X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר ההסתדרות הציע היום להפסיק את העיצומים לאלתר; התנאים: הממשלה תפסיק את כל הצעדים החד-צדדיים, אלי הורוביץ ימונה כבורר; הורוביץ: "ההצעה מסכנת את חיי"
▪  ▪  ▪

במאבק בין ההסתדרות לאוצר, נדמה ביממה האחרונה כי יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, הוא שממצמץ ראשון.
לאחר שהאשים אתמול את האוצר כי הוא "משחד" ועדי עובדים כדי שאלה יפרשו מהמאבק בסוגיית קרנות הפנסיה, ולאחר שהעלה בפגישתו אמש עם שר האוצר הצעות חדשות לפתרון משבר הפנסיה, מציע היום יו"ר ההסתדרות "שביתת נשק" בין ההסתדרות לאוצר.
בדברים שנשא היום (ב', 8.12.03) בוועידת ישראל לעסקים, הציע פרץ להקפיא לחלוטין את כל העיצומים במשק ואת איומי השביתה. תנאיו של פרץ: הממשלה תקפיא את כל הצעדים החד-צדדיים ואת החקיקה בתחומי הפנסיה והשינויים המבניים במשק, ויושב ראש טבע לשעבר, אלי הורוביץ, ימונה לבורר בסוגיית קרנות הפנסיה. הורוביץ הגיב: "אני מודה לו על ההצעה הידידותית, שהיא לא כל כך ידידותית, היא מסכנת את חיי".
פרץ: ב-1 בינואר אפשר יהיה להכריז על מות הפנסיה
לצד הנימות הפייסניות שנשזרו בדבריו, לא חסך פרץ ביקורת מהממשלה ומהמעסיקים, והאשים אותם במשבר הפנסיה בישראל ובאדישות לגורל הפנסיה של העובדים.
לדברי פרץ, "במשך שנים, 97% מהכסף שהועבר לקרנות הפנסיה הלך לרכישת אג"ח ממשלתיות. בשנת 1995, עמד הגרעון בקרנות הפנסיה על 60 מיליארד שקל והממשלה התחייבה לתת רשת ביטחון לקרנות הישנות, בזמן שהוקמו הקרנות החדשות. אם ראשי המעסיקים היו עושים את חלקם ואת עבודתם, לא הייתי עומד כאן".
פרץ ציין, כי הממשלה פירשה את האחריות שגילתה ההסתדרות בנושא הפנסיה כחולשה: "כאשר בא אליי הממונה על השכר והציע לי את הפנסיה הצוברת, הלכתי עם הממשלה, כי חשבתי שהיא צודקת". לדבריו, "צריך לזכור שהפנסיה התקציבית גדולה בהרבה מזו של הקרנות ועומדת על כ-240 מיליארד שקל. באותה עת בנינו את הקרנות החדשות, קבענו להן כללי משחק וכללי השקעה וכן גם כללי פידיון. העברתי את העובדים לפנסיה חדשה ידועה מראש".
"עכשיו לוקחים מהקרנות האלה את האג"ח הבסיסיות, שנותנות ביטחון בסיסי. למעשה, אין פנסיה בישראל. ב-1 בינואר יהיה אפשר להכריז על מותה של הפנסיה בישראל, כי יהיו קופות גמל פחות טובות, שינוהלו על-ידי המדינה. כך ילך העוגן החשוב ביותר. אני הבנתי שמשרד האוצר ניצח, ואמרתי לו שיקח את הניהול אבל שיתנו לי לפחות אגרות חוב ופיקוח ציבורי אמיתי על איך משקיעים".
"אצלנו אין שחיתות"
פרץ אף תקף בדבריו את ניסיונות האוצר לפגוע בתדמית ההסתדרות, ורמז, באופן אירוני למדיי, כי הדברים גובלים בהסתה: "אני לא מבין על מה תוקפים את ההסתדרות ולמה מאשימים שיש אצלנו שחיתויות. לא קיבלנו שקל אחד מהמגזר הציבורי מאז שאני בתפקיד. מצבה של ההסתדרות רק השתפר ויש לנו את ההלוואות הכי טובות במשק. אף פעם לא היה יו"ר הסתדרות שהיה צריך להסתובב עם מאבטח".
"אנחנו גם לא ממנים ולא מסדרים ג'ובים. אף פעם לא מיניתי מינויים לא מקצועיים. מיניתי בעבר את אביה ספיבק למנהל קרן, עד אשר עבר לבנק ישראל, ומיניתי אנשים אחרים מהטובים ביותר", אמר פרץ.
להתייחס להסתדרות כאל שותפה
יו"ר ההסתדרות קרא לממשלה ולמשתתפי הוועידה, להתייחס להסתדרות כאל שותפה בעיצוב פני המשק הישראלי, ודחה את ההאשמות לפיהן ההסתדרות מזיקה למשק בתקופה קשה. את ההסתדרות, לדבריו, יש "לקחת כשותפה ולא כמי שמתמודדים נגדה. אני נוהג באחריות ורואה את האינטרסים האחרים לא פחות טוב מממשלת ישראל".
פרץ הוסיף, כי "אנו עוסקים במספר מרחבי מחיה הביטחוני-מדיני-כלכלי וגם בתעסוקתי-חברתי. אני עומד בידיים נקיות ומוכן להיות שותף במרחב המחיה הזה. הצלחה במישורים האחרים תתרום לשוק התעסוקה ולחברה".
עיצומי עובדי המדינה
נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, נפגש בשעות הצהריים עם יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עופר עיני, במאמץ להביא לסיום העיצומים בשירות המדינה, הנמשכים כבר למעלה מחודשיים.

תאריך:  08/12/2003   |   עודכן:  08/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
כך לדברי שלמה פוגל אחד מבעלי "מספנות ישראל"; להערכתו, נמל חיפה יהפוך גם לנמל מעבר של תבואה לעירק
נועם שרביט
נור ג'אבר, הודה כי המפקדה בעזה מצויה בקשר רציף עם המפקדה בדמשק; הוא הורשע בשילוח המחבלים שביצעו הפיגועים בציר המתפללים בחברון ובישיבה בעתניאל
גלית יצחק
המופע ייערך בהשתתפותם של ג'ו עמר, אביהו מדינה והתזמורת האנדלוסית, עם הסולנים אמיל זריהן ואנטוניו
רנית נחום-הלוי
כך עולה מנתונים שהציג השופט דן ארבל; ב-98' נפתחו 8,418 תיקים ונסגרו 8,168 בלבד, כאשר ב-01' נפתחו כ-10,000 תיקים ונסגרו 11,220; עליה דרמטית בשיעור של 40% במספר התיקים שנפתחו בשנים האחרונות; ארבל הביע התנגדות להגדלת השופטים בעליון
גלית יצחק
הבעל איים לרצוח אותה ואת ילדיהם כייון שטען כי אשתו בוגדת בו; הפלשתיני היכה אותה עם אלה, כפת אותה ברגלייה, ידיה ובצווארה ואיים לרצוח אותה אם השוטרים לא יביאו לביתם את המאהב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il