X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המבוקש נהרג הבוקר בחילופי אש עם כוחות הביטחון הסעודיים; העיתונות הסעודית מכילה קריאות נואשות מצד בני משפחות המבוקשים הקוראות להם להסגיר את עצמם; ספקות בנוגע לרצינות המהלך הסעודי
▪  ▪  ▪

הייתכן שבית המלוכה הסעודי אכן קיבל החלטה נחושה להילחם בטרור? - על-פי הדיווחים המגיעים (יום ב', 8.12.03) מריאד, בירת סעודיה, הרי שרשויות הביטחון במדינה החלו רושמים הישגים משמעותיים, במסגרת מסע ההסברה אותו הן מנהלות נגד גורמי הטרור ברחבי המדינה.
מסע ההסברה הסעודי, חסר-התקדים יש לומר, קיבל תנופה בימים האחרונים ובא לידי ביטוי בפרסום עצומה נגד הטרור בעיתון הנפוץ במדינה "אל-ווטן" [ראה קישור] ובפרסום שמותיהם של 26 מבוקשים בכירים, תוך הבטחת סכומי עתק לכל מי שיסייע בסיכול הטרור [ראה קישור].
המהלך הסעודי החדש החל לאחר פיגועי ההתאבדות בריאד בחודש שעבר, אשר גבו את חייהם של 17 בני אדם, רובם מוסלמים, וזכו לגינויים חריפים - הן מצד מדינות ערב והן מצד הקהילה הבינלאומית. סעודיה נתונה בימים אלה תחת לחצים רבים מצד הממשל האמריקני, המבקש לראות צעדים של ממש במסגרת המלחמה הסעודית כנגד גורמי הטרור.
במערכת הביטחון הישראלית מאשימים את הסעודים בהזרמת סכומי כסף גדולים למימון ארגוני הטרור הפלשתיניים. במהלך מבצע "חומת מגן" תפס צה"ל מסמכי שלל רבים, המעידים על העברה שיטתית של מימון סעודי באמצעות אגודות צדקה לתמיכה באינתיפאדה. מסמכי השלל ממחישים כי התרומות הסעודיות היוו נדבך מרכזי בתקציב תנועת החמאס, לרבות תקציב המערך המבצעי של התנועה.
ובכל זאת, הציבור הסעודי נחשף ביומיים האחרונים למסע הסברה מאורגן היטב, תוך פנייה אל הרגש, שמנהלת המדינה כנגד הטרור. העיתונות הסעודית גדושה היום בדיווחים על מהלכיהם, תנועותיהם והפרופילים של המבוקשים השונים. כמו כן, פרסומות ענק עם מספרי הטלפון של כוחות הביטחון והפרסים הכספיים המובטחים, ממלאות אף הן את העמודים הראשונים של העיתונים.
בנוסף, העיתונות הסעודית מפרסמת היום תמונות של המבוקשים בחיק משפחתם וקריאות נואשות מצד בני משפחתם להסגיר עצמם לידי השלטונות. אביו של המבוקש אחמד אל-פדלי, פונה היום בפנייה נרגשת לבנו להסגיר עצמו ללא דיחוי, שכן "מצב המשפחה ובעיקר אם המשפחה קשה מאוד", כלשונו. פנייה דומה מצד בתו של אחד המבוקשים הופיעה אתמול בעיתון הסעודי "עוכאז".
אכן, נראה כי אזרחי סעודיה נרתמים למסע ההסברה של שושלת המלוכה הסעודית.
הערב פרסם משרד הפנים הסעודי, כי מחר יוענק פרס כספי בסך מיליון ריאל סעודיים לאדם שמסר מידע על אחד המבוקשים - מוחמד עבדאללה אל-ריס. אל-ריס, נהרג הבוקר בשכונות "אל-סווידי", בבירה ריאד, במהלך ניסיון לעוצרו. דובר רשמי אמר לאחר האירוע כי אל-ריס נהרג במהלך חילופי אש עם כוחות הביטחון, שעה שהיה בתחנת דלק הסמוכה לביתו.
ספק אם האיתות הסעודי - לפיו ננקטים צעדים של ממש כנגד הטרור - ייתפס ברצינות בממשל האמריקני. הממשל האמריקני חשדן בימים אלה בכל הנוגע לרצינותה של סעודיה לנהל מלחמת חורמה בטרור וסבור כי לא מדובר אלא בהשבעה רגעית של רצון הממשל, ותו לא.
בתוך כך, ביקשו אתמול שלטונות סעודיה מארה"ב להגביר את הפיקוח בגבולות עירק, שכן לטענתם משם הסתננו לאחרונה רוב המבוקשים לאדמת סעודיה.
ואמנם, אם אכן יש אמת בדיווחים המגיעים מסעודיה, אזי ארמון המלוכה הסעודי יכול לישון בשקט, בכל הנוגע ללחץ האמריקני. לעת עתה לפחות.

תאריך:  08/12/2003   |   עודכן:  09/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
ידרש לנהל תנופת פיתוח בת 24 מיליארד שקלים
מירב לוי
רה"מ נעל בנאומו את ועידת ישראל לעסקים; לדבריו, שנת 2003 תהא שנת צמיחה, לראשונה אחרי מספר שנים; מעניק גיבוי מלא למדיניות שר האוצר
עמוס באר
ליברמן ממליץ על ניתוק הקשר בין יצרני הרכב בחו"ל לסוכניהם בישראל
רנית נחום-הלוי
ח"כ כחלון הודיע רשמית על התמודדותו ליו"ר מרכז הליכוד; לדבריו: יש מתקפות פרועות והסתה מתואמת של התקשורת נגד מרכז הליכוד ויש להילחם בכך
מירב לוי
בין המלצות הדוח: הפחתה משמעותית במספר העובדים הזרים; השלמת קצבאות בשירותים תומכי עבודה; סיוע לקשישים מקבלי השלמת הכנסה ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il