X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפרויקט הינו ביוזמת מנהלת שירותי בריאות כללית בת"א; קבוצת מומחים מתחומי הבריאות והרווחה יפתחו ויפעילו שירותים נדרשים; יוקם חבר נאמנים שיוביל הפרויקט
▪  ▪  ▪

מיזם חדש לתמיכה אינטגרטיבית באוכלוסיית הקשישים בתל אביב יוקם במטרה לשפר את איכות חייהם ובריאותם של תושביה המבוגרים של העיר.
הפרויקט "פרלמנט קשישים" יוקם ביוזמת הנהלת מחוז תל אביב של שירותי בריאות כללית והעומדת בראשה, ד"ר אורית יעקבסון, בשיתוף עם מכון גרטנר, גורמים מובילים מעירית תל אביב, משרד הבריאות, שירותי הרווחה, האקדמיה, ארגונים ציבוריים וגופים עסקיים.
אירוע השקת הפרויקט יתקיים ביום שני הקרוב (1.12.03) במלון רנסנס בתל אביב ויכלול גם כינוס מקצועי שיערך בתום הטקס.
תושבים מבוגרים בתל אביב ישתתפו בתהליכי קבלת החלטות אשר ישפיעו על דרך מתן שירותי הבריאות הניתנים. הדיונים יתנהלו במסגרת 3 פרלמנטים אזוריים של תושבים מבוגרים. דיוני הפרלמנטים יעסקו בנושאי איכות חיים, בריאות ורווחה מקומית ואזורית ויונחו על-ידי צוות מנחים מקצועי.
ההמלצות וההארות שיתקבלו יועברו לצוותים מקצועיים משולבים שתפקידם לגבש תוכניות שיוציאו את ההמלצות מן הכוח אל הפועל. הדגש יושם על הערכה מהירה של הדרישות והצרכים הרפואיים ומתן פתרונות על-מנת לשמר עד כמה שניתן את המטופל בביתו ובסביבתו המוכרת והתומכת וכדי למנוע הידרדרות במצבו הבריאותי והחברתי של האדם המבוגר. אלו יעשו על-ידי ניצול מושכל ומותאם של כלל הגופים הנוגעים לאיכות חייו ובריאותו של הקשיש בקהילה.
ד"ר אורית יעקבסון, מנהלת מחוז תל אביב של שירותי בריאות כללית ויוזמת הפרויקט "פרלמנט הקשישים": "אנו תקווה שמיזם חדשני זה יפעל בהצלחה ויהווה פריצת דרך ומודל פעילות לערים נוספות בארץ".
יחד עם זאת, יוקם חבר נאמנים המורכב ממנהלים בכירים, אנשי מפתח בעלי השפעה ומודעות חברתית וקהילתית המוכנים לתרום לרווחת הקשישים בקהילה בה הם חיים, עובדים ופועלים. חבר הנאמנים יתכנס כשלוש פעמים בשנה במליאה לקבלת החלטות והערכת התקדמות הפרויקט.
בחבר הנאמנים כ-25 חברים ביניהם: נתן וולך, מ"מ ראש העיר וראש סיעת הגמלאים; זאב פרידמן, ראש מנהל הרווחה בעירית תל אביב; אבי זהר, מנכ"ל מד"א; ד"ר יצחק בריק, מנכ"ל אשל; פרופ' שמעון יענקלביץ, רקטור אוניברסיטת תל אביב; פרופ' מוטי עמר, מנכ"ל מוזיאון תל אביב; נוחי דנקנר, יו"ר IDB; יוסי בן-עמרם, מנכ"ל MSD; איזי בורוביץ, מנכ"ל ארקיע; וליאור רייטבלט, מנכ"ל סופר פארם.
ד"ר יעקבסון מציינת, כי למרות שמערכת הבריאות הינה מערכת ציבורית הממומנת על-ידי כספי הציבור, לא ניתנה עד היום לתושבים בארץ בכלל ובתל אביב הזכות להיות מעורבים אקטיבית בסוגיות אלו. אנו בעיר תל אביב-יפו מעוניינים להיות החלוצים במגמה זו בארץ למען חיים בריאים יותר של האוכלוסייה המבוגרת ומקווים להיות מודל פעילות כלל ארצי.
בעולם קיימות מספר מועט של תוכניות להתייעצות עם הציבור, כיצד לחלק את המשאבים תוך עידוד דיון ושיח ציבורי. ממשלת בריטניה בראשותו של טוני בלייר החליטה לפני חמש שנים על הפעלת תוכנית דומה לפרלמנט הקשישים למען אנשים מבוגרים בשיתוף משרדי ממשלה ורשויות מקומיות לשיפור איכות וסיוע ותמיכה לזקן שנחלה הצלחה רבה.
מתוך כלל תושבי תל אביב המבוגרים נדגמו 400 בתי אב שהינם מדגם מייצג של התושבים המבוגרים של תל אביב-יפו על-פי שכונותיה ומהם נבחרו 75 תושבים להם מוצע להשתתף בקבוצות הדיון - הפרלמנטים.
תל אביב מאופיינת באוכלוסייה שהולכת ומזדקנת. מספר התושבים המבוגרים החיים בעיר עומד כיום על כ-61,000 איש ומהווה 17.5% מהתושבים בעיר, בעוד ששיעור המבוגרים בכלל אוכלוסיית ישראל הינו 9.9%.
שירותי בריאות כללית בתל אביב-יפו מספקת שירותי בריאות ללמעלה מ-75% מתושבי העיר. מספר המבוגרים הגבוה והמצוקה התקציבית המשותפת כיום הן למוסדות הציבור והן לאוכלוסייה זו מהווה אתגר עצום לכל הגופים הפועלים למען רווחתם ובריאותם של הקשישים.
אנשים מבוגרים הינם המשתמשים העיקריים של שירותים ציבוריים ועל-מנת לשפר את איכות השירות הציבורי שאנו נותנים לקשישים יש ליצור מערכת אינטגרטיבית מתואמת של כלל השירותים הנדרשים למתן שירות ישיר למבוגרים.

תאריך:  30/11/2003   |   עודכן:  30/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
התעריפי יוזלו ב-2 אגורות; "מטרודן" תשלם למדינה תמלוגים בגובה 21 מיליון שקלים בשנה
גלית יצחק
המוקד הטלפוני הוקם כדי לתמוך ביישום התוכנית לטיפול בהורים יחידים במשרד התמ"ת; 54% מככל המשרות מתרכזות בתל אביב והמרכז
מירב לוי
הוסיף: מאז הפיגוע במסעדת "מקסים" נעצרו כ-15 מתאבדים ומובילי מתאבדים; במהלך הישיבה תקף שר המשפטים את מופז: למרות ההבטחות לא מפנים מאחזים בלתי חוקיים
אלונה קורן
מזהירים: כל נפילה של חברה בשל אי עמידה בתשלומים עשויה להתחיל אפקט דומינו של הידרדרות כללית, שאותו יהיה קשה מאוד לעצור
עמוס באר
משרד התחבורה מחלק לנהגים דף "עשרת הדברות" לשמירה על תקינות הרכב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il