X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דברים אלו מסר (יום ד') שגריר ישראל בארה"ב, דני איילון בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת; עוד אמר: הייצוא מישראל לארה"ב גדול יותר מאשר הייבוא; בנושא ההסברה: הכושים העבריים מסייעים בהסברה בארה"ב
▪  ▪  ▪

שגריר ישראל בארה"ב, דני איילון, גילה בוועדת החוץ והביטחון, כי מתגבשת יוזמה ישראלית-אמריקנית להקמת מועצת עסקים משותפת ועידוד אנשי עסקים משתי המדינות. לדבריו, האמריקנים מתעניינים בהשתתפות בהפרטת חברת התקשורת בזק ובהפרטת בנק לאומי.
השגריר איילון מסר דברים אלה (יום ד', 3.12.03), בסקירה בפני חברי ועדת החוץ וביטחון של הכנסת, בראשות ח"כ יובל שטייניץ.
לדברי איילון, נמשך שיתוף הפעולה בין המדינות בתחום הכלכלי, טכנולוגי, אווירי (בניית מטוסי קרב) ויבשתי. כמו-כן, הצדדים פועלים להגדלת השקעות בישראל וסחר בילטריאלי.
בתחום האזרחי, ציין איילון, ייצאה ישראל לארה"ב בשנה האחרונה בסך של 9 מיליארד ש"ח, מול ייבוא שקיבלה בתחום זה בסך 7 מיליארד ש"ח. הייבוא שמקבלת ישראל בתחום הביטחוני נאמד בסך של 10 מיליארד ש"ח.
בהתייחסו לעניין ההסברה אמר איילון, כי "באופן כללי לא קיימת בעיית הסברה בארה"ב", כך לדבריו, והדגיש כי יחסי ישראל וארה"ב מעולם לא היו טובים יותר. ישראל פועלת באמצעות מוסדות יהודיים, תורמים פילנטרופים יהודיים ו-הכושים העבריים - המסייעים בנושא הסברה בקהילות הכושים בארה"ב.
לדבריו, ישראל פועלת בסיוע של מוסדות יהודיים מאורגנים, קהילות יהודיות והפדרציות בקהלים שונים בהם אוכלוסיית השחורים והאיספנים בארה"ב. היעד המרכזי הוא לבנות קואליציות להסברה. באוכלוסיות קשות כמו השחורים, ציין איילון, הסיוע נעשה על-ידי חברי קונגרס שחורים והכושים העבריים, "הניגשים לשגרירויות ופועלים לצרכי הסברה. הם אפקטיבים".
נקודת התורפה, המשיך איילון, הם הקמפוסים בארה"ב, כאשר הקהילה הערבית שולטת, וכך שוררת אווירה אנטי ישראלית ואנטישמית. לדבריו, אנשי האקדמיה מהווים בעיה, "משום שהם בוגרי שנות ה-60". ההתמודדות בקמפוסים נעשית באמצעות תוכניות הסברה מיוחדות, גיוס פעילים מהקונגרס להם תמיכה פדראלית בקמפוסים והקמת קטדרות שיעסקו בהסברה על ישראל והמזרח התיכון.
בכוונת ישראל, כך לדבריו, לפנות לתורמים יהודים אשר הקימו ברחבי ארה"ב קתדרות שונות בסך של 3 מיליארד דולר, לצורך הקמת קתדרות שיעסקו בהסברה ישראלית. "אם נוכל לגייס מאותם אנשים רק 10% לבניית קטדרות ישראליות, הדבר יסייע מאד". כמו-כן אמר, כי ישנה יוזמה להפעיל תוכנית הסברה בהשתלמויות לאנשי הסגל במוסדות אקדמאיים בארה"ב.
כאמור, אמר איילון, יחסי ישראל-ארה"ב מעולם לא היו טובים יותר והדגיש את יחסי ראש הממשלה, אריאל שרון עם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, על אף הסוגיות השנויות במחלוקת, כגון גדר ההפרדה, מאחזים ועוד. הוא הוסיף, כי ביקורי חברי כנסת ושרים בארה"ב יוצרים מרקם יחסים חשוב וציין, כי כ-105 חברי קונגרס בסנאט ביקרו בישראל, מספר העולה על מספר הביקורים של חברי קונגרס אמריקנים באירופה.

תאריך:  03/12/2003   |   עודכן:  03/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
סערה ברחוב החרדי: אחיו של יהודה משי-זהב, שהיה קמב"צ העדה החרדית וכיום מנכ"ל זק"א, חשוד כי ניצל נערות במצוקה וביצע בהן מעשים מגונים; הוא הודה בקשר עימן, אך הכחיש קיום מגע מיני; בעבר, העלים החשוד כספים שהתרים עבור נפגעי טרור
רועי כוכבי
פקידת הסעד קבעה: טענותיה של אם הילדה, על התעללות מינית בה, אינן נכונות; "התנהלותה של האם בעניין זה מסבה נזק חמור לילדה, שעלול להיות נזק בלתי הפיך"; תקלה חמורה: ההחלטה פורסמה באתר בית המשפט בציון שמות המעורבים - בניגוד לחוק
מחלקה ראשונה
ברי אמר הדברים בנאום בפרלמנט הסודני; "בוש אחראי לאי היציבות באזור, שוגים אלה שחושבים שפניו לשלום"; "אלמלא סוריה היינו הופכים לקבוצת מדינות בהשפעה ישראלית"
גלית יצחק
השיטה מונעת התערבות כירוגית אגרסיבית שהתאוששות ממנה היא ארוכה מאוד; המטופל יוכל להשתחרר מבית החולים יום למחרת הניתוח; נזק אסתטי מינימלי שאינו משאיר כמעט סימנים על גופו של המנותח
גלית יצחק
הנהלת החברה: המינוי מביא לידי ביטוי את הישגיו המצוינים של בר דוד; החברה סיימה את 9 החודשים הראשונים של 2003 עם רווח נקי של 3.2 מיליון ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il