X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המשטרה חוקרת מי תלה כרזה בה נראה השר אולמרט מחתים ארגזים שמקורם ביש"ע, בטלאי צהוב; אתר השמאל הקיצוני שוב מסית: פרסם כרזה של קריקטוריסט ברזילאי, בה נראים שרון והצורר היטלר בנשיקה צרפתית לוהטת
▪  ▪  ▪
אנטישמי, לטוף

קריקטורה נוספת של לטוף

   נועם שרביט
היועמ"ש הורה לפתוח בחקירה נגד אתר ערוץ 7 בחשד להסתה

משטרת ישראל חוקרת (יום א', 7.12.03) מי תלה במהלך הלילה במרכז העיר ירושלים, כרזת-נאצה, ובה קריקטורה של שר התמ"ת והתקשורת, וממלא מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הנראה כשהוא מחתים ארגזים שמקורם ביהודה ושומרון, בטלאי צהוב, כסימון לסחורה שמקורה ביש"ע, צעד עליו החליט אולמרט לאחרונה, ובגינו זכה לביקורת רבה במשרד החוץ ובקרב הימין הפוליטי.
כרזה של שרון והיטלר בנשיקה צרפתית באתר ישראלי
בתוך כך, אתר האינטרנט "אינדימדיה", המזוהה עם השמאל הקיצוני, ממשיך להסית ולעורר מדנים. הפעם מפרסם האתר קריקטורה אנטישמית של הקריקטוריסט הברזילאי, לטוף (Latuff), בה נראים הצורר הנאצי אדולף היטלר, וראש ממשלת ישראל, אריאל שרון, בנשיקה צרפתית לוהטת, על-רקע אדום, המסמל מן הסתם דם. את הכרזה ניתן לראות באתר בכתובת הבאה: [קישור].
מעל הקריקטורה, נכתב כי היא מובאת למען העם הפלשתיני האמיץ, הנאבק בטרור הישראלי, המגובה על-ידי ארה"ב.
הבוקר דווח, כי סגן השר לביטחון פנים, יעקב אדרי, דורש מהמשטרה לחקור מי עומד מאחורי פרסום הכרזה באתר.
ברזומה של ה"קריקטוריסט" לטוף רשומות כבר כרזות אנטישמיות רבות, ששתיים מהן תוכלו לראות למטה. באחת מהן, נראה שרון מצדיע במועל יד, כשידו מגואלת בדם, והוא אומר כביכול: "הייל ישראל!", והכל נעשה על-רקע דגל עם צלב הקרס הנאצי.
בכרזה אחרת, שכותרתה "רוצה להשתגע? אתה יכול! הצטרף לאחד ממסעות הספארי האנושי של צה"ל!". בכרזה נראים 3 תמונות קטנות, הלקוחות כביכול מתוך אלבום שירות של חייל. באחת, מופיע חייל צה"ל מחייך מעל גופת פלשתיני הרוג, תחת הכיתוב: "אני בחברון". 2 התמונות האחרות דומות לזו, אלא שהן מופיעות תחת הכיתוב "אני בעזה", ו"אני ברמאללה".
בתחתית הכרזה, מופיעה תמונתו של שרון בחיוך ממזרי, כשהוא מסמך "אישור" בבוהן ידו, ומעל זה נכתב: "מאושר על-ידי הרוצח ההמוני אריאל שרון".
אתר ישראלי היושב על חוות שרתים בישראל
האתר הקיצוני אינדימדיה הינו בבעלות ישראלית ויושב על חוות שרתים של חברת Actcom הישראלית.
בחודש דצמבר 2002, הגיש עיתונאי ערוץ 7, יצחק שליסל, תלונה ליועץ המשפטי לממשלה נגד מפעילי האתר, בגין פרסומי הסתה שונים שהופיעו בו.
אחד הפרסומים הקשים ביותר, נעשה בחודש נובמבר אשתקד, לאחר שהאתר נתן חסותו לכתבה שפרסם גולש בשם "דרך המהפיכה", 3 ימים לאחר הפיגוע בציר המתפללים, המחבר בין קריית ארבע לחברון, בו נרצחו 12 חיילים ואזרחים ובהם מפקד חטיבת חברון, אלוף-משנה דרור וינברג ז"ל.
הכתבה שפורסמה באתר אינדימדיה, מגדירה את הפיגוע בחברון כ"פעולת הגבורה האמיצה של הג'יהאד האיסלמי באל-חליל (חברון)", ומוסיפה שבעקבות הבשורה על 12 הנרצחים, בהם מח"ט חברון, "אי אפשר למחוק את החיוך מהפנים".
