X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פעיל כ"ך לשעבר, איתמר בן-גביר, עתר נגד החלטת המשטרה שלא לאפשר לו להציב אוהל מחאה מול ביתו של שר הביטחון, שאול מופז, בכוכב יאיר; ברק שמע חומר חסוי שהגישה המדינה והחליט: מבחינה אובייקטיבית, איני יכול לדון בעתירה, מאחר וגם אני אישיות מאובטחת
▪  ▪  ▪

נשיא בית המשפט העליון, השופט אהרן ברק, פסל עצמו מלדון בעתירתו של פעיל כ"ך לשעבר, איתמר בן-גביר, שעתר כנגד החלטת המשטרה שלא לאפשר לו להציב אוהל מחאה מול ביתו של שר הביטחון, שאול מופז, בכוכב יאיר. האוהל אמור להיות מוצב כמחאה על מעצרו המינהלי של נעם פדרמן.
בדיון שהתקיים היום בעתירה, בפני השופטים ברק, חשין, וג'ובראן, ביקש בן-גביר דווקא לפסול את השופט חשין. הנימוק: בזמן שכיהן חשין כיו"ר ועדת הבחירות לכנסת ה-16, הוא אמר, לטענתו, כי "אנשי כ"ך צריכים לטבול 70 פעם במקווה".
"אמנם איני איש תנועת כ"ך, מאחר וזו אינה קיימת עוד", אמר בן-גביר לשופטים, "אולם אני סבור שיש מקום כי חשין יפסול עצמו בגין התבטאות זו, המציגה חשש לדעה קדומה כלפיי". לאחר התייעצות, קבעו השופטים שאין עילה אובייקטיבית בעטיה אמור חשין לפסול עצמו.
משניגשו הצדדים לדון בגוף העתירה, הציג בן-גביר צילומים של אנשי שמאל ואומנים, שהפגינו מול ביתם של שר החוץ, סילבן שלום, ושר האוצר, בנימין נתניהו, וטען כי המשטרה נוקטת במדיניות אכיפה בררנית.
הנשיא ברק אמר לבן-גביר, כי המדינה מבקשת להציג חומר חסוי, ממנו עולה כי קיום משמרת המחאה תסכן את חייו של שר הביטחון מופז, אמנם לא מצד המפגינים, אלא מבחינת הפגיעה באמצעי האבטחה שלו. בן-גביר אמר, כי הוא משאיר את השאלה אם לשמוע את החומר החסוי לשיקול דעתו של הנשיא.
לאחר שברק שמע החומר החסוי, הוא אמר כי מאחר וגם הוא אישיות מאובטחת, הוא מרגיש, מבחינה אובייקטיבית, כי אינו יכול בעתירה. הנשיא ברק סיים את הדיון בכך שקבע מועד לדיון נוסף בעתירה, אך ציין כי הוא לא יישב בו.
בן-גביר הודיע, כי הוא שוקל להגיש ערעור על החלטו של ברק לפסול עצמו, מאחר וכפי שקבע הנשיא ברק עצמו, בכמה הזדמנויות, כאשר דן בערעורים על החלטות של שופטים לפסול עצמם, "הזכות לשפוט היא גם החובה לשפוט" [ראו קישור].
בג"צ 9510/03 איתמר בן-גביר נ' משטרת טייבה ואח'
תאריך:  03/12/2003   |   עודכן:  03/12/2003
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
מבנה זה יאפשר השגת מקסימום יעילות, ויגביר את תפוקת נמלי ישראל בעלויות נמוכות יותר
ענבל אביב
אסי בן-מוש חשוד כי נהג להביא את הסמים מהמזרח הרחוק ומדרום אמריקה לאירופה; 14 ישראלים נוספים נעצרו בפרשה בכל רחבי העולם
עמוס באר
העיר המועדת ביותר - באר שבע
יפעת גדות
יו"ר ועדת האו"ם לעניין הסנקציות על אל-קאעידה אמר, כי אל-קאעידה מתפשט במהירות בעולם, במיוחד בדרום מזרח אסיה; מזהיר גם כי עירק משמשת קרקע פוריה לאירגון ומציין כי פחות ממחצית מבין 191 המדינות החברות באו"ם משתפות פעולה במאמצים למעקב אחר פעולות הארגון
רנית נחום-הלוי
'אני תוהה מה היתה אומרת ממשלת שוויץ אם ממשלת ישראל היתה מתערבת בענייניה', אמר השר לפיד במליאת הכנסת; השר לפיד התנגד להצ"ח הפוגעת ביוזמי הסכם ז'נבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il