X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר מקור ביטחוני, בתגובה להודעת החמאס והג'יהאד האיסלמי כי הם מתנגדים להצעה המצרית; ראש המודיעין המצרי מציג הצעת פשרה - ערבויות ישראליות ואמריקניות והוצאת האזרחים ממעגל הלחימה; מצרים שיגרה שליח מיוחד לירושלים
▪  ▪  ▪

מקור ישראלי בכיר אמר הערב (שבת, 6.12.03) לסוכנות הידיעות רויטרס, כי ישראל דוחה את הדיווחים על ניסיון להשיג הצעת-פשרה להפסקת אש, לפיה יופסקו הפיגועים רק נגד מטרות אזרחיות בתוך הקו הירוק, אולם "תותר" הפגיעה בחיילים ובמתנחלים. "באיזו מן הפסקת אש ממשיכים לירות?", תהה המקור הבכיר, שסירב להזדהות.
בתוך וילה הממוקמת באחד מפרבריה הדרומיים של קהיר, המשיכו במהלך השבת 12 הפלגים הפלשתיניים בשיחות להפסקת-אש עם ישראל. על-פי דיווחים המגיעים הערב מקהיר, השיחות הגיעו למבוי סתום. סלע המחלוקת: גבולות הפסקת האש המוצעת.
אמנם הדיווחים המגיעים מקהיר סותרים, אולם נראה כי החמאס ופלגים נוספים מוכנים, לפי שעה, רק להפסקת אש חלקית עם ישראל, שתכלול את הפסקת הפיגועים באזרחים ישראלים בתחומי הקו הירוק בלבד, ותתיר את הפגיעה במתנחלים ובחיילים, באשר הם [ראו בהמשך]. בתמורה לכך, תתחייב ישראל להפסיק לפגוע באזרחים הפלשתינים. עם זאת, לא ברור מה דינו של פעיל טרור הלובש בגדים אזרחיים, למשל.
באווירה זו, עתיד היום להתקבל ראש הממשלה הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא), המגיע לקהיר לאחר ביקור קצר ברבת עמון כדי להצטרף לשיחות.
בהקשר זה, ייפגש מחר (א') ראש לשכתו של אבו עלא, חסן אבו-ליבדה, עם מנהל לשכת ראש הממשלה, דב וייסגלס, על-מנת להכין את הפגישה בינו לבין ראש הממשלה שרון. סא'יב עריקאת, השר האחראי על ענייני המו"מ ברשות הפלשתינית, אמר היום בראיון לעיתון במפרץ, כי הפלשתינים ממתינים לתגובת ישראל בנוגע לבקשות שהעלה לפני מספר ימים, בפגישתו עם וייסגלס.
המשלחת הישראלית נפגשה עם המצרים בשנית;
מצרים שיגרה שליח מיוחד לירושלים
המשלחת הישראלית הביטחונית נמצאת בקשר הדוק עם הגורמים המצרים המעורבים בשיחות ומקבלת דיווחים שוטפים מחדרי הדיונים. בליל יום ה' (4.12.03), נפגשה המשלחת הישראלית עם אנשיו של ראש המודיעין המצרי, עומר סולימאן, בפעם השנייה והעבירה לצד המצרי את דרישות ממשלת ישראל. המצרים, מצידם, עדכנו את המשלחת בדרישות הפלגים הפלשתיניים. בנוסף, שיגרה מצרים שליח מיוחד לירושלים, במטרה להשיג ערבויות להתחייבות ישראלית להפסקת האש.
ראש משלחת הפת"ח עזב בסערה את השיחות
לפי שעה, קיים פער גדול בין עמדות הפלגים הפלשתיניים השונים בנוגע לגבולות הפסקת האש. החמאס הודיעה רשמית, כי הוא מתנגד להצעה המצרית הכוללת הפסקת-אש בכל שטח ישראל, לפרק זמן של שנה. החמאס אינו לבד בעמדה זו: הג'יהאד האיסלמי, 'החזית העממית לשחרור פלשתין', 'החזית העממית - המפקדה הכללית' [ארגונו של אחמד ג'יבריל] וארגון אל-סאעיקה, מתנגדים אף הם להצעה המצרית.
לאחר הודעת החמאס, יצא ראש המשלחת של הפת"ח, זכריא אל-ארא, בסערה מחדר הדיונים ואמר: "אפשר לפזר את הדיאלוג". השיחות הושהו למספר שעות ולאחר מכן התקיימה פגישה נפרדת בין ראשי המשלחות של הארגונים התומכים בהצעה המצרית. הפת"ח ו'החזית הדמוקרטית לשחרור פלשתין' תומכות בהצעה להפסקת אש כוללת. במפלגת העם עוד מתנדנדים.
