X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
''שרון מחפש 'ישועה פלשתינית' בדמות פיגוע התאבדות''; האמריקנים צריכים הישג בגלל עירק

אבו עלא: אני לא משלה את עצמי - אי אפשר להגיע לשלום עם שרון

ההסכם החשאי עם ערפאת: לא אצא נגדך בפומבי; "דרשנו מהישראלים הבהרות מקדימות לגבי שש נקודות חשובות, ובהן הסרת המצור מעל ערפאת והפסקת בניית הגדר, לפני קיום הפגישה עם שרון"; אבו עלא אמר את הדברים בפגישה עם ח"כים ערביים ביום חמישי ברמאללה
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא), אמר השבוע כי אין לו אשליות בדבר אפשרות להגיע להסכם שלום עם ראש ממשלת ישראל, אריאל שרון.
אבו עלא אמר את הדברים במהלך פגישה עם חבר הכנסת, טאלב א-סאנע, מהרשימה הערבית המאוחדת, ועם הח"כ לשעבר, עבד אל-ווהאב דראוושה, מהמפלגה הדמוקרטית הערבית. הפגישה נערכה ביום חמישי (27.11.03) בלשכתו של אבו עלא ברמאללה לרגל עיד אל-פיטר.
העיתון המפרצי "אל-ח'ליג'" מדווח הבוקר (יום שבת, 29.11.03) את מה שסוכנות הידיעות הפלשתינית "וופא" נמנעה מלספר במסגרת הדיווח המפורט שלה על אודות הפגישה. במסגרת ראיון קצר שהעניק לעיתון, אמר אבו עלא: "אין לי אשליות שאפשר להשיג פתרון לסוגייה הפלשתינית ולהגיע להסכם שלום עם ישראל, תחת ההנהגה הנוכחית בישראל". את התגברות המגעים המדיניים בין ישראל לפלשתינים בימים האחרונים, הוא מסביר: "אני וממשלתי פועלים להשגת אפשרויות ותנאים טובים יותר בנוגע לפתרון העתידי".
העיתון אל-ח'ליג' מגלה, כי הח"כים הערביים הזהירו את אבו עלא במהלך הפגישה מפני השקרים והערמומיות של ראש הממשלה שרון. אבו עלא, שלא התרגש מהדברים, אמר בתגובה: "אני מכיר את שרון היטב. דרכו היא דרך של תעתוע והליכה סחור סחור. אני מסכים עם הדעה הרווחת ששרון מחפש 'ישועה פלשתינית' בדמות פעולה של הקרבת הנפש [כך במקור] באחת מערי ישראל".
אבו עלא יצא היום לרבת עמון, על-מנת להציג בפני המלך עבדאללה את התכנית הפלשתינית לחידוש המשא-ומתן. המלך הירדני אמור השבוע לצאת עם העמדה הפלשתינית לוושינגטון ולהציגה לנשיא בוש. כמו כן, אבו עלא צפוי במהלך השבוע להצטרף ל'שיחות קהיר' בין הפלגים הפלשתינים, ובראשם הפת"ח, החמאס והג'יהאד האיסאלמי, אשר נועדו להביא להסכמת הצדדים להפסקת אש.
הניסוח שהרגיז את שרון: "אם אתם רוצים שלום, אנחנו מוכנים"
אבו עלא שופך אור ומביא פרטים חדשים על הסיבות לדחיית הפגישה בינו לבין ראש הממשלה שרון. "הישראלים דיברו על הפגישה עוד לפני שהממשלה הפלשתינית בכלל ידעה עליה. כאשר התקשר ראש הלשכה שלי למנהל הלשכה של שרון לפני עשרה ימים, הודענו להם שאנחנו לא רואים מניעה לקיים את הפגישה אבל דורשים מספר הבהרות מקדימות לגבי שש נקודות חשובות, ובהן הסרת המצור מעל ערפאת והתחייבות להפסקת בניית גדר ההפרדה. דב וייסגלס הבטיח לחזור אלינו אבל לא עשה כן".
ומוסיף ראש הממשלה הפלשתיני:
