X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הגלולה M2A היא שיטה חדשנית שאינה פולשנית המאפשרת התבוננות במעי הדק במלואו; הגלולה מאבחנת מחלות כגון: קרוהן, גידולים, דימומים ממקורות לא ידועים ואף כאבי בטן לא מוסברים ושלשולים
▪  ▪  ▪

חברת גיוון אימג'ינג קיבלה (יום ב', 1.12.03) את אישורו של משרד הבריאות, לאבחן בעיות במעי הדק אצל ילדים בין הגילאים 10-18 בעזרת קפסולת הוידאו M2A. כלומר, כעת גסטרואנטרולוגים יוכלו להשתמש בגלולה לאבחון מחלות במעי הדק באמצעות בדיקה לא פולשנית גם בקרב ילדים.
הגלולה M2A היא שיטה חדשנית שאינה פולשנית המאפשרת התבוננות במעי הדק במלואו. מחלות כגון קרוהן, גידולים, דימומים ממקורות לא ידועים ואף כאבי בטן לא מוסברים ושלשולים מאובחנים היטב על-ידי הגלולה.
המערכת עושה שימוש במצלמת וידאו מיניאטורית חד-פעמית אשר נמצאת בתוך קפסולה אותה בולע החולה, ומספקת תמונות צבע באיכות גבוהה, ללא כאבים ובאופן לא פולשני. במהלך הבדיקה יכול הנבדק לקיים אורח חיים רגיל.
יצוין, כי אישור דומה ניתן לאחרונה על-ידי ה-FDA - רשות התרופות והמזון האמריקנית. האישור ניתן לאחר שהציגה החברה ניסוי שהוכיח את יעילותה של הקפסולה בקרב 30 ילדים שנחשדו כסובלים ממחלת קרוהן, שהיא דלקת מעיים כרונית.
המחקר התקיים בבית החולים 'סנט ג'סטין' במונטריאול, קנדה בראשות פרופ' ארנסט סידמן. 29 ילדים מתוך 30 שנבדקו אבחנה הגלולה באופן ודאי או שללה באופן מוחלט מקורות דימום, פוליפים או סימנים למחלת הקרוהן.
בכל המקרים לא נגרמה שום תופעת לוואי. תגובות החולים לאבחון באמצעות קפסולת הוידאו היו טובות יותר מתגובותיהם לתהליכי אבחון אחרים שעברו בעבר. תוצאות אלה עולות בקנה אחד עם מסקנות ממחקרים אחרים שבוצעו במבוגרים. המחקר ותוצאותיו הוצגו במהלך הכינוס הבינלאומי השנתי של ארגון הגסטרו-אנטרולוגיה באורנלדו.
מנהל היחידה לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים בבית החולים מאייר שליד רמב"ם בחיפה, ד"ר רענן שמיר, מסר: "הגלולה תוכל לספק אבחון מדויק יותר תוך הימנעות ממתן סמים מיותרים להרדמה, שימוש בקרינה והתערבות כירורגית. אבחון באמצעות הגלולה בילדים הוא אפקטיבי, במידה המאפשרת לגלולה להפוך לכלי אבחון ראשון אצל ילדים".
לדבריו, "קפסולת הוידאו הינה בעלת פוטנציאל אבחוני עצום באוכלוסיית הילדים בזכות קלות השימוש בה והפחתת תחושת האיום שיוצרות שיטות אבחון אחרות. הורים רבים יבקשו למנוע מילדיהם את חוסר הנעימות הכרוך באמצעי האבחון החלופיים".
ראש המחלקה לגסטרואנטרולוגיה ותזונת ילדים באוניברסיטת דיוק, וויליאם טרים, סיפר כי באחד המקרים נערה צעירה סבלה במשך חודשים מכאבי בטן ודימומים ושום בדיקת מעי לא אבחנה את הבעיה. לאחר שימוש בקפסולת הוידאו גילנו כי היא סובלת ממחלת קרוהן. כיום מצבה טוב והיא חיה חיים רגילים כשם שכל נערה חיה.

תאריך:  01/12/2003   |   עודכן:  01/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
בית הדין לעבודה הסתמך בהחלטה על קביעת המומחה הרפואי, לפיה למרות גילו של העובד ולמרות שאושפז בעבר בבית חולים בעקבות אוטם חריף בשריר הלב, קיים קשר סיבתי בין האוטם הנוכחי ואירועי העבודה שקדמו לאירוע הלבבי החד
הדר פרבר
יו"ר החברה הגיע לארץ להשיק מיזם משותף של הסוכנות היהודית, קרן היסוד, סיסקו ועמותת תפוח מקבוצת אי.די.בי; המטרה: צמצום הפער הדיגיטלי בקרב בני נוער
רן מיכאל
לובי חדש שיפעל למען גדר ציונית יקום בכנסת
רנית נחום-הלוי
כך חשפה בישיבת הסיעה של הכנסת שרת החינוך, לימור לבנת; לטענתה, את תקציב החינוך לשנת 2004 בסך של 56 מיליון ש"ח מבקש האוצר להקצות לתשלומי פרישה לעובדים שיפוטרו
גלית יצחק
ביום ג' הקרוב תתקיים בבית החולים אסיפת מחאה; עובדי מפעלים מזהירים כי אם יסגרו את בית החולים הם ינטשו את שירותי בריאות כללית ויעברו עם משפחותיהם לקופת חולים אחרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il