X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראשי תקומה, המהווה חלק מסיעת האיחוד הלאומי, פנו השבוע לפעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל, ובמקביל גם לראשי הקיבוץ הדתי, המסמלים את הזרם השמאלני בציונות הדתית, בהצעה לאחד כוחות; מרזל השיב בשלילה והקים מפלגה חדשה - חי"ל; הקיבוצניקים טרם השיבו
▪  ▪  ▪
סגן השרה, צבי הנדל

האם לסיעת המפד"ל קם מתחרה חדש? השבוע, פנו ראשי מפלגת 'תקומה' (המהווה חלק מסיעת האיחוד הלאומי, יחד עם ישראל ביתנו ומולדת) לפעיל כ"ך לשעבר, ברוך מרזל, בהצעה להצטרף לסיעה.
הצעד זכה להד תקשורתי מסוים ולהרמות גבה. מה שרבים אינם יודעים הוא, שראשי תקומה פעלו גם לקרב אליהם את אנשי הקיבוץ הדתי, המזוהה עם המיעוט השמאלני בקרב הציבור הדתי-לאומי.
ראשי תקומה, סגן שרת החינוך צבי הנדל וח"כ אורי אריאל, פנו למי שהיה מספר 2 ברשימת "חירות" לכנסת, ברוך מרזל, וקראו לו להצטרף לתקומה.
"לאחר הבחירות הכלליות והמוניציפאליות, אנו מעוניינים לפעול לאחדות כל הכוחות, שאחדות זו היא ערך בפני עצמה, ותרבה כח פוליטי, שיאפשר טוב יותר את הגשמת מטרותינו המשותפות. אנו פונים אליך להצטרף לתקומה, ונשמח לתשובתך החיובית בהקדם", נאמר בפניית תקומה.
מרזל, שפרש מ"חירות" של קליינר דחה את הפניה, והעדיף להקים מפלגה חדשה, חי"ל - "חזית לאומית היהודית" שמה.
כאמור, באותו יום ממש, בו פנו חברי הכנסת של תקומה לסמן הימני-קיצוני בפוליטיקה, ליווה ח"כ אורי אריאל את בכירי הקיבוצים הדתיים, בסיור במאחזים וביישובים באזור בנימין [ראו צילום למטה].
אנשי הקיבוץ הדתי מזוהים עם אנשי שמאל דתיים-לאומיים, וכ-20% מתושבי הקיבוציים הללו אף הצביעו למפלגת העבודה, לאחר שזו הציבה מועמד מטעם סיעת מימ"ד ("מדינה יהודית - מדינה דמוקרטית") ברשימה. כמה בודדים בקיבוצים הדתיים, אף הצביעו למרצ.
לפני הבחירות האחרונות, הודיעו כמה ממנהיגי תנועת מימ"ד, כמו הרב יהודה גלעד ואחרים, כי הם פורשים מהתנועה בשל החיבור למפלגת העבודה, שהפכה קיצונית הן בתחום המדיני והן בתחום הדתי. הרב מיכאל מלכיאור הוביל את הפלג השני של מימ"ד, שהצביע בעד המשך החיבור למפלגת העבודה, למרות קיצוניותו של עמרם מצנע, שפרש בינתיים.
הסיור, קירב את בכירי הקיבוץ הדתי לח"כ אריאל, בעצמו יליד הקיבוץ הדתי טירת צבי בעמק בית שאן, וכיום מראשי תקומה והמתנחלים. מסלול הסיור, שארך יום שלם, עבר ביישובי בנימין כמו מיגרון, גבעת אסף, עפרה, עמונה, עלי ושילה וכן בעיר אריאל.
בצילום: בכירי הקיבוץ הדתי ליד בית הכנסת המרכזי בשילה, הבנוי בדוגמת המשכן.

תאריך:  05/12/2003   |   עודכן:  05/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גדעון עזרא
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
לטענת האזרח הבריטי, אשר הציע בין היתר את כלייתו למכירה, הכסף נועד כדי לספק טיפול רפואי לילדתו החולה; האתר: הדבר מהווה הפרה ברורה של מדיניות החברה
עומר כרמון
למרות הצהרות השירות המטאורלוגי והכתבות הגדולות בעיתונות לא פקדה את ישראל לא סופה ולא סערה
מיכאל דבורין
הילדה אכלה, ישנה ועשתה את צרכיה במייבש במשך שבועות רבים; האישה שהורשעה (41), היתה האפוטרופסית של הילדה, לאחר שביהמ"ש קבע, כי אמה הביולוגית לא היתה כשירה לגדלה
נועם שרביט
אדרי נאשם בהפקרה אחרי פגיעה, חבלה חמורה, הדחה בחקירה ומעשה פזיזות ורשלנות; הפרקליטות ביקשה להאריך מעצרו עד תום ההליכים, אך לפי שעה, מעצרו הוארך ב-5 ימים; שלושת חבריו שוחררו אמש למעצר-בית; חנש עדיין מאושפז במצב קשה
גלית יצחק
לטענת החשוד, בת זוגתו חיפשה עט לכתוב קורות חיים ולקחה בטעות עט-אקדח שבזמן כתיבתה נפלט כדור שגרם למותה; מעצרו הוארך עד יום א'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il