X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נביל שעת': ל-300 אלף הפליטים בלבנון יש מקום במדינה הפלשתינית העתידית; יו"ר הפרלמנט: "העם הפלשתיני אינו רוצה שלום בכל מחיר אלא בשלום המשיב לו את זכויותיו"; "את הזכויות נשיג בכל מקרה - אם לא באמצעות שלום אזי באמצעות המאבק"
▪  ▪  ▪

יו"ר המועצה המחוקקת הפלשתינית, רפיק א-נתשה, אמר אתמול (יום ב', 2.11.03) כי הסוגייה הפלשתינית החלה בגירוש הפליטים ולא תסתיים אלא בחזרתם. א-נתשה אמר את הדברים בפני רבבות פלשתינים במהלך כנס שנערך במרכז 'רשאד א-שווא' בעזה תחת הכותרת "ההגנה על זכות השיבה וההתמודדות עם הסכנות הטמונות בהסכם ז'נבה". את הכנס ארגנה הוועדה המכינה של ההתאחדות העממית להגנה על זכות השיבה.
א-נתשה (בן 70), תושב חברון, מונה בתחילת החודש שעבר לתפקיד היו"ר, כמחליפו של אבו עלא אשר מונה לתפקיד ראש הממשלה הפלשתיני. למי שתלה תקוות ביו"ר החדש, והיו כאלה בישראל, כדאי להוריד את רף הציפיות. א-נתשה מתגלה בדבריו כמי שאינו שונה בהרבה ממובילי הקו הניצי ברשות הפלשתינית.
א-נתשה נחשב לתומך נלהב ברפורמות ברשות הפלשתינית והוא לא היסס בעבר למתוח ביקורת על יאסר ערפאת. צריך לזכור, כי במקרה של היעדרות פתאומית של יאסר ערפאת מהזירה - א-נתשה הופך ליו"ר הרשות הפלשתינית בפועל.
"שכל היוזמות תלכנה לעזאזל"
יו"ר המועצה המחוקקת הגיע לכנס בעזה במפתיע. הוא עלה לדוכן הנואמים ואמר: "זכות השיבה מקודשת ולא נתיר לאיש לוותר עליה". הוא הסביר כי על-פי המועצה המחוקקת, זכות השיבה מדברת על חזרת הפליטים הפלשתינים לאדמות מהן היגרו, כלומר לשטח ישראל, ולא לשטחי הרשות הפלשתינית.
"מספיק עם הוויתורים", הוא קרא ואמר, "אנו חוששים שלא יישאר לנו שעל מאדמת פלשתין". לגבי תפיסת השלום שלו, הוא מבהיר: "אנחנו נשיג את הזכויות שלנו. אנחנו מקווים להשיגן באמצעות שלום, אולם אם הדבר לא ייצא אל הפועל אזי נשיג אותן במאבק". ומוסיף יו"ר המועצה המחוקקת: "מי שמשלה את עצמו שעמנו רוצה שלום על חשבון זכויותיו הלאומיות הרי שהוא הוזה... אנחנו לא מבקשים שלום בכל מחיר, אנחנו מבקשים שלום המשיב את זכויותינו הלאומיות".
"אנחנו ממשיכים בדרכנו ונותנים הזדמנות לשלום. ואולם, אם זכויותינו לא תושגנה בשלום, הרי שהמאבק הוא זכות לגיטימית... אנחנו נלמד את העולם המתחסד הזה כיצד עמנו משיג את זכויותיו באמצעות מאבק ועמידה איתנה".
לסיכום ציין א-נתשה: "אם יוזמות השלום השונות תבואנה על חשבון עמנו, שתלכנה כל היוזמות לעזאזל... אנו לא נתיר לאיש לסחור בדם של חללינו".
"אין מו"מ על השיבה לשטחי המדינה הפלשתינית
- המו"מ הוא על השיבה לשטחי ישראל"
בנוסף, שר החוץ הפלשתיני, נביל שעת', אשר ביקר אתמול בלבנון לציון יום הסולידריות הבינלאומית עם העם הפלשתיני, הביע את התנגדותו הנמרצת ליישוב הפליטים בלבנון ואמר כי ל- 300 אלף הפליטים הנמצאים בלבנון יש מקום במדינה הפלשתינית העתידית. "אין מו"מ על שיבת הפליטים הפלשתינים לשטחי המדינה הפלשתינית... המו"מ הוא על שיבת הפלשתינים המעונינים לשוב לכפרים ולערים בשטחים שנכבשו בשנת 48'", אמר שעת'.

תאריך:  02/12/2003   |   עודכן:  02/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לדברי ראש העיר 4 פיגועים היו בתכנון והיו אמורים לגרום לנזק ולאובדן חיי בני אדם
הדר פרבר
המסמך צפוי להמכר בסכום של עד 3,000 ליש"ט
גלית יצחק
הקטינים הימרו החל ממשחקי ספורט בבית ספר ועד למשחקי כדורגל ברחבי העולם; קטין הגיע לחוב של 25,000 ש"ח, הסכום הצטבר בשל הריבית והגיע לכ-50,000 ש"ח שאביו היה צריך לשלם כדי להציל את בנו
הדר פרבר
באוסטרליה משווקים מים מטוהרים בטעמים - בקרוב גם לחתולים
הדר פרבר
ח"כ ברונפמן: 'יאד' ברוסית פירושו 'רעל'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il