X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוסיף: במערת המכפלה יש קברי צדיקים וקברי אבות שלא ניתן לוותר עליהם; בית הסוהר ימומן ויופעל על-ידי המגזר הפרטי
▪  ▪  ▪
מערת המכפלה

ישראל תבצע ויתורים כואבים, אך לא תוותר על היישוב היהודי בחברון. כך אמר ראש הממשלה, אריאל שרון, במסגרת ישיבת הממשלה הבוקר (יום א', 7.12.03). עוד ציין שרון, כי בכל מקרה, תמשיך ישראל להחזיק במערת המכפלה.
לדבריו, במערת המכפלה יש קברי צדיקים וקברי אבות שלא ניתן לוותר עליהם. הוא ציין שמדובר באחד המקומות החשובים לעם היהודי.
בתגובה, תקפו את ראש הממשלה שרי סיעת שינוי. השר פורז קרא לצאת מחברון, אשר בה יושבים "קומץ של מתנחלים מול אלפי ערבים". השר יוסי פריצקי אמר בתגובה: "קברים יהודיים יש גם בפראג, זה לא אומר שצריך להיות שם".
שרון פתח את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסו לנגע הסמים בחברה הישראלית. לדבריו, "נגע הסמים, המהווה איום אסטרטגי על החברה בישראל, אינו גזירה משמים".
שרון קרא לחברי השרים ולציבור להתגייס כדי לשנות את האווירה הציבורית ולהיאבק בנגע הסמים. שרון התייחס לדוח הרשות למאבק בסמים, וציין כי "אין ספק שמי שעקב אחר המצב באוניברסיטאות, מבין את חומרת המצב וכי הממשלה תעשה כל מאמץ על-מנת להגביר את פעילותה בתחום זה".
במהלך הישיבה נידונה גם סוגיית ההסברה הישראלית. שר הביטחון, שאול מופז, ציין כי ההסברה הינה מרכיב חשוב בעימות עם הפלשתינים והציע להקים צוות הסברה בין-משרדי שיטפל בנושא הטרור, גדר ההפרדה וממשלתו של אבו עלא.
במהלך הישיבה הוחלט, כי מזכיר הממשלה, עו"ד ישראל מימון, יקים צוות משותף למשרד ראש הממשלה, משרד החוץ ומשרד האוצר אשר יעסוק בנושא ההסברה הישראלית. על-פי ההחלטה, יגיש מימון את ההצעה לממשלה בתוך 45 ימים.
כמו כן, אישרה הממשלה את הצעת השר לביטחון פנים, צחי הנגבי, להקים בית סוהר פרטי על-פי חוק מיוחד. בית הסוהר ימומן ויופעל על-ידי המגזר הפרטי. הממשלה אישרה לשר הנגבי להציג בפני הכנסת הצעת חוק להקמת בית סוהר מופרט, כבר בימים הקרובים.
יוזמת השר נובעת ממצוקת מקומות הכליאה בישראל ומן המחסור במשאבים ממלכתיים הנדרשים, על-מנת לתת מענה ראוי למצוקה זו. השר הנגבי אמר בדיון: "הפעלת בית סוהר מופרט הינה מנוף והזדמנות להפעלת שירותים מופרטים נוספים בתחום הכליאה והטיפול באסיר. מימוש היוזמה יסייע לשיפור המצב הקשה ולעיתים אף בלתי אנושי שנוצר עקב מצוקת מקומות הכליאה בישראל".
הקמת בית הסוהר המופרט הראשון תיעשה במסגרת ניסוי, בהתבסס על ניסיון שנרכש בתחום זה באנגליה ובסקוטנלד. בית הסוהר ייבנה לתפוסה מירבית של 800 אסירים בסיווג ביטחוני בינוני. אסירים שעונש המאסר שהגזר עליהם או שהתקופה שנותרה להן לרצות אינה עולה על 7 שנות מאסר.
תקופת ההתקשרות המתוכננת עם הזכיין הינה בת 25 שנה. בית הסוהר יופעל על-ידי הזכיין בפיקוח ובקרה הדוקים של שירות בתי הסוהר, אשר שימור בידו על חלק מן הסמכויות החיוניות.

תאריך:  07/12/2003   |   עודכן:  07/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
החשודים נעצרו בעת שגנבו תמרורים בתל אביב; בג'יפ השייך לאחד החשודים נמצאו 91 תמרורים שונים; לטענתם: עשו זאת בשביל להתיך את המתכת ולמכור אותה
עמוס באר
חשיפה רישמית: בתערוכת ניו יורק באפריל 2004, הייצור ב-2005
עומר כרמון
השירות החשאי האמריקני, שוקל באילו צעדים לנקוט כנגד אליל הראפ, אמינם, לאחר שבשיר שלו אשר פורסם באינטרנט, מביע הזמר את רצונו לראות את הנשיא מת
מירב לוי
הטקס הממלכתי יתקיים בהר הרצל; כיהנה כראש ממשלה בכנסת השישית עד השמינית; התפטרה מהתפקיד לאחר פרסום דוח ועדת אגרנט
נועם שרביט
המשטרה חוקרת מי תלה כרזה בה נראה השר אולמרט מחתים ארגזים שמקורם ביש"ע, בטלאי צהוב; אתר השמאל הקיצוני שוב מסית: פרסם כרזה של קריקטוריסט ברזילאי, בה נראים שרון והצורר היטלר בנשיקה צרפתית לוהטת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il