X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הצו הוצא לבקשת חברת ישפאר, שרכשה את הזיכיון במוצג מחברת מיה אלקטרוניקה, במסגרת הליכי פשיטת רגל; הצו ניתן במעמד צד אחד, במסגרת תביעה לצו קבוע ולפיצויים
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא (יום ד', 26.11.03) צו מניעה זמני, במעמד צד אחד, על-פי בקשת חברת ישפאר נגד חברת תמיר אלקטרוניק.
הצו, שייכנס לתוקפו היום, ניתן במסגרת תביעה בסך 700 אלף ש"ח ובקשה לצו מניעה קבוע, בגין גניבת עין, תיאור כוזב, הטעיה ועשיית עושר שלא במשפט. זאת, כשלב ראשון, עוד בטרם הוערכו הנזקים.
ישפאר הינה היבואנית והמשווקת הרשמית בישראל למותגי העל: Sony, ג'נרל אלקטריק, בוסטון אקטסטיקס, PlayStation ומהווה אחת החברות המובילות במשק בתחום מוצרי החשמל. לדבריה, היא בעלת מוניטין שנרכש בעמל רב וניסיון של 40 שנים. ישפאר הינה גם בעלת זכות השימוש הבלעדית בשם Lenco, אותה רכשה ממיה אלקטרוניק, בסופו של הליך התמחרות שנוהל במסגרת הסדר לכינוס נכסים, אשר התנגדו לו אמנון הויזמן וחבורתו, אולם בית המשפט המחוזי אישר אותו (פש"ר 1992/02).
למרות זאת, נטען בבקשה, "תמיר אלקטרוניק מנהלת כיום פעילות המתחרה לעסקי ישפאר, בהתעלם מהחלטת בית המשפט, עת אישר את מכר נכסיה העיקריים של החברה שבכינוס לישפאר. תמיר אלקטרוניק, בפרסומיה בעיתונות, מציעה למכירה מוצרי המותג Lenco, (תוך הפרת ההסכם שנחתם עם ישפאר) ואף מוסיפה ומפרסמת כי במידה ויאזלו מוצרים מהמותג Lenco, יסופק במקומם המותג Leyland, עוד היא מדגישה וטוענת, כי המוצרים זהים לחלוטין. כמו כן, הפרסומים הנ"ל וההשוואה בין Lenco המוכר ל-Leyland, שהינו מותג לא ידוע בתחום מוצרי החשמל, פוגעים במוניטין של מוצרי Lenco".
צו המניעה מורה לחברת 'תמיר אלקטרוניק בע"מ' לחדול מהשימוש בשם ובסימן המסחרי 'Lenco', בלוגו ובסיסמה בה היא עושה שימוש, הדומים עד כדי להטעות ללוגו ולסיסמה של ישפאר, בכיתוב וסוג גופן ובצורת הפרסום, אשר שימשה ושוייכה בעבר לחברת מיה אלקטרוניק ולמותגיה, וזאת באופן המזהה בין מיה אלקטרוניק על מותגיה ומוצריה לבין תמיר אלקטרוניקה.
הבקשה להוצאת הצו, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אבנר כהן וטל נחמנוביץ' ממשרד כהן וילצ'יק ושות', נומקה ב"ניסיונותיו הבלתי נלאים, של מי שמצוי בהליכי פשיטת רגל, אמנון הויזמן ובני משפחתו. אותו אחד, אשר הביא... להתמוטטותה ולקריסתה של חברת מיה אלקטרוניק בע"מ, תוך שהוא מותיר חובות לנושים בסדר גודל של כ-30 מיליון ש"ח, לנכס לעצמו שוב את הנכסים של החברה שמוטט, ולגזול בשנית את כספם של נושיו תוך שהוא משלשל את הכספים לכיסו".
"הויזמן הקים ומנהל חברה חדשה תחת החברה אשר הביא להתמוטטותה, חברת תמיר אלקטרוניק בע"מ, תוך ניסיון כי זו תיכנס לנעליה של מיה אלקטרוניק. הויזמן וחבורתו, באמצעות ובכסות של חברת תמיר אלקטרוניק, עושים שימוש שלא כדין בנכסי ובמוניטין המבקשת, בשם ובסימן המסחרי Lenco, תוך שהם מנסים להיבנות על נכסיה של החברה בכינוס, נכסים אשר כאמור נמכרו כדין למבקשת, חרף התנגדותם של אמנון הויזמן וחבורתו אשר ניסו אף לרוכשם בעצמם, אך נכשלו בכך".
"יתר על כן, כאילו אין די בכך כי הויזמן וחבורתו אינם תורמים לפרעון החובות הגדולים של מיה אלקטרוניק לנושיה, חובות שנוצרו תחת ניהולם בחברה בבעלותו של הויזמן, מוסיפים הם 'חטא על פשע', עת בפעולתם המתוארת בבקשה זו, מסכלים הם את ההסדר לרכישת נכסי מיה אלקטרוניק, אשר נחתם בין ישפאר לכונס, לפיו אמורה ישפאר להעביר לכונס סכומי כסף הנגזרים מהמכירות של מוצרי Lenco. בפעולתם כאמור, גורמים הויזמן וחבורתו לנזק רב לנושים של מיה אלקטרוניק, אשר שיעור הדיבדנד אותו יקבל ועשוי להיות נמוך באופן משמעותי, עקב כך".
השופט, ד"ר עמירם בנימיני, נענה כאמור, לבקשת חברת ישפאר, והוציא צו במעמד צד אחד. הדיון בצו במעמד שני הצדדים נקבע ליום 2.12.03 בשעה 11:30.
בש"א 21105/03, במסגרת ת.א. 2287/03 ישפאר הום-טק בע"מ נ' תמיר אלקטרוניק בע"מ ואח'

תאריך:  27/11/2003   |   עודכן:  27/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
פונה לממונה על ההגבלים העסקיים לבחון את יוזמת יאט"א ואת השפעתו על פעילות פאנל חברות התעופה בישראל
גלית יצחק
שתי המעבורות התהפכו לאחר שהתנגשו אחת בשניה בשל סערה חזקה שתקפה את האגם ביום שני האחרון; ממשלת קונגו קיבלה דיווח על התאונה רק היום
נועם שרביט
בכך, נענו השבדים לפניית משלחת ההסברה הכלכלית של מכון הייצוא; המשלחת של מכון הייצוא נפגשה אמש עם פקידים בכירים במשרד התמ"ס השבדי, במטרה להגביר את שיתוף הפעולה העסקי
אלונה קורן
ירידה של 11% בהפרשות הבנק לחובות מסופקים ברבעון השלישי; יציבות ביחס הלימות ההון
הדר פרבר
בראשית 2004 עתידים לצאת המכרזים הראשונים לתכנון מפורט של השדה החדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il