X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מאיימת התנועה לאיכות השלטון, שכבר פנתה לחברי ועדת הכנסת בנושא; טוענת: "אי הסרת החסינות תגרום לכך שהכנסת תהפוך למעשה לעיר מקלט לחשודים בעבריינות חמורה"
▪  ▪  ▪

התנועה לאיכות השלטון פנתה בשבוע האחרון לחברי ועדת הכנסת, בדרישה כי יסכימו להסרת חסינותם של חברי הכנסת מיכאל גורלובסקי ויחיאל חזן מהליכוד, כפי שמבקש היועץ המשפטי לממשלה, כדי שניתן יהיה להגיש נגדם כתב אישום בפרשת 'ההצבעות הכפולות' בכנסת. היום (א', 7.12.03) הודיעה התנועה, כי בהתאם להחלטת הוועדה, היא תשקול את הצורך בפניה לבג"צ בנושא.
בתנועה לאיכות השלטון טוענים, כי אי-הסרת החסינות תגרום לכך שהכנסת תהפוך למעשה לעיר מקלט לחשודים בעבריינות חמורה.
מחר (יום ב'), תדון ועדת הכנסת בבקשתו של אליקים רובינשטיין להסיר את חסינותם של חברי הכנסת גורלובסקי וחזן, החשודים כי הצביעו פעמיים על התוכנית הכלכלית במליאה, במקומם של חברי כנסת אחרים. סעיפי האישום נגד השניים: זיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים.
בתנועה לאיכות השלטון אומרים, כי המעשה המיוחס לשניים הינו מסוג העבירות, אשר ביצוען גורר את הנזק הקשה ביותר לשלטון דמוקרטי ולאמון הציבור בבית המחוקקים. יש בו פגיעה בלגיטימיות של הליך החקיקה ותוצריו ובלגיטימיות בית המחוקקים וחבריו.
התנועה סבורה, כי על ועדת הכנסת לאפשר את בירור החשדות בפני בית משפט ולפיכך עליה להיענות לבקשת היועץ המשפטי לממשלה להסרת החסינות.
בתנועה מדברים על נזק קשה שייגרם לבית המחוקקים, "אם חבריו יבחרו לנהוג בעניין זה כחברי 'מועדון חברים' מיוחס, המגן על חבריו ומונע בירור חשדות נגדם בפני בית משפט מוסמך, כפי שפעלו לפני מספר חודשים עת החליטו שלא להסיר את חסינותה של ח"כ בלומנטל".
ראשית, נטען, "נזק זה ייגרם בכך, שיימנע בירורן של ראיות אשר על דעת הגורמים המופקדים על מערכת אכיפת החוק, יש בהן כדי לבסס עבירה חמורה הכרוכה בפגיעה קשה בטוהר המידות של איש ציבור, אשר גוררת עימה נזק קשה לשלטון הדמוקרטי. הכנסת תהפוך למעשה לעיר מקלט לחשודים בעבריינות חמורה".
מעבר לכך, הנזק ייגרם מכך "שחברי בית המחוקקים ייראו כמי שמעדיפים את טובת חבריהם וטובתם עצמם על-פני ערכי שלטון החוק החלים על כל אזרח אחר במדינה. חברי הכנסת יצטיירו בפעולתם כמי שמבקשים להרים עצמם וחבריהם מעל החוק".
עוד טוענים בתנועה, כי "אי-הסרת החסינות אף תהווה הלכה למעשה הבעת חוסר אמון בגורמי אכיפת החוק ובראשם היועץ המשפטי לממשלה והשיקולים העומדים בבסיס החלטתם".

תאריך:  07/12/2003   |   עודכן:  07/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
מעקב אחר 2 הפדופילים החל לאחר שתקף מינית 2 בנות על-יד בית ספרן בפ"ת; בסוף השבוע נעצר חשוד שנהג לצלם רגלי ילדות סמוך לבית ספרן בפ"ת
יפעת גדות
יום העיון יוקדש לחקר נדידת הציפורים בלטרון ויכלול מגוון הרצאות בנושא ציפורים וצפרות; יתקיים ב-22 בדצמבר
מירב לוי
טוען כי הפעילות צריכה להצטמצמם לשטחים הכבושים; טרם הושגה הסכמה על הנוסח הסופי של השיחות במצרים; עומאר סולימאן ייצא מחר לווישנגטון
מחלקה ראשונה
ח'אלד משעל אומר את הדברים (7.12.03) בראיון ל"אל-חיאת" הלונדוני; מטרת פיגועי ההתאבדות היא לא הרג ישראלים אלא ערעור יסודות הביטחון בקרבם; "החברה הישראלית היא ברובה בעלת אופי צבאי... הם אולי נראים כאזרחים אבל למעשה מדובר בכובשים"
יפעת גדות
צעיר בריטי המשמש כמורה לאנגלית נעצר יחד עם אמריקני נוסף, שניהם מוסלמים; טרם נמסרה הסיבה למעצרם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il