X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אבו עלא יעדכן בהתפתחויות האחרונות במגעים לקראת השיחות להפסקת אש שייפתחו בשבוע הבא בקהיר; ברנס יבקר בימים הקרובים במספר מדינות באיזור, ובהן סוריה ולבנון
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא), הגיע (יום שבת, 29.11.03) לירדן, לפגישה עם המלך עבדאללה וסגן מזכיר המדינה האמריקני, ויליאם ברנס. עם הגעתו נועד אבו עלא עם שר החוץ הירדני, מרוואן אל-מועשר, ולאחר מכן נפגש עם ברנס.
אבו עלא יצא לעדכן את המלך והשליח האמריקני בהתפתחויות האחרונות - במגעים לקראת השיחות להפסקת אש הנפתחות השבוע בקהיר. זאת, לקראת יציאתו של המלך עבדאללה לוושינגטון ביום חמישי, שם יציג לנשיא בוש את התכנית הפלשתינית לחידוש המו"מ.
בטרם צאתו לרבת עמון, אמר אבו עלא בפגישה עם עיתונאים ברמאללה, כי הוא לא יסכים להיפגש עם ראש הממשלה אריאל שרון, אלא אם שרון יפסיק לאלתר את בניית גדר ההפרדה. אבו עלא הזהיר עוד, כי הוא יורה גם על הפסקת השיחות המתקיימות בדרגים נמוכים, אם לא תופסק בניית גדר ההפרדה, ואם לא יקבל מענה חיובי לדרישות שהעלה, בהם שחרור יאסר ערפאת מהמוקטעה.
בתגובה לדבריו של אבו עלא, אומר חבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ רן כהן: "שוב הוכח כי גדר ההפרדה הפוליטית של שרון, החודרת ללב השטחים והמספחת אלפי פלשתינים לתחומה של ישראל, היא מכשול לשלום, מונעת חידוש המו"מ ומהווה סכנה לאזרחי המדינה".
ח"כ רן כהן תובע משרון להכריז "על שינוי תוואי הגדר, כך שתיבנה על בסיס הקו הירוק ואילו מראש הממשלה הפלשתיני הוא תובע להילחם בטרור ללא תנאי וללא קשר לגדר ההפרדה".
בבוקר שבת נודע, כי יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, שלח ביום ו' איגרות למספר מנהיגים בעולם, ובהם נשיא צרפת, ז'אק שיראק, ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, קנצלר גרמניה, גרהארד שרדר, ראש ממשלת ספרד, חוזה מריה, ומזכ"ל האו"ם, קופי ענאן. באיגרת קרא ערפאת למנהיגי העולם לפעול לקידום תהליך השלום ולהשבתו למסלול הנכון.
שרון וסילבן ייפגשו מחר עם ברנס
ביום א' יגיע השליח האמריקני לירושלים וייפגש עם ראש הממשלה שרון. שרון צפוי במהלך הפגישה להביע את המחוייבות הישראלית ליישום 'מפת הדרכים' ולומר שישראל פועלת לסילוק מאחזים בלתי חוקיים, מתן הקלות לפלשתינים והעברת האחריות השלטונית בערים הפלשתיניות לידי הפלשתינים.
שרון ידגיש כי ישראל מתנגדת לאירוח של יוזמי הסכם ז'נבה על-ידי מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול, בטענה שההסכם סותר את העמדה הרשמית של ישראל ומהווה אנטי-תיזה ל'מפת הדרכים'. לאחר הפגישה עם שרון, יוועד השליח האמריקני עם שר החוץ, סילבן שלום.
ראשי הלשכות של שרון ואבו עלא, דב וייסגלס וחסן אבו לבדה, יוועדו ביום א' או ב', במטרה להכין פגישה אפשרית בין שרון לראש הממשלה הפלשתיני.
השליח האמריקני ברנס יבקר בימים הקרובים במספר מדינות באזור, ובהן סוריה. המטרה: לקדם את יישום 'מפת הדרכים' האמריקנית על-ידי הצדדים השונים.
מקורות בדמשק מעריכים כי ברנס יעביר להנהגה הסורית דרישות אמריקניות חדשות. לאחר הביקור בסוריה, ימשיך ברנס לבירות ויוועד עם הבכירים הלבנונים.

תאריך:  29/11/2003   |   עודכן:  29/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
המשפחות הקנייתיות טוענות כי המנהל הישראלי של המלון נמלט מקנייה לאחר הפיגוע ומתחמק לשלם להן עבור 6-3 חודשי עבודה
יואב יצחק
יום קודם ביקר אצל החיילים הנשיא ג'ורג' בוש
עומר כרמון
בראיון מיום ב' שהותר לפרסום רק היום אמר דאריו מרטינז: "אנו רק רוצים לראות תוצאות בשטח של פעולת המשלחת ההומינטרית. ברגע שנתחיל לראות תוצאות, נשחרר את החטופים"
עומר כרמון
מזכ"ל האו"ם: "ישראל מפרה את החוק הבינ"ל בכך שאינה מפרקת את גדר ההפרדה"; מזהיר: מאות אלפי פלשתינים ייכלאו למעשה בגדר הפרדה; ישראל הרשמית דוחה הביקורת
עמוס באר
סיום עונת הראלי רייד ופעילות שטח ספורטיבית בגשם קל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il