X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אדרי נאשם בהפקרה אחרי פגיעה, חבלה חמורה, הדחה בחקירה ומעשה פזיזות ורשלנות; הפרקליטות ביקשה להאריך מעצרו עד תום ההליכים, אך לפי שעה, מעצרו הוארך ב-5 ימים; שלושת חבריו שוחררו אמש למעצר-בית; חנש עדיין מאושפז במצב קשה
▪  ▪  ▪

שיפור חל הערב (שבת, 6.12.03) במצבו של הנער מאור חנש, שנדרס בשבת שעברה לאחר שמכשיר הטלפון הסלולרי שלו נגנב בידי קבוצת נערים.
הרופאים בבית החולים אסף הרופא ניתקו את מאור ממכונת ההנשמה, לאחר שהוא התעורר והחל לזהות את הסובבים אותו, והפסיקו לתת לו סמי הרדמה. הרופאים מציינים, כי מדובר בסימנים מעודדים מאוד לגבי המשך החלמתו של חנש.
אמש: כתב אישום נגד אורן אדרי
- הנהג החשוד בדריסה
לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש אמש (יום ו', 5.12.03), בהליך מהיר, כתב אישום נגד אורן אדרי, בן 19 מלוד.
אדרי נאשם שנהג במכונית ממנה נפגע הנער מאור חנש (16) מרחובות, לפני כשבוע בראשון לציון. סעיפי האישום נגד אדרי: הפקרה אחרי פגיעה, חבלה חמורה, הדחה בחקירה ומעשה פזיזות ורשלנות.
כתב האישום הוגש בהליך מהיר, כדי שניתן יהיה לבקש את מעצרו של אדרי עד תום ההליכים, ובכך לעקוף את החלטת שופטת בית משפט השלום מרמלה מאמש, לשחררו למעצר-בית.
בכתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד אורי תור מפרקליטות מחוז מרכז, נטען כי בערב שבת האחרון, תידלק אדרי את מכוניתו בתחנת דלק, סמוך לכניסה הצפונית לראשון לציון, מבלי שהיה ברשותו כסף לשלם עבור התדלוק. משכך, מסר אדרי למתדלק את פרטיו, כשהוא מבטיח לו כי ישוב עד השעה 6:00 בבוקר וישלם עבור הדלק.
על-פי הנטען, כבר אז גמלה בליבו של אדרי ההחלטה לגנוב מכשיר טלפון סלולרי, למכור אותו, ולהשיב את החוב מהתמורה שיקבל ממכירתו של הטלפון.
אדרי ושלושה מחבריו שהיו עימו ברכב, אדם בוכניק, איציק אלון ושרון ג'והרי, המשיכו לנסוע עד אשר הגיעו לצומת בעיר ראשון לציון, שם עמדו מאור חנש וחברו מאיר בן-דוד על אי-תנועה, וביקשו לתפוס טרמפ לכיוון רחובות.
אדרי ואחד מחבריו ביקשו ממאור סיגריה והוא נענה לבקשתם, אך אדרי, אשר רצה לגנוב ממנו את מכשיר הטלפון הסלולרי, ביקש ממאור את המכשיר כדי לבצע שיחה. לאחר שמאור נתן לו את המכשיר - (טלפון משוכלל וחדש שקנה לו אביו לאחרונה), הוא החל בנסיעה. כשהבין חנש כי הוא קורבן לתרמית, החל לרדוף אחרי מכוניתו של אדרי, ונתלה על אחד מחלונות הרכב האחוריים.
על-אף שחבריו של אדרי, שישבו עימו ברכב, הפצירו בו כי יעצור וישיב לחנש את המכשיר, אדרי החליט להמשיך בנסיעה, למרות צעקותיו של חנש ושל חבריו שישבו ברכב, ואף סטרו לו - הכל תוך שהוא נוהג בצורה פראית. אדרי המשיך בנסיעה עד שחנש נפל, נדרס בגלגלי הרכב ונחבל בראשו.
מאור חנש מאושפז כעת במצב קשה בבית החולים, כשהוא מחוסר הכרה, מחובר למכונת הנשמה וסובל משבר גולגולת ודימום מוחי, עם לחצים בגולגולת, המעידים על פגיעה מוחית קשה ומורחבת.
לאחר מכן, נטען בכתב האישום, ביקש אדרי מחבריו שלא לדווח למשטרה על האירוע, ואם ייחקר על האירוע, שלא ישתפו פעולה עם החוקרים, ובכך ניסה להדיחם.
