X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החברות יוכלו לפנות אל הרשות בכל נושא משפטי או חשבונאי לגביו מתעוררת שאלה, באמצעות מערכת המגנא
▪  ▪  ▪

רשות ניירות ערך החליטה להרחיב ולמסד את הנוהג לפיו פונות חברות ציבוריות לרשות ניירות ערך, על-מנת לקבל הנחיה מקדמית ("פרה-רולינג"). ההנחיה הוצאה על-פי החלטת יו"ר הרשות, משה טרי.
על-פי הסדר שנקבע לאחרונה ברשות, יוכלו החברות לפנות אל הרשות בכל נושא משפטי או חשבונאי לגביו מתעוררת שאלה כלשהי, והפנייה תתבצע באמצעות מערכת המגנא.
בהחלטה שקיבלה לאחרונה הרשות נאמר, כי "הרשות מעודדת פניות כאמור, ומדגישה כי פנייה מוקדמת אל הרשות יכולה להקטין את אי הוודאות בה מצוי התאגיד, ולמנוע מצבים לא רצויים בהם הרשות תפנה אל התאגיד בעתיד בדרישות לתקן את דיווחיו לציבור".
הרשות קבעה, כי ניתן לבקש הנחייה מקדמית לגבי כל סוגי הדיווחים של החברות הציבוריות. עם זאת, ניסיון העבר מלמד כי מרבית הבקשות מתרכזות בשלושה תחומים עיקריים: בקשות הנוגעות לתשקיפים (הצורך בפרסום תשקיף, או מתכונת הגילוי הנדרשת בתשקיף); בקשות הנוגעות לדיווחים על עסקות עם בעלי שליטה (עצם הצורך בדיווח, או מתכונת הגילוי הנדרשת בו); ובקשות הנוגעות לסוגיות חשבונאיות (בדוחות כספיים הכלולים בתשקיף, בדוח על עסקה עם בעל שליטה, בדוח תקופתי, בדוח ביניים ולעתים גם בדוחות מידיים).
נוהל הטיפול בבקשה להנחיה מקדמית במחלקת התאגידים ברשות כולל, בשלב ראשון, בחינה מקצועית של הסוגיות הנדונות בבקשה והצעות החברה לפתרון סוגיות אלה, בהתבסס על ההוראות והעקרונות של הדין ושל כללי החשבונאות המקובלים, ובשלב שני מתווה סגל הרשות את מתכונת ההנחיה המקדמית לחברה וליועציה המקצועיים, בהתאם לנסיבות.
כאשר מדובר בסוגיה בעייתית במיוחד, או בסוגיה שלמתן הנחייה מקדמית לגביה תהיה השלכה נרחבת לגבי חברות רבות, המלצת סגל הרשות מועלית לאישור מליאת הרשות או ועדה המורכבת מחברי מליאת הרשות.
על החלטתה בעניין בקשתה להנחיה מקדמית מעבירה הרשות לחברה בכתב. כאשר הנחיה מקדמית נוגעת לאוכלוסיה רחבה של חברות מדווחות, יפורסמו עיקרי ההנחיה שאושרה על-ידי המליאה או ועדה של הרשות באתר האינטרנט של הרשות ובידיעוני הרשות.
ההסדר החדש כולל גם התייחסות מפורטת לגבי אופן הגשת הבקשה: על הבקשה להיות ספציפית, מפורטת ומנומקת; הבקשה חייבת להיעשות בכתב ולכלול פרטים לגבי החברה שאליה מתייחסת הבקשה, תיאור שלם ומפורט של הרקע לסוגייה ברמה העובדתית, פירוט ההתלבטות בסוגייה והאפשרויות השונות לפתרונה, פירוט וניתוח המקורות החשבונאים או המשפטיים, הנוגעים לטיפול בסוגיה, אותם בחנה החברה ופירוט הצעת החברה לפתרון הסוגיה והנימוקים להצעה זו; כמו כן, חייבת החברה להצהיר כי בכוונתה ליישם את ההנחיה המקדמית שתקבל מן הרשות. את הבקשה יש להגיש מוקדם ככל האפשר, כך שסגל הרשות יוכל לבחון אותן בצורה המקצועית הנדרשת.

תאריך:  07/12/2003   |   עודכן:  07/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
דורשת התנצלות על כך שספינות קרב בריטיות נשאו מטען של נשק גרעיני במהלך מלחמת פוקלנד; בריטניה מודה בהאשמה אך טוענת כי הנשק לא הוכנס מעולם למים הטריטוריאלים של האיים
נועם שרביט
כך מאיימת התנועה לאיכות השלטון, שכבר פנתה לחברי ועדת הכנסת בנושא; טוענת: "אי הסרת החסינות תגרום לכך שהכנסת תהפוך למעשה לעיר מקלט לחשודים בעבריינות חמורה"
גלית יצחק
מעקב אחר 2 הפדופילים החל לאחר שתקף מינית 2 בנות על-יד בית ספרן בפ"ת; בסוף השבוע נעצר חשוד שנהג לצלם רגלי ילדות סמוך לבית ספרן בפ"ת
יפעת גדות
יום העיון יוקדש לחקר נדידת הציפורים בלטרון ויכלול מגוון הרצאות בנושא ציפורים וצפרות; יתקיים ב-22 בדצמבר
מירב לוי
טוען כי הפעילות צריכה להצטמצמם לשטחים הכבושים; טרם הושגה הסכמה על הנוסח הסופי של השיחות במצרים; עומאר סולימאן ייצא מחר לווישנגטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il