אל"מ וינברג ז"ל מכונה בכתבה "פושע מלחמה ציוני שטנדרטנפיהרר", "גאולייטר" ו"פושע מלוכלך" והוא מושווה לחייל אס.אס. אנשי כיתת הכוננות שנרצחו, מכונים "מיליציה ציונית-פאשיסטית של מתנחלים אלימים". בהמשך הכתבה, מופיעים כינויי גנאי נוספים כנגד צה"ל - "צבא הכיבוש" שנוהג ב"פרוצדורה נאצית"; הממשלה - "ממשלת שפיכות הדמים" ש"מיהרה לשקר"; והמתנחלים - "המהווים גוף סרטני בליבה [של חברון]".
מנגד, כמובן שהכתבה מהללת ומשבחת את מבצעי "פעולת הגבורה האמיצה של הג'יהאד האיסלמי" ומגדירה את הפיגועים כ"התנגדות פלשתינית לגיטימית".
בחודש יוני השנה, פורסמו בתקשורת ידיעות כאילו היועץ החל לפעול בעקבות תלונתו של העיתונאי שליסל, והמשטרה הונחתה לדאוג להסרת הכתבה ולחקור את מפעילי האתר.
הכתבה, מיותר לציין, עדיין מופיעה באתר ([קישור]), וגם הכרזה הנוכחית של לטוף, כמו גם קודמותיה, עדיין מופיעות בו.
השבוע: היועמ"ש מורה לפתוח בחקירה נגד אתר ערוץ 7
כאן המקום להזכיר, כי רק לאחרונה מיהר היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, להיענות לבקשתה של חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ), שדרשה לפתוח בחקירה נגד אתר האינטרנט של ערוץ 7, בגין מאמר-דעה שפורסם באתר, תחת הכותרת "גירוש - ולא טרנספר", בחשד לביצוע עבירה של הסתה לאלימות ועבירה של הסתה לגזענות.
במאמר של גיל רונן, שפורסם באתר ביום 28.10.03, נכתב, בין היתר: "ברור שהדרך היחידה להפסיק את הזוועה היומיומית של חיינו היא לסלק את ה'עם' הזה מתוכנו, אין אפשרות אחרת... אנחנו צריכים להפעיל גירוש 'חם' - גירוש שברור כי הוא נובע מכעס גדול... הדרך היחידה לגרש את הפלשתינים, היא להיות משוגעים כמוהם, כמעט. ה'שגעון' שלנו יהיה שיגעון זמני, שאנחנו בעצמנו החלטנו עליו, והוא לא יהיה התאבדותי. היחידים שימותו יהיו פלשתינים, ומי שלא ירצה למות, ייאלץ לברוח".
תגובת היועמ"ש: הנושא נבדק
בתגובה לפניית כתב Nfc, נמסר מלשכת היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, כי "תלונתו של שליסל מדצמבר 2002 מצויה בעיצומה של חקירת משטרה". באשר לכרזה החדשה של שרון והיטלר, אומרים בלשכת היועץ כי נתקבלה תלונה בעניין והיא נבחנת על-ידי הפרקליטות.
מעניין יהיה לראות כמה שנים יימשך טיפול המשטרה בנושא שעל-פניו נראה ברור מאוד, וכן כמה זמן יקח ליועץ כדי להורות על פתיחת חקירה מזורזת בנושא הכרזה האחרונה, כפי שיש להניח שהיה עושה אם היא היתה מתפרסמת באתר ימני כלשהו.

תאריך:  07/12/2003   |   עודכן:  09/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
הודו מעוניינת בתמונות במחיר מוזל של אזור קשמיר; ישראל מנסה להתחמק ומציעה חלופות
גלית יצחק
ירידה של 34% בשנת 2002 בשיעור המיטות לעומת 1975; עליה של 94% בתפוסת המיטות בבתי חולים; ד"ר ברלוביץ': "בשבועות הקרובים יהיו יותר חולים במסדרונות"
רועי כוכבי
החברות יוכלו לפנות אל הרשות בכל נושא משפטי או חשבונאי לגביו מתעוררת שאלה, באמצעות מערכת המגנא
יפעת גדות
דורשת התנצלות על כך שספינות קרב בריטיות נשאו מטען של נשק גרעיני במהלך מלחמת פוקלנד; בריטניה מודה בהאשמה אך טוענת כי הנשק לא הוכנס מעולם למים הטריטוריאלים של האיים
נועם שרביט
כך מאיימת התנועה לאיכות השלטון, שכבר פנתה לחברי ועדת הכנסת בנושא; טוענת: "אי הסרת החסינות תגרום לכך שהכנסת תהפוך למעשה לעיר מקלט לחשודים בעבריינות חמורה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il