X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרי החוץ של ספרד ואיטליה הודיעו כי יתנגדו להצעה הפלשתינית, להעביר סוגיית גדר ההפרדה לחוות דעתו של ביה"ד הבינ"ל בהאג; כנראה שגם צרפת תתנגד; ישראל מצרה על החלטת אירלנד לגנוז הצעת הגינוי לאנטישמיות, בלחץ המדינות הערביות
▪  ▪  ▪

הישג מדיני לישראל: שרי החוץ של צרפת, ספרד ואיטליה יתנגדו להצעה הפלשתינית, להעביר את הדיון על גדר ההפרדה מהאו"ם לחוות דעתו של בית הדין הבינלאומי בהאג. ההצעה צפוייה לעלות לדיון ולהצבעה עם כינוס מושב החירום של מליאת העצרת, שנדחה ליום שני הקרוב.
מדובר בטיוטה חדשה של הצעת-החלטה בעניין גדר ההפרדה, שהפיצו אמש הפלשתינים במרכז האו"ם, ובה נכלל סעיף מיוחד, לפיו: "מליאת העצרת מחליטה לבקש את חוות הדעת של בית הדין הבינלאומי, לגבי ההשלכות החוקיות העולות מבניית הגדר הנעשית על-ידי ישראל, הכוח הכובש בשטחים הפלשתינים הכבושים, לרבות הגדר מסביב למזרח ירושלים".
שר החוץ, סילבן שלום, השוהה בוועידת נאפולי באיטליה, נועד היום (ד', 3.12.03) עם שרי "הטרויקה" (שרי החוץ של איטליה, אירלנד ויוון) של האיחוד האירופי. בפגישה, אמר להם שלום כי "אם נושא הגדר יועבר לבית הדין בהאג, הרי שלא ניתן יהיה לקיים עוד מו"מ בין מדינות", שכן כל דבר יוכל להידון בבית הדין בהאג.
שלום תקף את עמדת האיחוד האירופי בנושא הגדר, והזהיר כי "אם אירופה תסייע לפלשתינים להעביר את הנושא לבית הדין הבינלאומי בהאג - מפת הדרכים תתרוקן מתוכן".
קודם לכן, דחה השר שלום את הצעתה של שרת החוץ של ספרד, אנה פלאסיו, לפיה ישראל תפסיק את בניית הגדר, והצדדים יכריזו על פסק זמן מהאלימות כדי להעריך מחדש את עמדותיהם. פלאסיו אמרה, כי תנחה את שגריר מדינתה באו"ם להצביע נגד העברת הדיון בסוגיית הגדר לבית הדין הבינלאומי. גם שר החוץ האיטלקי, פרנקו פרטיני, המשמש כיו"ר התורן של מועצת שרי החוץ של האיחוד האירופי, הבטיח כי ארצו תתנגד להעברת הדיון להאג. לישראל נמסר, כי אפילו צרפת מתעתדת להתנגד להצעה הפלשתינית.
כמו כן, דרש שלום מעמיתיו האירופים לקדם בארצותיהם חקיקה שתוציא את ארגון החמאס מחוץ לחוק. שלום מתח ביקורת על השגרירים האירופים בישראל, שהוזמנו לסיור בגדר ההפרדה וסירבו להגיע אליו. בתגובה לכך, אמרו שרי החוץ של איטליה וספרד כי ינחו את שגריריהם בישראל להשתתף בסיור לאורך גדר ההפרדה.
השר שלום נפגש בנאפולי גם עם מנהיגים מהעולם הערבי, ובהם שר החוץ המצרי, אחמד מאהר ושר החוץ הירדני, מרוואן מועשר [בצילום]. שלום אף נועד, באופן לא רשמי, עם שר החוץ ברשות הפלשתינית, נביל שעת'.
אמש, נועד שלום עם הממונה על מדיניות החוץ והביטחון של האיחוד האירופי, חאבייר סולאנה [בצילום משמאל].
ביקורת על החלטת אירלנד לגנוז ההחלטה לגנות אנטישמיות
השר שלום אף מתח היום ביקורת על החלטתה של אירלנד, למשוך את הצעת-ההחלטה שהגישה לאו"ם, המגנה אנטישמיות וקוראת לכל חברות האו"ם לפעול נגד אנטישמיות.
מדינות האיחוד האירופי תמכו בהצעה, אך באירלנד רצו להבטיח הסכמה כללית גם מצד המדינות הערביות והמוסלמיות. נראה שהאירים משכו את ההצעה לאחר שלא הצליחו לגייס לה תמיכה רחבה ומתוך כניעה ללחץ המדינות הערביות.
סגן שגריר ישראל באו"ם, אריה מקל, אמר בתגובה: "הצטערנו מאוד לשמוע על ההחלטה האירית. היוזמה האירית היתה מאוד מעודדת וביטאה דאגה להחמרה המתמשכת לאנטישמיות בעולם". לדבריו, ישראל הביעה בפני האירים את צערה על ההחלטה.

תאריך:  03/12/2003   |   עודכן:  03/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
בבורסת לונדון מעוניינים לקלוט בעיקר את בנק לאומי ודיסקונט
אלונה קורן
משרד התמ"ת: בחודשים האחרונים נתקלת תעשיית היהלומים הישראלית בקשיים בהשגת חומר גלם מהמקורות המסורתיים
רנית נחום-הלוי
התרגיל יחל בשעה 13:00 ויסתיים אחר הצהריים; בתרגיל יקחו חלק כוחות משמר הכנסת, משטרת ישראל, מד"א, מכבי האש, יחידת המשרד לאיכות הסביבה, פיקוד העורף ועיריית ירושלים
רנית נחום-הלוי
מנהל מרכז מוסאוא: הנפגעים היחידים יהיו ארגוני רווחה ואוניברסיטאות; השר לפיד אמר בנאומו כי אסור לתמוך באיסור כזה - אך העדיף להצביע בעד; יוזם ההצעה, ח"כ אריאל הבטיח: אעביר את החוק כמה שיותר מהר
אלונה קורן
הדבר יסייע ליהלומנים הנתקלים בקשיים גדולים בהשגת יהלומי גלם מתאימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il