"על-כן הסתייגנו מן הפגישה והודענו על כך לאמריקנים. אמרתי להם שאין לי צבא עם 5,000 טנקים, אלא שאנחנו עם תחת כיבוש. הסברתי להם שהפגישה אינה עומדת בזכות עצמה ואנחנו מעוניינים בפגישה שיהיו לה תוצאות". עם זאת, מדגיש אבו עלא, כי אם בכל זאת תיערך פגישה, אזי יש להכין אותה היטב. "אנחנו לא נגד הפגישה ולא הטלנו וטו על ישראל. בסוף נצטרך להידבר עם הישראלים. שרון הוא ראש הממשלה הנבחר בישראל".
אבו עלא מאשר כי ראש לשכתו, חסן אבו לבדה, ייוועד מחר (יום א') עם מנהל הלשכה של שרון, דב וייסגלס. הוא מכחיש כי הושגו הסכמים מקדימים לגבי הסוגיות החשובות ואומר כי אלה בדיוק הסוגיות בהן תעסוק הפגישה מחר. הוא אף מוסיף כי כבר לפני שלושה חודשים הוא נפגש עם שרון ואמר לו בזו הלשון: "אם אתה רוצה שלום אנחנו מוכנים". לדבריו, שרון התרגז מאופן הניסוח של השאלה.
"הטעות של אבו מאזן לא תחזור - הכביסה המלוכלכת לא תצא את שערי המוקאטעה"
עוד אומר אבו עלא, כי האמריקנים זקוקים היום להסכם בין ישראל לפלשתינים בשל המצוקה אליה נקלעו בעירק. ואולם, האמריקנים לא יטלו חלק במו"מ לשלום, לדבריו, משום שהם עסוקים כעת בבחירות. בכך, מאשר אבו עלא את הדיווח בערוץ 2, לפיו האמריקנים החליטו להישאר "מחוץ לעניינים" לעת עתה ולא לגלות מעורבות ישירה במגעים בין ישראל לפלשתינים.
כאשר נשאל אבו עלא על הלקח שהפיק מניסיונה של הממשלה הקודמת בראשותו של אבו מאזן, השיב: "תהיו בטוחים, מה שקרה לא יחזור על עצמו. אמרתי לנשיא אבו עמאר: אני לא אצא נגדו מחוץ לשערי המוקאטעה. על כך גם הודעתי למצרים ולאמריקנים".
בנוגע לשאלה אחרת - האם הסכם ז'נבה משרת יותר את הישראלים או את הפלשתינים - פרץ אבו עלא בצחוק ואמר: "אני אסתפק בלצטט עיתונאי לבנוני שאמר כי ההסכם הזה דומה לשעון שוויצרי שאינו מפגר ואינו מקדים בזמן". הוא הוסיף כי ההסכם נטול ציביון רשמי ומדובר במאמץ מצד שוחרי השלום משני הצדדים.
בסיום דבריו, אמר אבו עלא כי הבחירות לנשיאות ולפרלמנט הפלשתיני תיערכנה באפריל 2004.

תאריך:  29/11/2003   |   עודכן:  29/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
הם חשודים בתכנון ובהוצאה לפועל של פיגועים בשירות אל-קאעידה נגד מטרות מערביות בכלל ומטרות אמריקניות בפרט על אדמת עירק
יואב יצחק
הממשלה תדון בכך מחר בישיבתה השבועית ובהצעה להקים מועצה לאומית להסברה; הנימוק: ההסברה הבלתי מתואמת מצד משרדי הממשלה, שהגיעה לשיאה בפרשת סימון המוצרים
עומר כרמון
המשפחות הקנייתיות טוענות כי המנהל הישראלי של המלון נמלט מקנייה לאחר הפיגוע ומתחמק לשלם להן עבור 6-3 חודשי עבודה
יואב יצחק
יום קודם ביקר אצל החיילים הנשיא ג'ורג' בוש
עומר כרמון
בראיון מיום ב' שהותר לפרסום רק היום אמר דאריו מרטינז: "אנו רק רוצים לראות תוצאות בשטח של פעולת המשלחת ההומינטרית. ברגע שנתחיל לראות תוצאות, נשחרר את החטופים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il