X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הדבר נחשף בוועדת הפנים של הכנסת; בוועדה הוחלט: שירות בתי הסוהר יפעל בתיאום עם הוועד למלחמה באיידס
▪  ▪  ▪

אסירים נשאי איידס כלואים במשך 23 שעות ביממה באגפי הבידוד של בתי הסוהר. מדובר בתאים קטנים ותנאי תברואה בלתי הולמים, עקב חוסר יכולתה של המערכת לשכנם בתאים המתאימים למצבם. נתונים אלו נחשפו (יום א', 30.11.03) בוועדת הפנים של הכנסת, על-ידי הוועד למלחמה באיידס.
שהייתם של אסירים נשאי ה-HIV בתאי הבידוד נועדה למנוע הדבקה, פגיעה מצד האסירים "הבריאים" ומצב שבו אסירים נשאים וחולי איידס "ינצלו" את מצבם נגד אסירים אחרים וסוהרים. משמעות הדבר, כי אסירים נשאים מורשים לצאת לחצר משך שעה אחת ביום אך בנפרד מאסירים אחרים.
עוד עולה מהדוח שהציג הוועד למלחמה באיידס, כי נשאי HIV וחולי איידס הזכאים לשיקום, אינם יכולים לעבור את כל תהליך השיקום. קיים קושי להפנות לעבודה מחשש להידבקות. כמו-כן, אסירים העומדים לפני שחרור, אינם יכולים להתקבל למגורים בהוסטל או לקהילה תומכת בשל מצבם הבריאותי. משום כך, מדגיש הוועד למלחמה באיידס, ההטבות הניתנות לאסירים משוקמים בכלא ולאסירים עם שחרורם, אינן רלוונטיות לאסירים נשאי הנגיף.
סמנכ"ל התמיכה של הוועד למלחמה באיידס, ליאורה תמוז מסרה: "מהדוח עולה, כי האסירים נשאי האיידס, נענשים פעמיים - פעם ראשונה על העבירה שביצעו ופעם שנייה על-כך שהם נשאי איידס". תמוז קוראת לשב"ס לאמץ את המלצות הוועד למלחמה באיידס לשיפור תנאי הכליאה הנשאים והעלאת המודעות בקרב אנשי הסגל ועמיתיהם הכלואים.
מבדיקת מצבם וצרכיהם של אסירים נשאי ה-HIV וחולי איידס בבתי הסוהר עולה, כי רוב האסירים נשאי ה-HIV וחולי האיידס הם עולים מחבר המדינות, אתיופיה והודו, בעלי עבר של שימוש בסמים. יש חשד שחלקם ממשיכים להשתמש בסמים אף בין כתלי הכלא. מתברר, כי בבתי סוהר מסויימים, אין אפשרות לקבל תחליף סם שכן הם שוכנים באגף שאינו מאפשר זאת.
למרות דברים אלה, טוענים בשירות בתי הסוהר, כי אסירים נשאי הנגיף וחולי איידס, מוחזקים באגפים הרגילים ואינם מופרדים מיתר האסירים. במהלך היום הם עוסקים בעבודות ובפעילויות כמו האסירים האחרים ועל-פי הקריטריונים המקובלים בשירות בתי הסוהר. בשב"ס, צוין, כי רק בשעות הלילה מופרדים האסירים זה מזה, כאשר אסירים נשאים וחולי איידס ישנים בתאים המיועדים להם בלבד.
כמו-כן צוין, כי נשאי HIV וחולי איידס בבתי הסוהר נתונים במעקב של המרפאה הזיהומית בבית החולים הסמוך ביותר לבית הסוהר שבו הם שוהים. במרפאה נעשות בדיקות מעבדה מדי חודש וניתנת המלצה בדבר הטיפול התרופתי והטיפול הניתן על-ידי שירות בתי הסוהר בקביעות. אם חלה הידרדרות במצבו הבריאותי של אסיר נשא, הוא מפונה לבית החולים בו הוא מטופל.
עם זאת, שירות בתי הסוהר מציין, כי בעשור האחרון פונו רק אסירים נשאי HIV וחולי איידס מעטים לאשפוז בביה"ח. לעניין טיב היחסים בין האסירים מציינים בשב"ס, כי אין כל מתח בין האסירים ועד היום לא אירע מקרה של הידבקות באיידס בין כותלי הכלא.
חברי הוועד למלחמה באיידס יצאו מרוצים מהוועדה לאחר שהוצע כי ימונו אנשים אשר יתווכו בין פעילות השב"ס לוועד למלחמה באיידס. את ההצעה העלה יו"ר הוועדה, ח"כ יורי שטרן וח"כ אילן לייבוביץ'.

תאריך:  01/12/2003   |   עודכן:  01/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
המעבדה נחשפה באזור עפולה וכפר תבור; 3 חשודים נעצרו; העצורים חשודים בזיוף של עשרות אלפי כרטיסי אשראי בשנה במאות מיליוני ש"ח
אלונה קורן
מנויי פרטנר בעלי מחשב נישא המצוידים במודם WLAN - יזוהו באמצעות כרטיס ה-SIM שלהם
רועי כוכבי
צעד ראשון ביישום החלטת הממשלה על התייעלות מערכת הבריאות: ועדת המכרזים הבינמשרדית העבירה לקופות החולים פניה לקבלת הצעות להעברת ניהול בית החולים וולפסון לידי חברת בת של אחת מארבע קופות חולים
יפעת גדות
לילאן גו', ניצולת שואה ששרדה את מחנה ההשמדה אושוויץ, חגגה יחד עם אורחים רבים את טקס בת המצווה שלה כמעט 7 עשורים אחר זמנו
נועם שרביט
בעבר, החתים חיל האוויר טייסי מיל' על טופס ריק של התחייבות לשירות קבע, שימולא במידה וייהרגו; השופטים: הנוהל פסול ולא שוויוני; אין "להיזקק לשיטות פסולות כדי להשיג תוצאות שלא ניתן להשיגן בדרכים מקובלות ומוכרות על-פי החוק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il