בקשה לעצור את אדרי עד תום ההליכים
יחד עם כתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה לעצור את אדרי עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, לאחר שאמש החליט בית משפט השלום ברמלה, לשחררו ואת שלושת חבריו למעצר-בית. שחרורו של אדרי התעכב עד היום, כדי לאפשר לפרקליטות להגיש ערר על ההחלטה.
בבקשת המעצר נאמר, כי "אדרי נהג במהלך האירוע באלימות חמורה ובאכזריות כלפי מאור, שרצה להיטיב עימו ולספק לו את מבוקשתו וגמל לו רעה תחת טובה. גם כאשר ידע שפגע במאור ברכבו, עזב את המקום בנהיגה פראית בלי שהגיש לו סיוע – או אף לעמוד על טיב חבלתו".
בית המשפט המחוזי החליט להאריך את מעצרו של אדרי בחמישה ימים, עד שיתקיים דיון נוסף בבקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.
סניגורו של אדרי, עו"ד משה מרוז, מבטל את המניע אליו חותר כתב האישום: "לא היתה פה שום כוונה לברוח וגם אין שום היגיון בזה. סך הכל, מדובר ב-100 ש"ח ולא בשום סכומים אגדתיים שאף אחד לא יכול לסדר אותם".
"אורן מביע חרטה גדולה על המקרה. הוא אמר לי, שיש לו כל הזמן סיוטים בלילה מאז אותה תאונה והוא רק מתפלל שהפצוע יחלים. אני לא מבין את המשטרה, שהסכימה לשחרר מרצונה את שלושת החשודים האחרים ומבקשת להאריך את מעצרו של מרשי. כולם היו ברכב, וכולם ביצעו את אותן עבירות, וממילא מה שסופר, כאילו צעקו לו לעצור והוא סירב - אינו נכון".
נראה כי לא יוגשו כתבי אישום נגד 3 חבריו של אדרי
לפי שעה נראה, כי הפרקליטות לא תגיש כתבי אישום נגד חבריו של אדרי שהיו עימו ברכב, אותם ניסה אדרי להדיח. עם זאת, ייתכן והם יואשמו בהפקרת פצוע, עבירה לפי פקודת התעבורה ולא לפי חוק העונשין. פרקליטם של השלושה, עו"ד ארי קרדי, אמר: "נוסעי הרכב לא יכלו למנוע את התאונה, וכל אשמתם מסתכמת בכך שלאחר מכן לא הודיעו למשטרה".
בחקירת המשטרה, הודו החשודים כי הם אלה שפגעו במאור, אך טענו כי לא הבחינו שמאור נפל על הכביש ונפצע, ולכן לא עצרו את הרכב. במשטרה דחו את טענותיהם אלה.
אמש, הגיעה דליה אדרי, אימו של אורן, לבית המשפט ובתיקה הטלפון הסלולרי שנגנב ממאור חנש הפצוע. האם התמוטטה כשמסרה את המכשיר לחוקרים, שחיפשו אותו במשך 4 ימים [ראו קישור]. עו"ד מרוז אמר אתמול: "בצעד יוצא דופן עזרנו אנחנו למשטרה, ומסרנו לידי החוקרים אתמול את מכשיר הטלפון שהם זקוקים לו, לאחר שאמו של החשוד מצאה את הטלפון בבית".

תאריך:  05/12/2003   |   עודכן:  07/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
לטענת החשוד, בת זוגתו חיפשה עט לכתוב קורות חיים ולקחה בטעות עט-אקדח שבזמן כתיבתה נפלט כדור שגרם למותה; מעצרו הוארך עד יום א'
יפעת גדות
8 מהמגורשים היו פעילים בג'יהאד האיסלמי, 3 בחמאס ואחד הוא פעיל תנזים
יפעת גדות
שיראק אמר כי העברת השליטה לידי ריבונות עירקית נמשכת זמן רב מדי וכי לאו"ם תפקיד צנוע מדי בכל התהליך
יואב יצחק
הוועדה הוקמה בעקבות מותן של ארבע נשים שעברו ניתוח בוולפסון; חברי הוועדה קובעים: פעולות הרופאים "אינן בגדר רשלנות"
יפעת גדות
הפיצוץ אירע באחד הקרונות; ההערכה: מחבלים צ'צ'נים הם האחראים לפיגוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il