X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך חשפה בישיבת הסיעה של הכנסת שרת החינוך, לימור לבנת; לטענתה, את תקציב החינוך לשנת 2004 בסך של 56 מיליון ש"ח מבקש האוצר להקצות לתשלומי פרישה לעובדים שיפוטרו
▪  ▪  ▪

שרת החינוך, התרבות והספורט, לימור לבנת, גילתה (יום ב', 1.12.03) בישיבת הסיעה של הליכוד כי משרד האוצר, בראשות השר בנימין נתניהו, מבקש לבטל את הטלוויזיה החינוכית ולהקצות 56 מיליון ש"ח מתקציב 2004 לפרישת העובדים.
לדברי שרת החינוך בסעיף י' של חוק ההסדרים הבליע משרד האוצר את ביטולה של הטלוויזיה החינוכית, שמשמעה ביטול ערוץ 23 (ערוץ בית של החינוכית), השארת שידורים לערוץ הראשון תוך צמצום פעילות מ-4 שעות לכשעתיים ביום והפסקת השידורים באמצעות הערוץ השני.
לדברי השרה, יעדי האוצר עומדים בניגוד מוחלט לכל הטיפול שקיים משרד החינוך בשנה האחרונה בנושא ייעול הטלוויזיה החינוכית וצמצום כ-300 איש מכוח האדם. השרה הסבירה, כי בפגישות שקיימה עם האוצר ואנשי אגף התקציבים, עלו הצעות לביטול החינוכית - אולם בהדרגה. "האוצר בחצי טעות השאיר מתקציב החינוכית 56 מיליון ש"ח שמטרת הכסף היא לתשלומי פנסיה לרוב העובדים בחינוכית", כך לדבריה.
עוד ציינה השרה, כי תקציב הטלוויזיה החינוכית הורד בהדרגה מ-100 מיליון ש"ח ל-86 מיליון וכעת ל-56 מיליון ש"ח. את התקציב הנותר לחינוכית מבקשת השרה להקצות עבור הפקות חינוכיות וערכיות כאשר את תשלומי הפנסיה לעובדים שיפוטרו - ישלם האוצר.
"הטלוויזיה החינוכית עשתה פחות בתחום החינוכי, הלימודי והערכי ועסקה יותר בקיום עצמה. רוב התקציב בסך 100 מיליון ש"ח שעמד לחינוכית הופנה לשכר שהגיע לכ-470 איש. הדבר לא עומד בשום פרופורציות, יחס מספר העובדים מול מספר ההפקות ותוצרתם.
כשהגעתי לתפקידי, שכבו על שולחני כמה דוחות בהם דוח מבקר המדינה בנושא הטלוויזיה החינוכית. אמרתי בעבר ואומר זאת שוב, הטלוויזיה החינוכית אינה טוק שאוו ו'לערב חדש' אין קיום בה. אין הצדקה לכך שמדינה תשלם מכיסה עבור תוכנית כמו ערב חדש שהיא טובה לכשעצמה, אך יש עוד תוכניות של חדשות", דברי השרה לבנת.
בהמשך פירטה השרה את כל תוכנית הייעול שעמדה לבחינת משרד החינוך, שכותרתה העסקה של עד 60-70 עובדים בלבד והשקעת הכספים בהפקות. "צריך לשחרר את רוב העובדים בחינוכית, רובם לא עובדים, אין להם מה לעשות... אם רשות השידור היתה מקיימת את תפקידה כנדרש, לא היה צורך בטלוויזיה החינוכית. אולי בעוד כמה שנים לא נצטרך כלל את הטלוויזיה החינוכית", אמרה השרה.
בדיון שנערך (יום א') בוועדת הכספים של הכנסת, הצביעו מרבית חברי הוועדה נגד הצעת האוצר לביטול הטלוויזיה החינוכית.
הוועדה להתייעלות וארגון מחדש של הטלוויזיה החינוכית העבירה (4.9.03) את המלצותיה לשרת החינוך. עיקרי ההמלצות הן, רוויזיה ארגונית ושינוי שם ולוגו; קיצוץ בכח אדם; צמצום השידורים לערוץ אחד; ביטול שידורי אקטואליה; שמירת הזיקה למערכת החינוך ושהחינוכית תיהפך לחברה ללא כוונות רווח [ראו קישורים].

תאריך:  01/12/2003   |   עודכן:  01/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
ביום ג' הקרוב תתקיים בבית החולים אסיפת מחאה; עובדי מפעלים מזהירים כי אם יסגרו את בית החולים הם ינטשו את שירותי בריאות כללית ויעברו עם משפחותיהם לקופת חולים אחרת
הדר פרבר
בביתו של החשוד נמצאו חומרי נפץ אשר ככל הנראה מטרתם היתה לשמש בפעולות טרור
הדר פרבר
ייפגש עם הנשיא ועם ראש הממשלה וידון בנושאים כלכליים וחברתיים
רנית נחום-הלוי
כך לדברי ד"ר ינון שנקר בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת; בוועדה הציג ד"ר שנקר "קונדום נשי" - באמצעותו יכולה האישה לשלוט בכל הקשור להידבקות במחלות מין; בוועדת הבריאות הציע לבדוק עולים מרוסיה
רועי כוכבי
ככל הידוע, המתקן, הקיים זה עשרים שנה, שייך לשב"כ ומתנהל ללא פיקוח חיצוני; לפני כחודש עתר המוקד להגנת הפרט בדרישה לסגור את המתקן; עתירה נוספת של ח"כ גלאון דורשת לאפשר לה לבקר במתקן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il