X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הבחירות מחר הן מבחן כוח עבור הנשיא פוטין, שגינה אמש בחריפות את פיגוע הטרור ברכבת ונערך בעצמו לבחירות לנשיאות, שעתידות להתרחש במרס 2004
▪  ▪  ▪

רוסיה עדיין מלקקת את פצעיה לנוכח התקפת הטרור הקטלנית שחוותה ביום שישי (5.12.03), בפיגוע הרכבת על הגבול עם חבל הארץ הצ'צ'ני, בו נהרגו למעלה מ-40 בני אדם ונפצעו למעלה מ-150.
עיתוי הפיגוע, יומיים לפני הבחירות לפרלמנט המתקיימות ביום א' (7.12.03), רחוק מלהיות נוח עבור הנשיא פוטין, וברוסיה סבורים, כי לא מן הנמנע שמבצעי הפיגוע תיזמנו את הפיגוע למועד כה סמוך לבחירות, כדי לנסות ולהשפיע על דעת הקהל הרוסית, ובעיקר כדי לנסות ולפגוע במפלגות התומכות בפוטין פוטין, הנחשבות למפלגות התומכות בקו נוקשה ובלתי מתפשר כנגד המאבק הצ'צ'ני לעצמאות בכלל והמאבק בטרור בפרט.
פוטין עצמו גינה אמש בחריפות את הפיגוע ואת מבצעיו והבטיח לרדוף את המתכננים ולהכות בטרור בכל הכוח האפשרי.
כך או כך, פוטין אינו צריך לחוש מודאג במיוחד וזאת לאור מצבה האיתן של מפלגתו והמפלגות הנוספות התומכות בו בסקרים מחד גיסא, ולאור מצוקתן של המפלגות היריבות לו, מאידך גיסא. מצוקה זו נובעת, בין השאר, מכך שאחוז החסימה הועלה באופן דראסטי בבחירות הנוכחיות, ומפלגה שלא תשיג למעלה מ-5% מהקולות, לא תעבור את אחוז החסימה ותימחק.
כך למשל, המפלגה הליברלית "יבלוקו" - מפלגתו של גריגורי יאבלינסקי, ממתנגדיו החריפים ביותר של פוטין, עומדת על-סף כליה פוליטית, באם לא תשיג את רף חמשת האחוזים ותעבור אותו. על-פי הסקרים האחרונים, המפלגה מתנדנדת בסביבות אחוז החסימה.
סקרי דעת הקהל מצביעים על-כך, שהקרמלין עשה עבודה טובה מבחינתו במאבק כנגד המפלגות הליבראליות, כאשר העלה את אחוז החסימה בחוק והקשה עליהן לעבור את תנאי הסף, ובנוסף, הצליח לשכנע את דעת הקהל הרוסית בצדקת דרכו - הן בשאלה הצ'צ'נית והן במאבק בשחיתות ובפשע המאורגן.
הקרמלין אף עבד 'שעות נוספות' בניסיון להגביל את אפשרויות קמפיין הבחירות של המפלגות השונות. יבלינסקי עצמו, מנהיג "יבלוקו", יצא בהתקפה חריפה על ההגבלות השונות במהלך הקמפיין, ואמר כי "יש ערים שבהן נאסר עלינו לפרסם, יש אזורים שלמים שלא ניתנה לנו דריסת רגל בהם ולא יכולנו לבצע בהם כל קמפיין אפקטיבי לטובת המפלגה שלנו, ויש תחנות טלוויזיה רבות, אזוריות, שלא איפשרו לנו להתקרב אליהן".
מפלגה נוספת העומדת על-סף הכחדה, היא מפלגתו של שר האוצר לשעבר אנטולי צ'ובייס, אף הוא ממבקריו של פוטין ומנביאי השוק החופשי ברוסיה. צ'ובייס הזהיר לאחרונה לא אחת, כי הוא חושש שרוסיה עומדת להיכנס לתקופה חשוכה ומסוכנת תחת משטרו של פוטין. "תושבי המדינה כלל לא מבינים מה הסכנה האורבת מעל ראשם ומה באמת מתרחש סביבם", אמר צ'ובייס באחת ההזדמנויות, בהתייחסו למהלכיו של פוטין בששת החודשים בזירה הפוליטית הפנימית.
ואכן, הבחירות הקרבות - אלה שיתקיימו מחר לפרלמנט ואלה שייערכו לנשיאות במרס 2004 - עומדות בצילן של פרשיות סוערות, כגון מעצרם של טייקונים ואנשי עסקים בולטים, כחלק מהמאבק בשחיתות, הנהגת הגבלות חמורות חדשות על התקשורת העצמאית ברוסיה, העמדת אנשי אקדמיה לדין, וכן השתלטותם המוחלטת של קציני הק.ג.ב. לשעבר על עמדות המפתח, במקומם של אנשיו של בוריס ילצין, שמילאו תפקידים אלה קודם לכן.
על כל אלה, כמו גם על הבוץ הצ'צ'ני, יצטרך הבוחר הרוסי לתת את דעתו בקלפי. בינתיים, כך עושה הרושם על-פי הסקרים, פוטין יכול להתרווח בכורסתו ברוגע, שכן הוא נהנה מתמיכה של למעלה מ-70 אחוזים מהציבור הרוסי ברמה האישית, תמיכה שמירב הסיכויים כי תתורגם מחר בבחירות לפרלמנט לניצחון סוחף לטובת המפלגות המזוהות עימו, בדרך לזכייה בדבר האמיתי - הבחירות לנשיאות.

תאריך:  06/12/2003   |   עודכן:  06/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
לוחמי חיל הנדסה הרגו במהלך הלילה 2 מחבלים שתכננו לבצע פיגוע סמוך לגדר המערכת; ליד גופת המחבלים נמצא תיק ובו מספר רימונים ומטען חבלה במשקל של 25 ק"ג; פלשתיני (16) נהרג מירי של צה"ל סמוך לגדר המערכת בגבול ישראל-מצרים
יפעת גדות
האב נעצר במהלך פעילות שוטרי ההגירה; כאות מחאה, השאירה האם את תינוקה במחלקת ההגירה שהזעיקה את שרותי הרווחה מעיריית תל אביב
יפעת גדות
אלמנה הורישה מיליוני דולרים לבית מחסה לכלבים אבודים לאחר שנים של טיפול בבעלי חיים שלה ושל בעלה, שני אמנים ידועים באוסטרליה
יפעת גדות
הקרן, המופקדת בבנק למסחר הסורי, היא חלק ממילארדי דולרים שסדאם חוסיין צבר מחוץ לעירק ושהסורים טוענים כי עלייה לשמש להחזרת חובותיה של ממשלת עירק לחברות סוריות פרטיות
מיכאל דבורין
כוכב הכדורגל בן ה-28, אמור להופיע בתפקיד עצמו בסדרה המצויירת הפופולרית, לאחר שהמפיקים השתכנעו כי הוא מספיק מפורסם בקרב צופי הסדרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il