X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפרלמנט הגרמני יצביע השבוע על הצעת החוק; מנהל ה-CIA לשעבר: האנטישמיות הגואה באירופה - צעד לקראת משטר דיקטטורי
▪  ▪  ▪
ווסליי

הפרלמנט הגרמני יצביע מחרתיים על הצעת חוק המענישה קבוצות אנטישמיות במדינה. כך מדווח (יום א', 30.11.03) העיתון הגרמני המוביל Frankfurter Allgemeinen Zeitung.
הצעת החוק מבטאת את הדאגה נגד פעילים אנטי יהודים, בעיקר בקרב מפלגות הימין. ההצעה הועלתה על-ידי מספר מחוקקים ממפלגות שונות, אשר לדעתם יש לגנות כל צורה של אנטישמיות ולהעניש כל התבטאות, בין אם היא באה בצורת רעיון, הצהרה או פעילות.
אחד הסעיפים בהצעת החוק מאפשר הרחקה פוליטית של מדינאי אשר מתבטא באופן אנטישמי. כמו כן, ההצעה קוראת לבית המחוקקים הגרמני לפעול בכל הכוח והאחריות שבסמכותם, כדי להמשיך ולהזכיר את מאורעות השואה נגד העם היהודי.
דאים אגולר, טורקי במוצאו החבר בבית המחוקקים הגרמני ואחד מיוזמי הצעת החוק, קורא לממשלת גרמניה ולקנצלר, גרהארד שרדר, להוביל סקר רחב היקף על רמת האנטישמיות ברחבי אירופה, ולא רק בגרמניה.
מנהל ה-CIA לשעבר: התבטאויות אנטישמיות
באירופה - צעד ראשון לדיקטטורה
ג'יימס ווסליי, אחד ממנהליה לשעבר של סוכנות המודיעין המרכזית של ארה"ב (CIA), אמר כי חוסר הסבלנות של אירופה כלפי יהודים הינו הצעד הראשון לקראת משטר דיקטטורי, והאנטישמיות הגוברת באירופה היא רמז לטוטאליטריזם.
"כאשר האנטישמיות גוברת, אלה מאיתנו שאינם רוצים לצעוד אחורה - עשויים להיות המטרה הבאה. ברגע שמישהו מתחיל לעסוק ברעיון של שליטה באנשים והרצון להגיד להם מה לעשות, לעיתים קרובות אתה מתחיל להיגרר לאנטישמיות. אני חושב שזה מה שקורה לכמה ממדינות תרבות העילית של אירופה".
את הדברים אמר ווסליי בנאום שנשא בקרב קהל יהודי באוניברסיטת 'יורק' שבטורונטו. בהתייחסו לעם היהודי, אמר ווסליי כי כבר משחר ההיסטוריה נלחמו היהודים ליישום שלטון החוק, וקידמו את חשיבות החוק מעל המנהיג. לדבריו, "אנשים שונאים יהודים, לאחר שהשכילו להבין כי האומה הזו, אשר חותרת לשלטון החוק בעולם, הגיעה לעולם לפני כ-3000 או 4000 שנה במדבר סיני".

תאריך:  30/11/2003   |   עודכן:  30/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
משלחות הפת"ח, החזית הדמוקרטית והחזית העממית הגיעו לקהיר; הכוחות הלאומיים והאיסלמיים: ישראל לא התירה לכמה מהבכירים הפלשתינים להשתתף בשיחות; ראש המודיעין המצרי יציג תוכנית עבודה ליישום 'מפת הדרכים'
מחלקה ראשונה
הנער, מהכפר עילוט שבצפון, נפצע באורח קל עד בינוני ופונה לבית החולים האנגלי בנצרת
רנית נחום-הלוי
המפלגה הסוציאל-דמוקרטית החדשה: יע"ד - ישראל עובדת ודמוקרטית; בכירים במרצ מאמינים, כי המפלגה החדשה תהווה תחליף ל'עבודה' ואלטרנטיבה נוספת מול הליכוד
נועם שרביט
ביהמ"ש המחוזי הוציא צו במעמד צד אחד, המונע החלטה שאמורה עיריית תל אביב לקבל (ביום ב'), לסגירת הבריכה; המנויים טוענים: העיריה מתכוונת למכור הקרקע למפעילי הבריכה; ההנהלה: הסגירה היא לחצי שנה לשם שיפוצים הכרחיים
רנית נחום-הלוי
האזרח נעצר בנמל התעופה בבנגלדש זמן קצר טרם טיסתו לסינגפור; עם חקירתו הודה, כי יעדו המקורי היה ישראל; מבירור עלה, כי הוא הוזמן לסימפוזיון של איגוד הסופרים העבריים בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il