים חדשים ואומנים שעלו לארץ בשנתיים האחרונות על אף המצב
רועי כוכבי
הדיון, בהשתתפות ישראלים ופלשתינים מ"קבוצת הפעולה הפלשתינית-ישראלית לשלום", ייערך הערב בבית הסופר בתל אביב
גלית יצחק
תושב רמת גן חשוד באונס ידידתו; שני החשודים הובאו היום לבית המשפט להארכת מעצר
רועי כוכבי
הלורד וולף ישתתף ביום ג' הקרוב בכנס בנושא "הצורך בשינוי מערך הסיוע המשפטי בישראל", שיתקיים באוניברסיטה העברית בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il