X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רשמית: ישראל וארה''ב מחרימות את הטקס

היום ב-17:00: טקס השקת הסכם ז'נבה

בכירים בפת"ח יגיעו לטקס על אף איומים מצד ארגוני טרור, ערפאת נתן את אישורו; לא יגיעו נציגים מהממשל האמריקני
▪  ▪  ▪

טקס החתימה הרשמי וההשקה של הסכם ז'נבה יחל הערב ב-17:00 (יום ב', 1.12.03). נציגים מהשמאל הישראלי ומהרשות הפלשתינית, עשרות מדינאים, אנשי רוח ואורחים מרחבי העולם ישתתפו בטקס. מטוס שחכרה ממשלת שווייץ - במימונה, המריא הבוקר עם האורחים.
יוסי ביילין, מיוזמי ההסכם, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל: "אנו עדיין בשלב של הסכם וירטואלי וצריך להזכיר את זה קודם כל לעצמינו. אנו רק רוצים להראות שיש למה להגיע... אנו צריכים לעשות את המאמץ הגדול ביותר כדי לשנות את המדיניות של הממשלה...".
אתמול (יום א') הודיעו כמה מבכירי הפת"ח ובהם קאדורה פארס, על החלטתם לצאת בסופו של דבר לטקס החתימה הסימלי על הסכם ז'נבה, שיתקיים הערב, על-אף גל הלחצים מצד הארגונים הפלשתינים והאיומים על חייהם. זאת, בעקבות מגעים שניהלו עם יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת. לדברי קאדורה פארס, כל הבעיות יושבו וערפאת ביקש, לחץ על חברי המשלחת לצאת לז'נבה ואף שיגר את נציגו הבכיר, ג'יבריל רג'וב [ראו קישור].
גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של תנועת החמאס, פרסמו אתמול כרוז, בו הביעו את התנגדותם המוחלטת להסכם. "אנחנו מתנגדים לכל ההסכמים וההבנות המפוקפקים... ובראשם מה שמכונה הסכם ז'נבה המקולל". עוד נכתב בכרוז: "מצעד הג'יהאד וההתנגדות נמשך, ויילך ויגבר בעזרת אללה עד לדחיקת הכיבוש מאדמתנו".
ארגון הג'יהאד האיסלמי הצטרף אף הוא לקולות המחאה. בכיר בארגון, השייח' שריף טחאיינה, אמר כי הסכם ז'נבה מסוכן והחותמים עליו הינם בבחינת בוגדים. "מדובר במזימה חדשה והג'יהאד האיסלמי לא יעמוד בחיבוק ידיים".
המשלחת הישראלית שתגיע לז'נבה כוללת, בין השאר, את יוסי ביילין, הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק, אברהם בורג, עמרם מצנע, חיים אורון, אבשלום וילן וזהבה גלאון. ישראלים נוספים שיגיעו על-מנת להביע תמיכה בהסכם: ויקי קנפו, אביב גפן, רמי הויברגר, זהבה בן, אהוד בנאי, דני סנדרסון, ישראל אהרוני, עברי לידר, יהודית קציר, יזהר אשדות, רם אורן ועוד.
נציגים מהממשל האמריקני לא יגיעו למעמד השקת ההסכם, אך מזכיר המדינה, קולין פאוול, שיגר מכתב תמיכה ליוזמי ההסכם. הממשל האמריקני הבהיר, כי פאוול אינו תומך בהסכם עצמו, אלא מעודד יוזמות מקומיות המביאות להידברות. במטה ההבנות התקבלו שני מכתבי תמיכה גם מנשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, וראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר. ג'ימי קרטר, נשיא ארה"ב לשעבר, ישתתף בטקס ההשקה.
לוח הזמנים
את האירוע, ינחה השחקן האמריקני ריצ'ארד דרייפוס. בתחילת הטקס תוצג מצגת ובה תמונות המתעדות את השיחות בין הצדדים. לאחר מכן יישאו דברים נשיא המחוז השוויצרי בו נערך הטקס וראש עיריית ז'נבה. בהמשך יוצג משאל רחוב ישראלי ופלשתיני שיציג את תמיכת העם בהבנות.
שיר שחובר לרגל האירוע יבוצע על-ידי להקה פלשתינית-ישראלית. לאחר מכן יעלו לבמה אישי הציבור ויישאו דבריהם.

תאריך:  01/12/2003   |   עודכן:  01/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אברהם בורג
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
כך הוחלט בדיון שזומן בעקבות הנחיה כללית שהעביר שר הביטחון לצה"ל בסוף השבוע; ככל הנראה מדובר בשלב ראשון רק במאחזים לא מאוישים
מחלקה ראשונה
לא ברור האם מדובר בהפלת המשטרים הקיימים או בהחלת השינוי תחת שלטונם; הנשיא בוש יכריז על היוזמה בקרוב; קונדוליסה רייס מקיימת מגעים במטרה לרתום את האירופים; רייס: הסכסוך הישראלי-פלשתיני הוא אגדה המשחקת לידי המשטרים הערביים כדי להימנע מלבצע רפורמות
עמוס באר
מי אמר שלא כדאי למכור מכוניות בישראל? צריך רק לדעת איך!
נועם שרביט
התקריות אירעו באזור העיר סמרה, בצפון עירק; רוב התוקפים שנהרגו לבשו את מדי הפאדיון, מיליציה של נאמני סדאם
אלונה קורן
משלחת קרן המטבע הבינלאומית צפויה להגיע השבוע לביקור רשמי בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il