X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כיום מעניק החוק ליועץ סמכות להפסיק את ההליך המשמעתי, בתנאים מסויימים; את ההצעה יגיש ח"כ מיכאל איתן; עמותת אומ"ץ: היועמ"ש מפסיק הליכים משמעתיים נגד פרקליטים, למרות עמדת לשכת עורכי הדין, המבקשת להעמידם לדין משמעתי
▪  ▪  ▪

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, חבר הכנסת מיכאל איתן (ליכוד), יגיש הצעת חוק שתבטל את סמכותו של היועץ המשפטי לממשלה להפסיק הליכים משפטיים נגד פרקליטים, בגין עבירות משמעת. מדובר בהליכים המתנהלים בבתי דין משמעתיים מחוזיים של לשכת עורכי הדין.
סעיף 79(ב) לחוק לשכת עורכי הדין מסמיך את היועץ להורות על הפסקת ההליכים בשל עבירת משמעת, בכל שלב עד להכרעת הדין, אם עורך הדין הנאשם "משמש באחד מתפקידי השירות המשפטי של המדינה", ובלבד שהעבירה נעברה במילוי תפקידו או בקשר לתפקידו.
יוזמתו של ח"כ איתן באה בעקבות פנייה של עמותת "אומ"ץ-למען מינהל תקין וצדק משפטי וחברתי". חבר העמותה שבתאי עזריאל, לשעבר יו"ר עמותת נמ"ר (נפגעי מס רכוש) טוען, כי שורה של ממצאים שריכז על איכות מצגים שהוגשו לבתי משפט על-ידי נציגי הפרקליטות מלמדים, כי במקרים מסויימים הגישו פרקליטים מצגים מטעים לבתי משפט, שהיה בהם חשד לשיבוש הליכים, מבלי שננקטו נגדם אמצעים כלשהם.
כמו כן התברר, טוענים בעמותת אומ"ץ, שבמקרים מסויימים, בהם הוגשו תלונות נגד עורכי דין מהפרקליטות ללשכת עורכי הדין, הפסיק היועץ המשפטי לממשלה את ההליכים, למרות עמדת הלשכה כי יש מקום להעמיד את הפרקליטים לדין.
לטענת העמותה, אחד המקרים הבולטים קשור לפרקליטה במחוז הצפון, שבעקבות מצג מטעה שלה נידון אדם למאסר עולם על רצח שלא ביצע. הפרקליטה ננזפה על-ידי בית המשפט העליון ובעקבות זאת החליטה לשכת עורכי הדין להעמידה לדין משמעתי, אך היועץ המשפטי הפסיק את ההליך.
מהעמותה נמסר, כי היא פנתה ללשכת עורכי הדין באמצעות יועצה המשפטי, עו"ד יובל ינאי, וביקשה נתונים סטטיסטיים השוואתיים, בין כמות ההליכים המשמעתיים הנפתחים כנגד עורכי דין מהשוק הפרטי לעומת פרקליטים בשירות הציבורי.
ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד ד"ר שלמה כהן, הפנה את בקשת אומ"ץ אל ראשי הוועדות בלשכה, במטרה לרכז את הנתונים.
העמותה ביקשה גם את התייחסותה של לשכת עורכי הדין ליתרון שיש, לטענתה, לנציגי הפרקליטות בעת הופעתם בבתי משפט על-פני עותרים רגילים, בכך שפרקליטים פטורים מחובת גילוי מלאה של כל העובדות נשוא העתירה.

תאריך:  07/12/2003   |   עודכן:  07/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
העמותה, הפועלת למען מינהל תקין וצדק משפטי וחברתי, דורשת מהיועץ לדאוג להשמדת תמלילי השיחות עליהם הורה ניצב משה מזרחי, או לחילופין להפקידן בידי בית המשפט; טוענת: מדובר בשיחות פוליטיות ואינטימיות, שאינן קשורות לחקירה עצמה
גלית יצחק
כך רימה הפאב את לקוחותיו במשך תקופה ארוכה; אחת העובדות נתפסה מוזגת לבקבוק וודקה אבסולוט וודקה זולה; נמצאו 40 בקבוקים הממולאים במשקה זול; עובדי הפאב והמנהלים נעצרו לחקירה
רועי כוכבי
נגיד בנק ישראל מוסיף: "המטרה היא החזרת המשק לצמיחה בת-קיימא, תוך שמירה על יציבות מחירים. הסיכויים להתקדם לקראת השגת מטרה זו טובים יותר השנה"
עמוס באר
במסגרת הרפורמה, רכשו חברות התחבורה החדשות כ-400 אוטובוסים חדשים בעלות של כ-300 מיליון שקל; בעקבותיה, נרשמה הוזלה ממוצעת של כ-38% בתעריפי התחבורה הציבורית
גלית יצחק
הפרויקט מופעל זו השנה השניה; הפרויקט מבוסס על למידה חוץ-בית ספרית ומטרתו לטפח סקרנות וחשיבה בתחומי המדע והטכנולוגיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il