X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לדברי, השר סנה ההחלטה לשדרוג הקו לירושלים נובעת מהצורך המיידי לקו רכבת בין ירושלים לתל אביב, ואילו להקמת קו מהיר לירושלים יידרשו כ-8 עד 10 שנים
▪  ▪  ▪

רכבת ישראל תפרסם בשבוע הבא את המכרזים הראשונים לשדרוג קו הרכבת ירושלים - תל אביב. ההחלטה על שדרוג קו התקבלה לאחר שראש הממשלה, אריאל שרון, אימץ את תוכניתו של שר התחבורה, ד"ר אפרים סנה לשדרג את הקו הישן בין תל אביב לירושלים.
המכרזים הראשונים יעסקו בהקמת מסילת ברזל בין נען לבית שמש באורך של 21 קילומטרים. עלות הקמת המסילה בקטע זה נאמדת בכ-100 מיליון ש"ח, מתוך 360 מיליון ש"ח הנדרשים לשדרוג הקו בין ירושלים לתל אביב.
הקו החדש לירושלים יכלול גם הקמה של תחנת נוסעים מודרנית בבית שמש וכן תחנה תפעולית של הרכבת בנחל שורק.
לדברי שר התחבורה, ניתן יהיה להשלים את שדרוג הקו לירושלים בתוך שנתיים מתחילת העבודות. זמן הנסיעה המשוער ברכבת מירושלים לתל אביב יהיה 55 דקות.
במקביל לשדרוג הקו, יחל משרד התחבורה בתהליכים סטטוטורים להקמת רכבת חשמלית מהירה בין ירושלים לתל אביב שתעבור דרך נמל התעופה בן-גוריון, מודיעין ושער הגיא.
לדברי, השר סנה ההחלטה לשדרוג הקו לירושלים נובעת מהצורך המיידי לקו רכבת בין ירושלים לתל אביב, ואילו להקמת קו מהיר לירושלים יידרשו כ-8 עד 10 שנים.
"חידוש הקו יאפשר לאלפי עובדים הנוסעים מידי יום לירושלים וממנה להגיע במהירות ובנוחות לבירה", אמר השר סנה.
מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון, ציין כי לאחר הקמת קו מהיר לירושלים ימשיך הקו המשודרג לשמש נוסעים לבית שמש וערים אחרות וכן להעברת מטענים לכל חלקי הארץ ובמיוחד לדרום.

תאריך:  24/10/2001   |   עודכן:  24/10/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל איל
יאפשר לחברות לקשר בין לקוחותיהן ללא תלות בחברת בזק
גיל איל
אם תתקבל פנייתו לוועדת הכספים, הערבות תוארך עד סוף שנת 2001; צפוי להמשיך עד להתייצבות שוק הביטוח העולמי; הממשלה צפויה להעביר ערבות של עד 4 מיליארד דולר לחברת הביטוח "ענבל"
מירב לוי
גיל איל
נרשמו 78,300 כניסות של תיירים במהלך ספטמבר 2001, לעומת קרוב ל-130,000 בחודש המקביל אשתקד
גיל איל
כיהן בשנתיים האחרונות כמנכ"ל חברת החיתום של בנק ההשקעות תמיר פישמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il