X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כיום, מוגדרת מד"א כמשקיפה בלבד בתנועה, ובאופן רשמי היא נמנעת מחברות בארגון, בשל המחלוקת סביב סימן המגן דוד, שאינו מוכר על-ידי אמנות ז'נבה; המניע העומד מאחורי הבקשה: רצונה של עמותת רל"א להכפיף את מד"א לקריטריונים של החוק ההומניטרי הבינלאומי
▪  ▪  ▪

עמותת רופאים לזכויות אדם פנתה אמש (יום ג', 2.12.03) למנכ"ל הוועדה הבינלאומית של הצלב האדום, ד"ר פרנסואה בוניון, לרגל הכינוס ה-28 של תנועת הצלב האדום-הסהר האדום הבינלאומית, בבקשה לצרף את מגן דוד אדום כחברה בתנועה.
נכון להיום, מוגדרת מד"א כמשקיפה בלבד בתנועה, ובאופן רשמי היא נמנעת מחברות בארגון, בשל המחלוקת סביב סימן המגן דוד, שאינו מוכר על-ידי אמנות ז'נבה, ומשכך, גם תנועת הצלב האדום-הסהר האדום אינה מוכנה להכיר בו.
במכתבו של איש קשרי החוץ של עמותת רופאים לזכויות אדם, שבתאי גולד, ישנה התייחסות לשאלת הסמל ולאופן שבו ניתן לגשר על הפער. עם זאת, מעלה גולד במכתב את שאלת הצטרפותה של מד"א כחברה, כעניין המרכזי.
את המניע למכתב, לא קשה לזהות: במכתב נאמר, כי רופאים לזכויות אדם קוראת לצירופה של מד"א לתנועה, ובכך לחייבה לעמוד בקריטריונים של החוק ההומניטרי הבינלאומי. למרבה הצער, כותב גולד, מד"א אינה מקיימת נכון להיום את מחוייבותה. כך לדוגמא, לא מתקיים פינוי חירום מהיישובים הבלתי מוכרים בנגב; מד"א מפלה בין ישובים יהודיים וערביים בפריסת תחנות ההזנקה; אמבולנסים של מד"א נמנעים מלהיכנס לשכונות פלשתיניות במזרח ירושלים, ועוד.
בנוסף, טוען גולד, מד"א אינה מפגינה סולידריות עם הסהר האדום הפלשתיני, הסופג פגיעות קשות במהלך 3 השנים האחרונות, מצד הצבא הישראלי.
[מה שלא מצויין במכתבו של גולד, הוא למשל מספר הפעמים בהם נתפסו מחבלים-מתאבדים, מטעני חבלה וחגורות נפץ באמבולנסים של הסהר האדום ביהודה, שומרון ועזה, או את העובדה שהסהר האדום אינו מפגין סולידריות עם מד"א, כאשר האמבולנסים שלה סופגים יידויי אבנים ובקבוקי תבערה, לעיתים גם ביישובים ערביים-ישראלים; הערה שלי - נ.ש.].
מד"א: אנו מחוייבים לאמנות ז'נבה
באתר האינטרנט הרשמי של מד"א, מצויין כי מדינת ישראל חתומה על אמנת ז'נבה ומחוייבת לפיכך לפעול בהתאם לחוק ההומניטרי הבינלאומי ולקיים אגודה לאומית להצלת חיי אדם דוגמת הארגונים הלאומיים של הצלב האדום.
מד"א מוגדר כארגון לאומי, שמטרותיו כמטרות ארגוני הצלב האדום ופעילותו מעוגנת בחוק והוא מחוייב לחוקים ולאמנות ההומניטריים.
מדינות החברות בארגון הצלב האדום הבינלאומי, מחוייבות להטמיע את החוק ההומניטרי ולימודו ולהעלות לסדר היום הלאומי את הצורך בשמירה על עקרונות החוק ההומניטרי, שמשמעותן בין היתר, הענקת טיפול רפואי מיידי לכל נזקק ללא הבדל דת, גזע, מין או מוצא. השיקול היחידי של קדימות בטיפול בנפגעים הוא השיקול הרפואי.
בחוק ההומניטרי מצויים סעיפים רבים שחשוב להסבירם ולהפיצם. המטה לפעולות התנדבות של מגן דוד אדום קיבל על עצמו את המשימה להנחיל את המידע על החוק ההומניטרי הבינלאומי והרקע ההיסטורי שלו, בכל המערכות הציבוריות ובכלל זה מערכת החינוך, בקורסים לחינוך מבוגרים במערך הלימודים האקדמים והמקצועיים, בקורסים הצבאיים ובכל הקורסים של מגן דוד אדום.

תאריך:  03/12/2003   |   עודכן:  04/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
במכרז לגביית צ'קים שלא כובדו, שפרסם משרד התחבורה, יכולים להשתתף רק עו"ד מגדרה ועד חדרה; משרד התחבורה: החוק מתיר התנייה של השתתפות במכרז באזור שבו מתנהלים עסקיו של המציע, לטובת הציבור כולו וצרכי המשרד; ביהמ"ש: התנאי ענייני וראוי
מחלקה ראשונה
לדבריו, היוזמה לא מחייבת את הרשות הפלשתינית; "אם ביילין היה מתמנה לראש ממשלה, אזי היינו פותחים את המו"מ מחדש"; שעת' אמר את הדברים בראיון לעיתון "עוכאז" הסעודי
עמוס באר
במקביל נמשכות העבודות בתוואי האותמאני מבית שמש
עמוס באר
מקווה להחסוך תוך הפעלת לחץ על חברת הדלק הישראליות
נועם שרביט
שרי החוץ של ספרד ואיטליה הודיעו כי יתנגדו להצעה הפלשתינית, להעביר סוגיית גדר ההפרדה לחוות דעתו של ביה"ד הבינ"ל בהאג; כנראה שגם צרפת תתנגד; ישראל מצרה על החלטת אירלנד לגנוז הצעת הגינוי לאנטישמיות, בלחץ המדינות הערביות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il