X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך הוחלט במשרד החינוך, כחלק מהמאבק בנגע הסמים; בשנת הלימודים תשס"ה יעלה המשרד בשיעור של פי 4 את המשאבים המוקצים לטיפול בנושא הסמים במערכת החינוך; לתלמידי העל-יסודי ימונה אחראי בית ספרי לטיפול בנגע הסמים
▪  ▪  ▪

שרת החינוך, התרבות והספורט, ח"כ לימור לבנת, הודיעה כי בשנת הלימודים תשס"ה יעלה המשרד בשיעור של פי 4 את המשאבים המוקצים לטיפול בנושא הסמים במערכת החינוך.
מדובר בסכום של כ-2.5 מיליון ש"ח שהוקצב בתשס"ד, ויגיע כעת עד ל-10 מיליון ש"ח בשנת הלימודים תשס"ה. את הדברים היא מסרה (יום ה', 4.12.03) במסיבת עיתונאים שקיימה.
את המשאבים הנוספים יממנו אחראים לריכוז הטיפול בנושא הסמים בבתי הספר, תפקיד שיוכנס לראשונה למערכת החינוך בהדרגה החל מינואר 2004.
השרה לבנת יזמה עוד בחודש יולי האחרון את הקמתו של צוות היגוי, אליו גייסה את טובי המומחים בנגע הסמים במערכת החינוך. בצוות ההיגוי, משרדי ממשלה, חברי כנסת, מומחים וגופים חוץ פרלמנטריים כמו יו"ר מועצת התלמידים והנוער.
השרה לבנת והמנכ"לית רונית תירוש הדגישו, כי משרד החינוך מקיים פעולות מגוונות בנושא התמודדות עם השימוש בסמים בקרב התלמידים, לאורך כל שנת הלימודים. בעתיד הקרוב תורחב ההסברה בנושא זה גם לגני הילדים.
בנושא זה נוצר הבוקר עימות בין משרד החינוך לבין הורי ילדים בגילאי הגן. הורים רבים מוחים נגד התוכנית, וטוענים כי ילדים בגיל הגן אינם צריכים להיחשף לתופעות אשר אולי לא ייחשפו אליהם עד גיל הרבה יותר מבוגר.
השרה לבנת והמנכ"לית רונית תירוש, ציינו את שיתוף הפעולה הפורה בין המשרד למדור נוער במשטרת ישראל והרשות למלחמה בסמים. רות לקט, המפקחת הארצית על תוכניות מניעה במשרד החינוך פירטה את מגוון התוכניות והפעולות החדשות שיזם המשרד בשנה הנוכחית:
- המשרד החליט השנה לגבש מדיניות הסברה כבר בגילאי הגן. כצעד ראשון, קיים המשרד כניסוי השתלמות לכל מפקחי החינוך הקדם יסודי;
- נוכח העמקת פעילות באמצעות תוכנית כמו "למה אין חלקי חילוף" (הופעלה בחט"ב), נרשמה ירידה בשיעור המשתמשים בסמים בגילאי 12-14. בנוסף מקיים המשרד בשיתוף עם הרשות למלחמה בסמים מחקר המתמקד בהשפעת תוכנית זו.
- עקב ממצאים המצביעים על עליה בשימוש בסמים בקרב בני 15-17 גובשה במשרד התוכנית "משמעות" כאשר החל מחודש דצמבר יוכשרו צוותים חינוכיים (מנהלים, יועצים ומורים) להפעלת התוכנית אשר תיושם באופן ניסיוני כבר במחצית השנייה של שנת הלימודים תשס"ד ותורחב לשנה הבאה.
- בעקבות ממצאים מדאיגים על צריכת סמים בקרב תלמידים עולים, בוחן משרד החינוך מחדש את המדיניות הקיימת בנושא ההסברה. בין השאר, בודקת ועדה של המשרד מתן הסברה לעולים בשפת האם שלהם ובמסגרת נפרדת מכלל התלמידים. הסברה זו תצטרף להסברה השוטפת הניתנת לתלמידים ועולים בכלל זה. בעניין זה מקיים המשרד שיתוף פעולה עם משרד הקליטה והמשטרה.
- משרד החינוך מגבש עוד בימים אלה תוכנית השתלמות בסיסית בקרב פרחי הוראה במכללות. ההשתלמות נועדה להעלות את מודעות המורים לעתיד לנושא הסמים.
- כמו כן, מרחיב משרד החינוך את ההסברה לתלמידי כיתות י"א וי"ב גם באמצעות מסגרת הפעילות של צה"ל בנושא הכנה לגיוס. במסגרת זו נחשפים התלמידים להסברה על מדיניות צה"ל.
שני חוזרי מנכ"ל יראו אור בשבועות הקרובים. האחד, חוזר מנכ"ל מיוחד בנושא הסמים והשני, חוזר מיוחד בנושא שיתוף פעולה בין משרד החינוך והמשרד לביטחון פנים.

תאריך:  06/12/2003   |   עודכן:  07/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
הבחירות מחר הן מבחן כוח עבור הנשיא פוטין, שגינה אמש בחריפות את פיגוע הטרור ברכבת ונערך בעצמו לבחירות לנשיאות, שעתידות להתרחש במרס 2004
גלית יצחק
לוחמי חיל הנדסה הרגו במהלך הלילה 2 מחבלים שתכננו לבצע פיגוע סמוך לגדר המערכת; ליד גופת המחבלים נמצא תיק ובו מספר רימונים ומטען חבלה במשקל של 25 ק"ג; פלשתיני (16) נהרג מירי של צה"ל סמוך לגדר המערכת בגבול ישראל-מצרים
יפעת גדות
האב נעצר במהלך פעילות שוטרי ההגירה; כאות מחאה, השאירה האם את תינוקה במחלקת ההגירה שהזעיקה את שרותי הרווחה מעיריית תל אביב
יפעת גדות
אלמנה הורישה מיליוני דולרים לבית מחסה לכלבים אבודים לאחר שנים של טיפול בבעלי חיים שלה ושל בעלה, שני אמנים ידועים באוסטרליה
יפעת גדות
הקרן, המופקדת בבנק למסחר הסורי, היא חלק ממילארדי דולרים שסדאם חוסיין צבר מחוץ לעירק ושהסורים טוענים כי עלייה לשמש להחזרת חובותיה של ממשלת עירק לחברות סוריות פרטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il