ניסיון להציל את השיחות: המצרים שולפים הצעת פשרה
המצרים מנסים בכל כוחם להציל את השיחות וברגע האחרון הציג ראש המודיעין המצרי הצעת פשרה. ההצעה מכילה ערבויות מצד ישראל וארה"ב להפסקת האש. מהות ההצעה: הפסקת-אש הדדית ומותנית עם ישראל והוצאת האזרחים - משני הצדדים - ממעגל הלחימה.
מדובר במסמך שמתבשל כבר מספר חודשים על-ידי מצרים, ארה"ב והאירופים. אנשיו של עומר סולימאן נתנו לפלגים הפלשתיניים ארכה עד מחר (יום א'), לשם גיבוש תשובה בכתב להצעת הפשרה.
'הכרזת קהיר' שצפויה להתפרסם מחר תכלול את הנקודות הבאות:
- דרישות הפלשתינים מישראל: נסיגה ישראלית מהערים הפלשתיניות, פירוק מאחזים, הפסקת בניית גדר ההפרדה, שחרור אסירים והפסקת החיסולים;
- הפסקת אש בתנאים;
- שיגור ברכות לעם הפלשתיני ולחלליו;
- הדגשת זכותו של העם הפלשתיני להתנגדות לגיטימית, הקמת מדינה עצמאית ופתרון הסוגיה הפלשתינית, על-פי ההחלטות הלגיטימיות הבינלאומיות הרלוונטיות;
- דבקות העם הפלשתיני בזכות השיבה על-פי אמנת ז'נבה ודרישת פיצויים;
- גינוי כל ניסיון לפגוע ביאסר ערפאת או לגרשו;
- הסכמה על רפורמות ברשות הפלשתינית.
הוקמה ועדה לניסוח העמדה הפלשתינית בקהיר
שלשום (ה', 4.12.03), הקימו הפלגים הפלשתינים ועדה לניסוח העמדה הפלשתינית המאוחדת. הפלגים הפלשתינים קיימו שתי פגישות ללא השתתפות המתווכים המצרים ודנו בעמדה המדינית והפנים-פלשתינית. פרוטוקול השיחות הועבר לאחר מכן לידי הצד המצרי.
בחמאס מתנגדים להקמת הנהגה משותפת, בטענה שהייצוג לה יזכו במסגרתה אינה מספקת. "הרשות הפלשתינית תשתמש בנוכחות שלנו ככיסוי לקבלת החלטות ואנו נצטרך לשאת בנטל, תחת הכותרת של 'הנהגה מאוחדת'" אומרים גורמים בתנועה. בג'יהאד האיסלמי מדברים על משבר אמון בין הפלגים לבין הרשות. ראש המשלחת של הג'יהאד לשיחות קהיר, זיאד אל-נח'אלה, אמר כי ניסיון העבר הוכיח שהרשות הפלשתינית והפת"ח עושים כרצונם ורק לאחר מכן מיידעים את שאר הגורמים.
מצרים מנסה לארגן ביקור של אבו עלא בוושינגטון
עדיין לא ברור האם ראש המודיעין המצרי, עומר סולימאן, ייצא לוושינגטון היום, ביום שני או בסוף השבוע. סולימאן יציג לבכירים בממשל האמריקני את תוצאות השיחות בקהיר וידרוש לשגר משקיפים בינלאומיים על-מנת לפקח על הפסקת האש. מצרים מנסה לארגן ביקור דומה לאבו עלא.

תאריך:  06/12/2003   |   עודכן:  06/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך הוחלט במשרד החינוך, כחלק מהמאבק בנגע הסמים; בשנת הלימודים תשס"ה יעלה המשרד בשיעור של פי 4 את המשאבים המוקצים לטיפול בנושא הסמים במערכת החינוך; לתלמידי העל-יסודי ימונה אחראי בית ספרי לטיפול בנגע הסמים
מיכאל דבורין
הבחירות מחר הן מבחן כוח עבור הנשיא פוטין, שגינה אמש בחריפות את פיגוע הטרור ברכבת ונערך בעצמו לבחירות לנשיאות, שעתידות להתרחש במרס 2004
גלית יצחק
לוחמי חיל הנדסה הרגו במהלך הלילה 2 מחבלים שתכננו לבצע פיגוע סמוך לגדר המערכת; ליד גופת המחבלים נמצא תיק ובו מספר רימונים ומטען חבלה במשקל של 25 ק"ג; פלשתיני (16) נהרג מירי של צה"ל סמוך לגדר המערכת בגבול ישראל-מצרים
יפעת גדות
האב נעצר במהלך פעילות שוטרי ההגירה; כאות מחאה, השאירה האם את תינוקה במחלקת ההגירה שהזעיקה את שרותי הרווחה מעיריית תל אביב
יפעת גדות
אלמנה הורישה מיליוני דולרים לבית מחסה לכלבים אבודים לאחר שנים של טיפול בבעלי חיים שלה ושל בעלה, שני אמנים ידועים באוסטרליה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il