X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החוברת הופקה במימון שוויץ; ביקורת במועצה המחוקקת: מסע הטעייה של דעת הקהל הפלשתינית; "מדובר בזלזול והעלבה כלפי האזרח הפלשתיני"
▪  ▪  ▪

המשלחת הפלשתינית ששבה אתמול (יום ג', 2.12.03) לשטחי הרשות הפלשתינית בתום טקס החתימה על הסכם ז'נבה לא התקבלה בזרי פרחים. מה שהמתין אתמול לשושביני הסכם ז'נבה מן הצד הפלשתיני הוא רחוב גועש, זועף ולא אוהד. המשימה בה החלו יזמי ההסכם לא רק שלא הסתיימה, אלא שהדרך הניצבת לפניהם עוד ארוכה מאוד.
הבוקר נודע, כי הבכירים הפלשתינים אשר הביאו את ההסכם לראשונה אל התודעה הפלשתינית, יוצאים כעת במסע הסברה לשיווק ההסכם בקרב הציבור הפלשתיני. בימים האחרונים מופצת בשטחי הרשות הפלשתינית חוברת הסברה בשפה הערבית, המפרטת את סעיפי הסכם ז'נבה. חוברת ההסברה הופקה במימון שוויצרי והיא מחולקת בחינם לתושבים הפלשתינים.
לא ברור מיהם בדיוק אותם הגורמים המושכים בחוטים ועומדים מאחורי ההפצה ההמונית של "חוברת ז'נבה" ברחבי הרשות. האם הרשות הפלשתינית עצמה עומדת מאחורי המהלך?! לא ידוע. דבר אחד ברור: נכון לרגע זה, הרשות אינה עושה דבר כדי לסכל את המהלך השיווקי החדש, שאינו זוכה ללגיטימציה רבה ברחוב הפלשתיני.
מסע הסברה או מסע הטעייה?!
מאידך, מתברר, כי החוברת בשפה הערבית לוקה בחסר: תוכנה "רוכך", ועתה הוא אינו זהה לנוסח המקורי באנגלית.
ראש רשות הצנזורה במועצה המחוקקת הפלשתינית, חסן אל-ח'רישה, מתייחס הבוקר בעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון, למסע התעמולה בעד הסכם ז'נבה ואומר: "ההסכם הזה הוא פארסה חדשה. נוסח הסכם ז'נבה בערבית אינו מחייב את הצד הישראלי. הצד הישראלי מחויב אך ורק לנוסח באנגלית".
אל-ח'רישה מאשים את הגורמים האחראים למהלך החדש בניסיון להטעות ולהוליך שולל את דעת הקהל הפלשתינית: "מה שמתפרסם בנוסח בערבית - אינו משקף את ההסכם האמיתי. מדובר בזלזול והעלבה כלפי האזרח הפלשתיני".
הרחוב הפלשתיני רחוק מלקבל את מסע התעמולה בעד הסכם ז'נבה, המוותר מבחינתו על אחד העקרונות הלאומיים החשובים ביותר, אם לא החשוב שבהם - הרי הוא זכות השיבה. ספק רב, אם המהלך החדש לא ייתקל בהתנגדות נמרצת.
בימים האחרונים ידעו ערי הגדה ועזה הפגנות מחאה ופעילויות רבות שאורגנו בעיקר על-ידי ארגוני הסירוב, כנגד התמיכה בהסכם ז'נבה. ביטוי נוסף לגל מחאה הגורף, ניתן אתמול, בפסק הלכה שפרסמה אגודת 'חכמי הדת של פלסטין' בו התירה את דמם של החותמים על ההסכם. "ההסכם פסול מבחינה הלכתית", נקבע בפסק ההלכה.
שר ההסברה הפלשתיני לשעבר, הנמנה עם יזמי הסכם ז'נבה, יאסר עבד-רבו, יוצא לוושינגטון יחד עם כמה ממנסחי ההסכם מן הצד הישראלי, על-מנת להציג את ההסכם בפני מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול, אשר ישוב בסוף השבוע לארה"ב מביקור בצפון אפריקה. עבד-רבו קיבל לפני מספר ימים תזכורת על "התוצאות האפשריות של מהלכיו", עת פתחו חמושים פלשתינים ביריות לעבר ביתו ברמאללה.

תאריך:  02/12/2003   |   עודכן:  02/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
הנשים חטפו בעזרת אופנוע בשבוע שעבר תיקים של קשישות ברמת השרון ולאחר מכן ערכו בקניון בבת ים קניות על חשבון הקשישות בסכום של אלפי ש"ח
יפעת גדות
עוד מציין כותב המאמר כי אף יהודים רבים ברחבי העולם, בינהם רבנים, מאמינים וחושבים בדרך זו ואף אומרים, כי המדינה הציונית, הלא דמוקרטית והגזענית אינה מדינה יהודית
מחלקה ראשונה
נביל שעת': ל-300 אלף הפליטים בלבנון יש מקום במדינה הפלשתינית העתידית; יו"ר הפרלמנט: "העם הפלשתיני אינו רוצה שלום בכל מחיר אלא בשלום המשיב לו את זכויותיו"; "את הזכויות נשיג בכל מקרה - אם לא באמצעות שלום אזי באמצעות המאבק"
יפעת גדות
לדברי ראש העיר 4 פיגועים היו בתכנון והיו אמורים לגרום לנזק ולאובדן חיי בני אדם
הדר פרבר
המסמך צפוי להמכר בסכום של עד 3,000 ליש"ט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il