X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
למרות תמיכתן של כמה ממדינות אירופה, והחלטת מדינות האיחוד האירופי להימנע, נראה כי 90 מדינות יתמכו בהצעה הפלשתינית, להעביר סוגיית גדר ההפרדה לחוות דעתו של ביה"ד הבינ"ל בהאג; 60 מדינות, בהן ארה"ב, צפויות להתנגד; הפלשתינים: הגדר היא פשע מלחמה
▪  ▪  ▪

למרות ההישג המדיני שרשמה ישראל בשבוע החולף, כאשר גייסה את תמיכת האירופים בעמדתה, לצאת חוצץ נגד ההצעה הפלשתינית, להעביר את הדיון על גדר ההפרדה מהאו"ם לחוות דעתו של בית הדין הבינלאומי בהאג, נראה כי ההצעה תזכה לרוב גדול יחסית.
כזכור, מדובר בטיוטה חדשה של הצעת-החלטה בעניין גדר ההפרדה, שהפיצו הפלשתינים במרכז האו"ם, ובה נכלל סעיף מיוחד, לפיו: "מליאת העצרת מחליטה לבקש את חוות הדעת של בית הדין הבינלאומי, לגבי ההשלכות החוקיות העולות מבניית הגדר הנעשית על-ידי ישראל, הכוח הכובש בשטחים הפלשתינים הכבושים, לרבות הגדר מסביב למזרח ירושלים".
לפני כחודש, ויתרו הפלשתינים על הדיון בהצעה המקורית שהגישו והחליטו לגנוז אותה, אולם לאור דוח ביקורתי על הגדר שהציג מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, הוחלט באש"ף לשוב ולהגיש הצעת-החלטה מתוקנת, כאמור.
בשבוע שעבר, נפגש שר החוץ, סילבן שלום, בעת ששהה בוועידת נאפולי באיטליה, עם שרי "הטרויקה" (שרי החוץ של איטליה, אירלנד ויוון) של האיחוד האירופי. בפגישה, אמר להם שלום כי "אם נושא הגדר יועבר לבית הדין בהאג, הרי שלא ניתן יהיה לקיים עוד מו"מ בין מדינות", שכן כל דבר יוכל להידון בבית הדין בהאג.
שלום הצליח לגייס את תמיכתן של צרפת, ספרד ואיטליה, שהודיעו כי יתנגדו להצעת-ההחלטה שהעלו הפלשתינים, ושצפוייה לעלות לדיון ולהצבעה עם כינוס מושב החירום של מליאת העצרת, שנדחה ליום שני הקרוב (8.12.03).
מקורות באו"ם העריכו היום (שבת, 6.12.03) כי בהצעה יתמכו 90 מדינות, מול 60 הצפויות להתנגד. לפי שעה נראה, כי יתר מדינות האיחוד האירופי מתכוונות להימנע בהצבעה, ואילו ארצות הברית תתנגד לה.
גם המשקיף מטעם הרשות הפלשתינית באו"ם, נאסר אל-קידווה, העריך היום כי העצרת הכללית תאשר ברוב גדול את הצעת-ההחלטה. לדבריו, "אם הקהילה הבינלאומית אינה מצליחה למנוע את הקמת הגדר, עלינו לפחות להבטיח שאי-החוקיות של הבנייה תהיה ברורה לכל, ושמצב זה לא יימשך במשך זמן רב. זה בדיוק מה שבית הדין הבינלאומי יעשה".
מאמצים שנעשו כמה ממדינות אירופה, לשכנע את אל-קידווה למחוק מהטיוטה המתוקנת את הפנייה לבית הדין הבינלאומי בהאג - כשלו. אם תאושר ההצעה, תהיה זו הפעם הראשונה שהאו"ם יעביר סוגיה מדינית לחוות דעתו של בית הדין הבינלאומי. כמה מחברות האו"ם חוששות, כי מהלך זה עשוי להחליש את השפעת האו"ם ותחזק שלא לצורך את מעמדו של בית הדין בסוגיות מדיניות.
שגריר ישראל באו"ם, אריה מקל, אמר היום כי "אנו במצב שבו אנחנו מקווים שתהיה התקדמות כלשהי בתהליך השלום במזרח התיכון. לפלשתינים יש סוף סוף ראש ממשלה חדש, איתו אנו מנסים לעבוד והוספת בית הדין הבינלאומי למשוואה רק תשבש את העניינים". מקל הוסיף, כי ישראל תפעל לשכנע מדינות נוספות להתנגד להצעה.
המרכז הפלשתיני לזכויות אדם:
החיילים והמתנחלים - פושעי מלחמה
המרכז הפלשתיני לזכויות האדם קרא אמש (יום ו') לקהילה הבינלאומית ולבית הדין הפלילי לפשעי מלחמה בהאג, להעמיד לדין את כל מה שכינה "פושעי המלחמה הישראלים", ובכלל זה חיילי ומפקדי הצבא הישראלי וקבוצות המתנחלים, "המבצעים פשעי מלחמה בכל רחבי המולדת הפלשתינית".
המרכז קרא לקהילה הבינלאומית ולארגוני זכויות אדם ערביים ובינלאומיים לפעול כדי ליישם את אמנת ז'נבה הרביעית שנחתמה בשנת 1949, שסעיפיה מורים, לדבריו, על הגנה על העם הפלשתיני המצוי תחת כיבוש, ובזמן מלחמה.
המרכז קרא לארגון הצלב האדום הבינלאומי "לחזור ולפעול באופן מתוגבר באדמות הפלשתיניות, בשל הצורך בפעילותו המבורכת ולא להיכנע לתכתיבים ולהתנכלויות הישראליות נגדו ונגד ארגוני בריאות והצלה אחרים".

תאריך:  06/12/2003   |   עודכן:  07/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
ל-220 אלף המוסלמים בבירת גרמניה שהתפללו עד היום ב-77 חדרי תפילה קטנים נפתח מסגד חדש ומפואר
מחלקה ראשונה
הרקע: תפיסת המחבלים שהיו בדרכם לפיגוע בבית הספר ביקנעם; 16 מטוסי
F-16 הועמדו בכוננות עליונה בהנחיית מופז; בין היעדים: לשכות החמאס והג'יהאד האיסלמי בדמשק, בתיהם של מנהיגי הארגונים רמדאן שלח וחאלד משעל ומחנות אימונים בסוריה ולבנון
מחלקה ראשונה
כך אמר מקור ביטחוני, בתגובה להודעת החמאס והג'יהאד האיסלמי כי הם מתנגדים להצעה המצרית; ראש המודיעין המצרי מציג הצעת פשרה - ערבויות ישראליות ואמריקניות והוצאת האזרחים ממעגל הלחימה; מצרים שיגרה שליח מיוחד לירושלים
רנית נחום-הלוי
כך הוחלט במשרד החינוך, כחלק מהמאבק בנגע הסמים; בשנת הלימודים תשס"ה יעלה המשרד בשיעור של פי 4 את המשאבים המוקצים לטיפול בנושא הסמים במערכת החינוך; לתלמידי העל-יסודי ימונה אחראי בית ספרי לטיפול בנגע הסמים
מיכאל דבורין
הבחירות מחר הן מבחן כוח עבור הנשיא פוטין, שגינה אמש בחריפות את פיגוע הטרור ברכבת ונערך בעצמו לבחירות לנשיאות, שעתידות להתרחש במרס 2004
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il