X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מנתונים שהציג השופט דן ארבל; ב-98' נפתחו 8,418 תיקים ונסגרו 8,168 בלבד, כאשר ב-01' נפתחו כ-10,000 תיקים ונסגרו 11,220; עליה דרמטית בשיעור של 40% במספר התיקים שנפתחו בשנים האחרונות; ארבל הביע התנגדות להגדלת השופטים בעליון
▪  ▪  ▪

בשנים 1998-2000 סגר בית המשפט העליון פחות תיקים, לעומת מספר התיקים שנפתחו בתקופה זו. החל משנת 2001, חלה עליה דרמטית בסיום הטיפול וסגירת מספר התיקים.
מנתונים שהציג (יום ב', 8.12.03) השופט דן ארבל, מנהל הנהלת בתי המשפט, בוועדת המשנה של ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, עולה כי בשנת 1998 נפתחו 8,418 תיקים אך נסגרו 8,168 בלבד. בשנת 2001, לעומת זאת, נפתחו כ-10,000 תיקים אך נסגרו 11,220.
בבדיקה שביצעה הנהלת בתי המשפט עולה עוד, כי מספר התיקים שנסגרו בתקופה 1.1.03-1.11.03 רב יותר ממספר התיקים שנסגרו בתקופה המקבילה בשנת 1999. כ-3220 תיקים נסגרו בזמנו לעומת 3,903 תיקים שנסגרו השנה - עליה בשיעור של 10%.
ארבל הסביר את המפנה, באמצעות יחידת מנ"ת (מרכז ניהול תיקים) שהחלה לפעול בשנת 2001. המנ"ת מנוהלת על-ידי כעשרה עורכי דין המשמשים כמזכירים משפטיים, ומסייעים לשופטים למיין את התיקים ולהתאים לכל תיק את סוג הטיפול המתאים לו, או, כדברי ארבל: "לועסים את כל החומר, ממיינים תיקים ומגישים את תמצית הדברים לשופט. הדבר מונע בזבוז זמן של שופט והתשת כוחו".
בהמשך הדיון בוועדה הועלתה סיבה נוספת למפנה האמור בשנתיים האחרונות. כאשר בשנת 2001, בעקבות החלטת שר המשפטים דאז, מאיר שטרית, חל שינוי בסמכות בתי המשפט המחוזיים, שערעורים מבית המשפט השלום הופנו למחוזי, אשר קודם לכן הועברו לעליון.
מהנתונים שהוצגו בוועדה עולה עוד, כי נכון ליום 30.11.03 - ישנם 6,626 תיקים פתוחים, יותר מאשתקד, אך פחות מ-98' (כ-6,900 תיקים פתוחים), ירידה בשיעור של 3%; בין 1998-2003 חלה עלייה דרמטית בשיעור של 40% בכמות התיקים הנפתחים בעליון - אם בשנת 1998 נפתחו כ-7600 תיקים, הרי שעל-פי הנתונים שהוצגו בוועדה, ב-2003 נפתחו 10,628 תיקים.
מנהל בתי המשפט: הגדלת מספר
השופטים בעליון תפגע בניהולו
השופט דן ארבל אמר עוד, כי אין הוא תומך בהגדלת מספר השופטים בעליון. לצורך שיפור יעילות בית המשפט העליון, אמר, יש להגדיל את מספר העוזרים האישיים לכל שופט ולהכפיל את מספר כח האדם במנ"ת. "המגמה צריכה להיות שאדם שעלותו הכי יקרה יורידו מסמכויותיו ויעברו אותם לכוחות זולים יותר. לכן אין צורך בהוספת שופטים. זו תהיה פעולה הרבה פחות יעילה. יש להגדיל את הצוות המשפטי סביב השופט ולא להיפך. הרעיון הוא לייצור מצב כמו בחיל האוויר, כמה שיותר צוות קרקע סביב הטייס".
ח"כ מיכאל איתן, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט התפרץ לעברו, לאחר שהשופט ארבל שלל הצעתו להגדיל את מספר השופטים בעליון במקביל להגדלת מספר העוזרים האישיים לכל שופט. "לפחות לכבוד שלך (בפנייתו לארבל, ר.נ.ה) - אתה צריך להסכים שתיגבור שופטים וצוות עובדים סביבם ייעל את העבודה. זה מראה מה קורה במשטר בית המשפט העליון. צוותים פלוס שופטים, ללא ספק יהיה נוח יותר, אתה אפילו לא יכול להגיד את זה. מעניין, אין מצב בישראל - למצוא איכות כמו ארבל [עדנה] ורובינשטיין [אליקים]. עם ישראל מסכן".
בימים אלו שוקדת הוועדה לקבלת החלטה (עד ה-31.12) להגדלת מספר השופטים בבית המשפט עליון. ביום ג' תדון הוועדה בנושא זה בהשתתפות נשיא בית המשפט העליון, השופט אהרן ברק.

תאריך:  08/12/2003   |   עודכן:  08/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
הבעל איים לרצוח אותה ואת ילדיהם כייון שטען כי אשתו בוגדת בו; הפלשתיני היכה אותה עם אלה, כפת אותה ברגלייה, ידיה ובצווארה ואיים לרצוח אותה אם השוטרים לא יביאו לביתם את המאהב
רועי כוכבי
"מתן סבסוד הון למפעלים מייצאים בלבד, והעדפתם על-פני מפעלים המייצרים לשוק המקומי, אינו יעיל ומעוות את הקצאת המקורות במשק; עדיף לתת חלק מהמענק כנגד השקעות הון וחלק כנגד תשלומי השכר, בהתאם לחלקם של ההון והעבודה בתוצר התעשייתי"
יפעת גדות
התערוכה "הלכות שכנים א'" היא התערוכה הראשונה מתוך 3 תערוכות שיתקיימו וינסו "ליצור רשת ים-תיכונית, כדי שיהיה אפשר לעבוד עם מדינות שכנות", כדברי האוצרת ומנהלת המרכז
אלונה קורן
בתקופה בה הוא מכהן באוצר הכין יוגב שני תקציבים ושתי תוכניות כלכליות
יפעת גדות
הנער הושעה מבית הספר ונמצא תחת חקירה; אימו החורגת היא שדיווחה על-כך למשטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il